Маркетинг та продажі

Як розкрутити Telegram-канал із нуля та нарощувати аудиторію підписників

8 minutes
Оновлено 5 Березня 2024
Як розкрутити Telegram-канал із нуля та нарощувати аудиторію підписників

Заявити про свій канал можна в різний спосіб. У цій статті розповімо, як розкрутити Telegram-канал на старті безплатними методами, а також де і як купувати рекламу для активного просування.

Що дає розкрутка Telegram-каналу

Є кілька причин вкладати час і сили в просування каналу, а не лише в контент. Ось основні з них.

Залучення нових читачів

Навіть якщо не ставити заробіток головною метою, залучати аудиторію треба, щоб пости хтось читав. Без читачів мотивація писати швидко пропадає. Звісно, якщо контент цікавий, люди рекомендують канал, й аудиторія росте сама собою. Але повільно. Просування допоможе залучати нових читачів швидше та діставати більше відгуків.

Можливість більше заробляти на продажі реклами

Коли аудиторія каналу перевалює за 1000 читачів, він стає привабливим для рекламодавців. Наприклад, у такій вузькій категорії як «Маркетинг» за рекламний пост просять від 70 до 5 500 гривень. Чим більше підписників у каналі, тим дорожчою є реклама.

Вартість реклами в категорії «Маркетинг» у Telegram каталозі біржі Сollaborator.Pro
Вартість реклами в категорії «Маркетинг» у Telegram каталозі біржі Сollaborator.Pro

Можливість просувати свій бізнес

Живий канал у Telegram — це готовий майданчик для просування товарів та послуг. Наприклад, у каналах про схуднення та здоровий спосіб життя продають спортивне харчування, у каналі психолога — особисті консультації. Чим більше каналу підписників, тим більше потенційних клієнтів.

З чого почати розкрутку Telegram-каналу

Залучити відвідувачів у канал — лише пів справи. Аудиторія зростатиме в тому випадку, якщо ви зможете втримати підписників і перетворити їх на постійних читачів. Тому перед початком просування каналу варто підготуватися.

Знайти та сформулювати свою «фішку»

Просування починається з відповіді на запитання: чому з усіх каналів на схожу тему варто читати саме ваш, яка в нього «фішка». Якщо ви знаєте відповідь і можете її сформулювати, набагато легше донести це потенційним читачам.

«Фішкою» каналу можуть бути:

  • Ваша експертність. Так експерт із комунікації в рекламі Роман Собко веде канал «Sobko | про рекламу, кейси EU/USA, український Digital», де пропонує знайти підрядника або магазин і свої послуги з навчання роботі з креативами.
  • Погляд на бізнес зсередини. Скажімо, засновник фінтех-компаній і член ради IT-Cluster Kharkiv Євген Катеринчик веде однойменний канал і пише там про IT-бізнес, фінтех, стартапи, інвестиції, команду, мотивацію та майбутнє.
  • Стиль публікацій. Наприклад, на студентському каналі «КПИ цитаты» кожна публікація має подібний вигляд: фото викладача, його пряма мова, ПІБ та факультет.
Єдиний формат публікацій — фішка каналу
Єдиний формат публікацій — фішка каналу
  • Актуальні новини на вузьку тему. Канал FinTech Ukraine, створений «Українською асоціацією фінтех та інноваційних компаній» (UAFIC), публікує актуальні новини та глобальні дослідження фінтех-ринку.
  • Гумор на певну тематику. Канал «Українські аніме меми #УкрТґ» публікує іронічні анімешні меми, часто в такому контексті, який зрозуміють лише співвідчизники.

Опублікувати чіпляючі пости та підготувати план майбутніх публікацій

Підписники зазвичай знайомляться з новим каналом так: переглядають кілька минулих постів, якщо сподобалося, підписуються. Потім стежать кілька днів: якщо з’являються нові цікаві пости, читають і далі.

Тому на старті важливо мати кілька класних опублікованих постів та контент-план для подальших публікацій. Так ви зможете утримати нових підписників та перетворити їх на постійних читачів.

Як розкрутити Telegram-канал безплатно: основні методи

На старті проєкту, коли ще немає кількох сотень підписників, канал розкручують безплатними методами. Ось основні них.

Розкажіть про канал друзям та знайомим

Найкращий спосіб розповісти про канал знайомим — опублікувати анонс у соціальних мережах: Facebook та Instagram. Важливо не просто анонсувати канал, а продати його: описати, що буде цікавого, чому варто читати і як часто чекати постів.

Наприклад, експерт із земельних відносин і ексголова «Держгеокадастру» Денис Башлик в анонсі розповів, про що писатиме у своєму Telegram-каналі, і додав не тільки посилання на нього, а й QR-код.

Анонс Telegram-каналу на особистій сторінці у Facebook
Анонс Telegram-каналу на особистій сторінці у Facebook

Зверніть увагу: автор публікації закріпив її, тому перше, що бачить відвідувач його сторінки у Facebook — саме вона.

