Моніторинг соціальних медіа – це процес виявлення та аналізу згадок про певний бренд або продукт в соцмережах.

Давайте з’ясуємо, чому компанії впроваджують моніторинг соціальних мереж у свої маркетингові стратегії.

Чому моніторинг соціальних мереж важливий?

Моніторинг соцмереж дозволяє компаніям виконати наступні завдання.

  • Проаналізувати прямі згадки бренду. Ви можете збирати прямі @згадки в соціальних мережах, щоб легко реагувати на поведінку клієнтів і надавати допомогу у потрібний час.
  • Проаналізувати непрямі згадки. Ви можете переглядати загальнодоступні повідомлення, які містять лише варіант назви вашого бренду без будь-яких хештегів. Це дозволяє зрозуміти контекст.
  • Витрачати менше часу на ручний збір даних. Якщо ви аналізуєте згадки брендів у всіх соціальних мережах, де представлений ваш
  • бізнес, вам, ймовірно, доведеться перемикатися між багатьма додатками та шукати згадки вручну, щоб бути в курсі. Інструменти моніторингу соціальних мереж (про які ми поговоримо далі в статті) дозволяють компаніям автоматизувати цей процес.
  • Удосконалити стратегії обслуговування клієнтів. Це може призвести до швидшого часу реагування, запобігання проблем зі зв’язками з громадськістю та виявлення прихильників бренду. Удосконалення стратегії обслуговування клієнтів підвищує лояльність клієнтів і впізнаваність бренду.
  • Поліпшити загальну маркетингову стратегію. Статистика, отримана від моніторингу соцмедіа, допомагає брендам покращувати стосунки з потенційними клієнтами та швидко реагувати на їхню поведінку, реакції, потреби, больові точки та бажання. Ці дані можуть бути використані пізніше для побудови міцних взаємин, покращення якості контенту та стратегії продажів.

Давайте дізнаємось про переваги моніторингу соціальних мереж.

Переваги моніторингу соціальних мереж

Моніторинг соціальних медіа допомагає компаніям отримати уявлення про суспільне сприйняття своєї компанії, що дозволяє їм:
реагувати на поведінку споживачів у соціальних мережах у режимі реального часу;

  • визначити, як певна демографічна група ставиться до вашого бренду;
  • використовувати позитивний відгук як соціальний доказ у своїй стратегії;
  • використовувати негативний відгук для вирішення проблем на будь-якому етапі шляху покупця;
    побудувати довіру до бренду;
  • усунути канали з найнижчим рівнем залучення, щоб заощадити гроші та зусилля;
  • проаналізувати ефективність різних маркетингових кампаній у соціальних мережах;
  • розрахувати рентабельність інвестицій за допомогою розширених можливостей звітності.

Давайте дізнаємося, за якими принципами працює моніторинг соціальних мереж.

Як працює моніторинг соціальних мереж ?

Моніторинг соціальних мереж працює подібно до пошукових систем, таких як Google і Bing. Робот сканує платформи соціальних мереж у пошуках заздалегідь визначених ключових слів. Ця діяльність повністю законна та відповідає Загальному регламенту про захист даних (GDPR).

Незалежно від того, який інструмент ви виберете, моніторинг соціальних мереж включає три ключові процеси:

  1. Налаштування. Перш за все, вам потрібно налаштувати проект, для якого ви оберете ключові слова, які ви хочете відстежувати в соціальних мережах. Це може бути назва вашого бренду, назви продуктів і комбінації обох. Розширене налаштування може потребувати виключених ключових слів, щоб зробити більш конкретизований запит.
  2. Збір даних. Інструмент збирає згадки у звіт. Зазвичай він пропонує безліч фільтрів для очищення, групування, позначення та видалення зібраних згадок. Інструмент моніторингу соціальних медіа також дозволяє отримувати згадки безпосередньо на вашу поштову скриньку у форматі реального часу, щоденних і щотижневих звітів.
  3. Аналіз. Аналіз даних залежить від різних інструментів. Деякі інструменти зосереджені на показниках обсягу, залучення та охоплення, інші — на настроях і впливі згадок у соціальних мережах.

Ці три процеси є основою моніторингу соціальних мереж. Після того, як ви підібрали ключові слова, сервіс збирає згадки та коментарі в інтернеті та надає показники, які допоможуть вам краще зрозуміти контекст і в потрібний момент правильно реагувати.

Далі йде процес створення стратегії на основі інформації про моніторинг соціальних медіа, яка називається «прослуховування» (socal media listening). Давайте з’ясуємо різницю між моніторингом соціальних медіа та прослуховуванням.

