Пошуковий маркетинг (SEM) — це вид маркетингу, спрямований на просування сайту на сторінках результатів пошукових систем. SEM допомагає підвищити видимість сайту, збільшити трафік та залучити більше клієнтів за допомогою SEO, сторонніх ресурсів, контекстної реклами, роботи із соцмережами, таргетованої реклами та інший стратегій.

У цій статті ви дізнаєтеся, як працює пошуковий маркетинг, про його переваги, чим відрізняється SEM від SEO та отримаєте корисні рекомендації щодо його впровадження.

Яка різниця між SEO та SEM?

Важко уникнути двозначності, говорячи про відмінності між SEO та SEM. Для того, щоб зайняти топові позиції на сторінці результатів пошукової системи (SERP), краще комбінувати звичайне просування та платну рекламу, таку як PPC. SEO завжди розглядалося як органічне просування, тоді як погляди на SEM з часом змінилися.

Спочатку термін SEM включав як платні, так і органічні стратегії. У цьому випадку SEO виступає як частина SEM. Однак зараз маркетологи все частіше використовують фразу «маркетинг в пошукових системах» лише для платних дій, що робить SEM і SEO двома різними категоріями. Щоб уникнути плутанини, у цій статті ми будемо використовувати термін SEM лише для платної пошукової реклами.

Чому SEM важливий?

У поєднанні із SEO, SEM допомагає вашому бізнесу бути на перших місцях у результатах пошуку в Google, Bing та інших пошукових системах. Перша сторінка результатів пошуку отримує понад 71% усіх кліків.

Маркетинг у пошукових системах стає все більш значущим каналом генерації трафіку. У той час як CTR органічного трафіку впав на 13% у першому кварталі 2019 року, SEM різко зріс на 75% за той же період.

А ще краще, аудиторія лояльна до SEM. 75% людей сказали, що оплачені пошукові оголошення допомагають їм знайти інформацію, яку вони шукають, і понад 30% перейшли за посиланням у платному оголошенні, оскільки воно прямо відповідає на їхній пошуковий запит.

Ці дані показують, що пошуковий маркетинг є чудовим джерелом трафіку та каналом залучення клієнтів. Читайте далі, щоб дізнатися, яку користь ваш бізнес може отримати від SEM.

Переваги маркетингу в пошукових системах

SEM має відчутні переваги. Розглянемо деякі з них докладніше.

  • Вищі коефіцієнти конверсії. За допомогою ключових слів вам вдасться працювати лише з клієнтами, які потенційно зацікавлені у вашій пропозиції. Половина аудиторії, яка переходить на сайт роздрібного продавця за платними оголошеннями, швидше за все, зробить покупку порівняно з тими, хто переходить за звичайним посиланням.
  • Краща впізнаваність бренду. SEM допомагає не не тільки конвертувати аудиторію, яка вже знає ваш бренд, а й може підвищити впізнаваність бренду до 80%. Коли люди шукають щось і бачать оголошення, вони можуть не переходити за ними, але все одно впізнають продукт, бренд або навіть URL-адресу.
  • Миттєві результати. В той час, як просування вашого сайту вгору результатів за допомогою SEO стратегій може зайняти місяці, платні оголошення з’являються миттєво і приносять результати. Вони допоможуть вам швидко охопити цільову аудиторію.
  • Постійний трафік. Поки ваші SEM-кампанії запущені, вони генерують додатковий трафік на ваш сайт. За даними Google, 89% цього трафіку не замінюється органічними переходами, коли рекламу призупинено. Це число стабільно високе в різних галузях, таких як автомобільна промисловість, охорона здоров’я чи треверл індустрія. Простіше кажучи, SEM генерує стабільний трафік протягом усього часу ваших рекламних кампаній.

З усіма цими перевагами пошуковий маркетинг виглядає надто привабливим, щоб його не впровадити. Тепер настав час дізнатися, як працює SEM.

Як працює SEM?

З точки зору користувача, SEM виглядає як відповіді на їхні запити з мітками «реклама» або «спонсорована» поруч із результатами пошуку. Пошукові системи показують їх у верхній частині сторінки результатів. Це допомагає платним оголошенням отримати більше видимості порівняно зі звичайними результатами.