Також ви можете додати посилання на канал у шапку профілю, як це зробила фенш-платформа Intertop на своїй сторінці у Фейсбук.

Посилання на канал на сторінці відомої мережі магазинів
Посилання на канал на сторінці відомої мережі магазинів

Щодо Instagram: зазвичай у шапку профіля додають мультипосилання. Втім, часом можна зустріти й посилання на Telegram-канал, як-от на сторінці Євгена Жукова, начальника Департаменту патрульної поліції Національної поліції України. До речі, на його Telegram-канал підписано майже 94 тисячі людей.

Посилання на канал у шапці профіля в Instagram
Посилання на канал у шапці профіля в Instagram

Якщо у вас є що запропонувати підписникам у Telegram, обов’язково повідомте про це, як-от це зробила комп’ютерна академія IT Step. Вона дала посилання не просто на канал, а на безоплатні уроки.

Приклад лід-магніту для каналу в Telegram
Приклад лід-магніту для каналу в Telegram

Так само, якщо у вас є канал на YouTube, ви можете додати посилання на Telegram-канал у футер. Як це зробили маркетологи Dnipro-M.

Посилання на канал у Youtube
Посилання на канал у Youtube

Анонсуйте пости з Telegram у соцмережах

Мало розповісти друзям, що ви завели канал. Потрібно просувати його постійно. Так ви зможете охопити контакти, які додали нещодавно. А також залучити до каналу друзів, які не підписалися одразу.

Якщо не зловживати нагадуваннями — особливо, якщо там буде щось цікаве, — підписники ставляться до них лояльно й не тільки ставлять вподобайки, а й репостять їх. Як приклад — публікація зі сторінки HR-консультанта Ольги Прохоренко.

Нагадування про канал у Telegram
Нагадування про канал у Telegram

Дописи можуть бути й більш лаконічними.

Зверніть увагу на кількість реакцій і шерів
Зверніть увагу на кількість реакцій і шерів

Попросіть друзів розповісти про канал своїм друзям

Ідеальний варіант, коли люди самі розповідають про канал. Так буває, коли вони вважають інформацію, що міститься там, цікавою або важливою. Скажімо, українська дитяча й сімейна психологиня та письменниця Світлана Ройз закликає свою російську й білоруську частини аудиторії поширювати правду про війну в Україні та про загиблих і полонених окупантів.

Рекомендація Telegram-каналу в обліковому записі письменниці
Рекомендація Telegram-каналу в обліковому записі письменниці

Друзям може подобатися ваш канал, але не всі досить активні, щоб розповідати про

нього далі. Тому не соромтеся, просіть їх про це.

Зареєструйтесь у безкоштовних каталогах

Цей спосіб майже завжди згадується в списках безплатних методів розкручування Telegram-каналу. Але ви самі розумієте, що потенційні читачі нечасто шукають нові канали в каталогах.

Реєстрація в каталогах потрібна, щоб ваш канал могли знайти автори інших каналів для взаємного піару. А пізніше — потенційні рекламодавці, які шукають майданчики для реклами свого продукту.

Ось великі каталоги: Tgstat, Telemetr.meЕpicstars. Також радимо звернути увагу на єдину на сьогодні українську біржу Сollaborator.Pro та офіційний рекламний кабінет Telegram.

Взаємний піар у Telegram

Це популярна практика розкручування нових блогів. Її суть у тому, щоб шукати канали, схожі на тематику та кількість підписників і домовлятися про обмін публікаціями. Як приклад — публікація з каналу «Ненудні фінанси» з посиланням на «Недоторкані». Зазначимо, що в останнього підписників утричі більші ніж у каналу, де він рекламується.

Приклад взаємопіару Telegram-каналів
Приклад взаємопіару Telegram-каналів

Це може бути й добірка, як у прикладі нижче.

Приклад добірки Telegram-каналів
Приклад добірки Telegram-каналів

Знавці зазначають: рекомендації в інших каналах значно збільшують кількість підписників. Часто статистика в Telegram нагадує сходи. Зазвичай такі «кроки вгору» відбуваються завдяки згадкам в інших каналах. Це один із найбільших драйверів у Telegram.

Публікації краще робити в різні дні, щоб підписники, перейшовши в новий канал, не натрапили одразу на рекламу.

Беріть участь у добірках каналів

Добірки публікують в інших каналах Telegram та на зовнішніх ресурсах. Потрапити в добірку на популярному ресурсі — великий успіх. Але можна не чекати нагоди і зробити її самостійно, включивши туди свій канал, і запропонувати виданню, що пише на близьку тематику. Скажімо, якщо це буде про маркетинг, таку статтю може взяти SendPulse і опублікувати на своєму блозі, про IT — Dev.ua тощо.

Добірку каналів про моду можна опублікувати на профільних форумах, групах і, звісно, каналах.