Моніторинг соціальних мереж і прослуховування

Ці процеси є однаково важливими частинами збору відгуків від аудиторії. Основна відмінність між ними полягає в тому, що моніторинг соціальних медіа – це лише процес збору та сортування згадок, а прослуховування – це фактичний аналіз цих ідей з метою побудувати кращу маркетингову стратегію на основі цих даних.

Крім того, моніторинг можна автоматизувати, тоді як прослуховування соціальних мереж вимагає багато ручної роботи та ретельного аналізу, креативності та здатності глибоко розуміти наміри та емоції користувачів, що стоять за їхньою поведінкою в соціальних мережах.
Прослуховування соціальних медіа є важливим дослідницьким інструментом, який призначений для аналізу взаємодії користувачів із вашим брендом в інтернеті та пошуку способів застосувати те, що ви дізналися, на практиці. Це може бути відповідь задоволеному клієнту або зміна позиціонування вашого бренду. Маркетологи часто використовують цей інструмент для аналізу своїх конкурентів, виявлення нових потенційних клієнтів і виявлення впливових осіб і прихильників бренду.

Як і для моніторингу соціальних медіа, існують сервіси, які надають інструменти для прослуховування. Ці платформи зазвичай пропонують інструменти для обох процесів, тому найкраще розглядати їх як інтегроване ціле, оскільки жоден із них не має сенсу без іншого.

Давайте розглянемо деякі інструменти, які допоможуть вам досягти успіху в моніторингу соціальних мереж.

Інструменти моніторингу соціальних мереж

Ми зібрали три популярні сервіси моніторингу соціальних мереж.

Hootsuite

Інструмент моніторингу є одним із багатьох інструментів, доступних в Hootsuite. За допомогою Hootsuite ви можете налаштувати автоматичне сканування вмісту соціальних мереж на основі ваших згадок, вибраних ключових слів, хештегів і локації. Він також надає статистику аудиторії в режимі реального часу, щоб допомогти вам визначити, що аудиторія думає про ваш бренд, виявити лідерів думок і отримати негайне сповіщення, якщо є підозріла кількість згадок. Крім того, Hootsuite інтегрується з більш ніж сотнею додатків.

Нижче ви можете побачити доступні сервіси у Hootsuite.

Підтримувані платформи: Instagram, Facebook, Twitter, YouTube, LinkedIn, Pinterest, блоги, форуми тощо.

Ціни: Професійний план пропонує 30-денну безкоштовну пробну версію та коштує $99 на місяць. Це дозволяє підключити одного користувача та до 10 акаунтів у соціальних мережах.

Командний план коштує $249 на місяць і дозволяє додати 3 користувачів і 20 облікових записів в соціальних мережах, а також пропонує інструменти керування для команди, такі як призначення конкретних коментарів різним членам команди.

Бізнес-план коштує $739 на місяць і дозволяє додати 5 користувачів та 35 облікових записів в соціальних мережах. Він пропонує цілодобову пріоритетну підтримку, інтеграцію з Zendesk, Slack, Basecamp тощо.

План Enterprise пропонує індивідуальні рішення та додаткові функції, як-от щоквартальні огляди бізнесу та звіти про продуктивність команди.

Sprout Social

Подібно до Hootsuite, інструменти моніторингу та залучення Sprout Social є частиною програмного забезпечення для керування соціальними мережами. Sprout Social надає дві окремі функції для соціального моніторингу та залучення.

У Smart Inbox ви отримуватимете всі згадки та повідомлення в соціальних мережах. Функція виявлення дозволяє шукати певні ключові слова в Twitter або Instagram, включаючи згадки, не позначаючи ваш профіль у соціальних мережах.

Нижче ви можете побачити, які послуги пропонує сервіс.

Підтримувані платформи: Twitter, Facebook, TikTok, Pinterest, WhatsApp, Instagram, LinkedIn і YouTube.

Ціни: усі плани мають 30-денну безкоштовну пробну версію. Стандартний план коштує $249 на місяць і дозволяє додати 5 профілів в соціальних мережах для підключення, єдину соціальну скриньку вхідних повідомлень, створення і публікацію дописів, моніторинг профілів та ключових слів, тощо.

Професійний план коштує $399 доларів на місяць і не має обмежень щодо доданих профілів в соціальних мережах, включає всі функції стандартного плану, а також звіти по конкурентам для Instagram, Facebook і Twitter, теги вхідних і вихідних повідомлень, і багато іншого.