Часто учасники добірки домовляються один з одним у чаті. Після публікації вони анонсують статтю у своїх соцмережах, каналах. Так добірки набувають більшого охоплення й залучають більше нових підписників.

Анонсуйте канал у розсилці та в підписі

Якщо ви ведете особисту або корпоративну email-розсилку, додайте посилання на канал у футер, як це показано на прикладі від Meest.

Посилання на Telegram-канал у футері розсилки
Посилання на Telegram-канал у футері розсилки

А ось такий лист надходить кожному, хто заповнив форму на сайті відкритого ком’юніті працівників творчих інструстрій «Креативна Січ».

Лист із запрошенням приєднатися до Telegram-каналу
Лист із запрошенням приєднатися до Telegram-каналу

Додавайте до публікації інтерактиви

Інтерактив на каналі: конкурси, голосування, опитування, — збільшує залучення читачів. Такі публікації люди репостять і пересилають друзям. Інтерактивний контент допомагає зменшити відтік читачів та залучити нових підписників.

До речі, час від часу проводити опитування можна не тільки щодо безпосередньої тематики каналу, а й загальних актуальних питань:

Опитування щодо нововведення Telegram

Можна публікувати загадки. Скажімо, у першому пості запросити аудиторію проголосувати за варіанти відповідей — а в наступній публікації дати правильну відповідь. Або просити поради або навіть допомоги, як-от це зробила «Креативна Січ»:

Люди радо відгукнулися на пропозицію допомогти

І звісно, вікторини й розіграші призів. Бажано, щоб приз був пов’язаний із діяльністю каналу. Не забудьте додати, що умовою для участі в розіграші є підписка.

Приклад із Telegram-каналу «Розетки»

Платне просування каналу в Telegram

Просувати канал за гроші можна двома способами. Рекламувати на інших каналах у Telegram та на зовнішніх ресурсах: у соцмережах, блогах. Зараз розповімо про кожен спосіб докладніше.

Реклама в інших каналах Telegram

Платну рекламу купують на біржах чи домовляються безпосередньо з адміністраторами каналів.

На біржах канали підбирають фільтром. Ви задаєте параметри та дістаєте список каналів. Далі вибираєте ті, що вас зацікавили, та розміщуєте рекламу. Цей спосіб годиться, якщо потрібно купити рекламу на кількох каналах відразу. Популярна біржа для покупки реклами в Telegram: Combot.

Якщо ви тільки пробуєте, краще підібрати канали самому. Вибирають канали в каталогах, що ми писали вище. Далі потрібно писати адміністратору, у відповідь вам надішлють прайс. У Telegram немає стандартних цін, автори призначають вартість реклами. Тому торгуватися можна й потрібно.

На що звернути увагу під час вибору каналу для реклами:

  • Зростання аудиторії — якщо аудиторія збільшується, це означає, що каналом займаються. Якщо кількість підписників різко і значно впала, це може свідчити, що аудиторію «накручували».
  • Залучення підписників — показує, яка частина аудиторії прочитала пост. Чим більша залученість, тим активніші читачі.
  • Яку рекламу розміщують на каналі? Автори каналів видаляють більшість рекламних публікацій упродовж 48 годин. Але побачити їх можна у Tgstat. Каталог зберігає всі пости, у тому числі й видалені протягом місяця. Каналів, дерозміщують занадто багато реклами або вона на сумнівні теми, краще уникати.

Варто виділити час та переглянути публікації в каналах, щоб оцінити їхню якість. Буває, що автори роблять «клони» каналу й накручують показники. Залучення читачів та віддача від реклами в такому каналі буде незначною.

Зауважте! Якщо приділити хоча б трохи часу на вивчення контенту, ризик витратити гроші даремно зменшується.

Реклама Telegram-каналу на зовнішніх ресурсах: Facebook, Instagram

Аудиторію з інших соцмереж можна залучати двома способами: купувати рекламу в популярних блогерів, у спільнотах або запустити таргетовану рекламу.

Є думка, що користувачі не люблять переходити з однієї соцмережі до іншої. Тому віддача буде меншою, ніж у реклами всередині Telegram. Це можна зарахувати до мінусів методу. Серед переваг — залучення живих підписників, можливість рекламувати канали вузької тематики та низька конкуренція.

Загалом рекомендації щодо платного просування багато в чому перетинаються із тими, про які ми згадували у розділі про промоції безпосередньо у Telegram. Тож користуйтеся порадами із попереднього розділу і у разі просування на зовнішніх ресурсах.

У SendPulse теж є свій канал в Telegram — у ньому публікуємо витримки зі статей про email-розсилки, чат-боти, маркетинг загалом. А також анонсуємо безплатні вебінари та інші заходи. Підписуйтесь на канал SendPulse у Telegram, щоб бути в курсі трендів маркетингу!

Дата публікації:

19 Серпня 2022
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Середня оцінка: 5/5
Всього голосів: 1

Поділитися:

Facebook Twitter