Розширений план коштує $499 на місяць із не обмежує в кількості профілів в соціальних мережах. Доступні усі функції професійного плану. Обравши цей тариф, ви будете отримувати сповіщення про повідомлень для підвищення активності, зможете використовувати чат-боти з інструментами автоматизації, збережені та запропоновані відповіді, автоматичне відстеження посилань тощо.

Agorapulse

Agorapulse — це універсальний інструмент керування соціальними мережами, який має функції планування, моніторингу, залучення та аналітики. Усі ваші згадки в соціальних мережах збираються в папці «Вхідні», а функція прослуховування дозволяє шукати ключові слова, URL-адресу та дескриптор у Twitter. Agorapulse також дозволяє відстежувати коментарі до ваших реклманих кампаній у Facebook та Instagram.

Нижче ви можете побачити інструменти, доступні в сервісі для моніторингу соцмереж.

Підтримувані платформи: Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, TikTok, YouTube.

Ціни: послуга пропонує 30-денну безкоштовну пробну версію. Стандартний план коштує $69 на місяць. Обравши його, ви можете додати 2 користувачів та до 10 облікових записів для підключення.

Професійний план коштує $99 на місяць для одного користувача. Ви можете додати до 10 профілів в соціальних мережах для підключення. Запрошення кожного нового користувача коштує $15 в рамках будь-якого плану.

Розширений план коштує $149 на місяць для одного користувача і дозволяє додати 10 облікових записів.

Давайте дізнаємося, як почати відстежувати дії користувачів у соціальних мереж.

Як розпочати моніторинг соціальних мереж?

Ось 5 кроків, щоб розпочати й досягти успіху в моніторингу соцмереж.

  1. Виберіть платформу моніторингу соціальних мереж. Розгляньте ціни та функціональність, які є вирішальними для вашого бізнесу. Переконайтеся, що обраний вами сервіс моніторингу соціальних мереж спеціалізується на платформах, на яких працює ваш бізнес. Ви можете використовувати безкоштовні пробні версії та просити про демо, щоб краще зрозуміти, як працюють певні інструменти, і зробити правильний вибір.
  2. Оберіть необхідні ключові слова для сканування. Складіть список ключових слів на основі назви вашого бренду, включаючи можливі помилки. Ви також можете включити назви продуктів, які пов’язані з вашим брендом, і додати ключові слова, пов’язані з вашими конкурентами, якщо ви хочете проаналізувати їхні відповіді клієнтам у соціальних мережах.
  3. Розставте пріоритети. Оскільки моніторинг соціальних медіа включає багато різних процесів, вам слід правильно визначити їх пріоритетність. Найголовніше – вирішувати негативні моменти, як тільки вони з’являються. Особливо шкідливо, коли воно вони стають вірусними, тому краще взяти такі ситуації під контроль одразу. Наступним ключовим аспектом моніторингу соціальних мереж є спілкування з людьми, які згадують ваш бренд у позитивному контексті. Це допоможе вам залучити більше потенційних клієнтів, створити добру репутацію та налагодити стосунки з аудиторією.
  4. Використовуйте функціональні можливості сервісу по максимуму. Спробуйте використовувати доступні функції, щоб отримати максимальну віддачу від моніторингу соціальних мереж. Якщо ви відчуєте, що результати не задовольняють або доступна функціональність не відповідає вашим потребам, подумайте про зміну плану або перейдіть на інший сервіс, який пропонує потрібні інструменти для вас.
  5. Створіть ефективну стратегію. Вам потрібно знайти способи впоратися з усіма згадками в соціальних мережах і забезпечити якомога більше цінності для аудиторії. Відмінною стратегією має бути поєднання маркетингу в соціальних мережах, моніторингу та прослуховування. Все починається, коли ви створюєте релевантний, корисний і цікавий контент. Тоді люди реагують на нього, а ви збираєте та аналізуєте ці реакції. Нарешті, вам потрібно відповідати як на позитивні, так і на негативні відгуки, оскільки це покращить ваші шанси справити хороше враження на людей та збільшить обговорюваність вашого бренду та продуктів.

Вітаємо, ви дізналися, що таке моніторинг соціальних мереж, ознайомилися з його перевагами та процесом роботи.

Оцініть, наскільки стаття була корисною "Моніторинг соцмереж"

Оцінка: 5 / 5 (1)

Нове

Почніть користуватися сервісом SendPulse прямо сьогодні

Якщо вас цікавить, що таке "Моніторинг соцмереж", вам може бути цікавий наш сервіс розсилок.