З точки зору маркетолога, SEM видається дещо складнішим. Вони використовують Google Ads, щоб запустити рекламу.

Щоб створити кампанію, вам потрібно вибрати ключові слова – слова, пов’язані з вашою рекламою та використовувані користувачами для пошуку потрібної інформації. Наприклад, якщо ви рекламуєте кросівки, вашими ключовими словами можуть бути «кросівки» або «купити кросівки». Щоб точніше націлити свою аудиторію, ви можете використовувати конкретні або довгі ключові слова. Ще один варіант підвищення ефективності вашої кампанії – це застосування інших критеріїв, таких як місцезнаходження шукача, вік, стать, пристрій, яким вони користуються, або певний час доби для показу оголошень.

Коли ваша кампанія готова, платформи вирішують, коли та де показувати ваші оголошення, враховуючи конкуренцію з іншими брендами, націленими на ті самі ключові слова. Ця система називається аукціоном оголошень. Ваше місце в SERP залежить від максимальної суми, яку ви готові заплатити за клік, і вашого рейтингу на платформі.

Існує безліч візуальних форматів для того, як ваші оголошення відображатимуться на сторінці результатів пошуку. Давайте заглибимося в цю тему та розберемо деякі популярні види маркетингу в пошукових системах.

Види рекламних кампаній для SEM

  • Текстові оголошення
  • Google Shopping оголошення
  • Адаптивні оголошення
  • Оголошення місцевих послуг

Ось момент, коли значення терміну «пошуковий маркетинг» знову стає головоломкою. Використовуючи його як безліч способів просування, ми можемо згадати звичайний пошук (SEO), оплачувану діяльність і локальний пошук або локальний маркетинг вашого бізнесу.

Маючи на увазі SEM лише як платну діяльність, можна говорити про різні типи оголошень, які використовуються пошуковими системами. Давайте обговоримо типи, які пропонує своїм користувачам найпопулярніша платформа Google Ads.

Текстові оголошення

Цей вид є найпопулярнішим і найпростішим у використанні. Текстові оголошення містять заголовки, основний текст і посилання на ваш сайт. Залежно від вартості реклами та пошукової системи вони можуть відображатися над, праворуч або під органічними результатами.

Text ads

Google Shopping оголошення

Цей тип реклами базується на тих же принципах використання ключових слів, що й попередній. Різниця полягає у візуальній частині – оголошення Google містять зображення та ціни. Цей формат ідеально підходить для продажу товарів.

Google shopping ads

Джерело: willmarlow.com

Адаптивні оголошення

Цей формат дозволяє Google автоматично адаптувати вашу рекламу до моделей поведінки різних користувачів. Все, що вам потрібно зробити, це ввести кілька заголовків і описів для вашої кампанії, а рекламна платформа тестуватиме всі можливі комбінації та показуватиме шукачам найрелевантніші їхнім запитам оголошення.

Реклама місцевих послуг

Ця опція створена для місцевих підприємств, таких як кав’ярні, сантехніки, агенти з нерухомості тощо. Реклама місцевих послуг дозволяє розміщувати рекламу лише в певній місцевості та залучати лише релевантні ліди.

Хоча ми перерахували лише типи оголошень для Google, інші пошукові системи використовують подібні формати.

Ми розглянули переваги маркетингу в пошукових системах, основні принципи роботи та кілька типів оголошень. Давайте дізнаємося, як застосувати SEM у вашій маркетинговій стратегії.

Як використовувати SEM

  1. Створіть стратегію
  2. Зберіть список ключових слів
  3. Додайте органічне просування
  4. Експериментуйте з різними типами оголошень
  5. Регулярно перевіряйте свою кампанію

Використання нового складного маркетингового каналу може бути складним. Щоб полегшити роботу з SEM, дотримуйтеся цих основних кроків.

  1. Створіть стратегію. Почніть із встановлення короткострокових і довгострокових цілей для SEM і узгодьте їх із потребами свого бізнесу. Наприклад, якщо ви хочете отримати більший дохід, вирішіть, скільки нових клієнтів вам потрібно залучити, щоб досягти цього результату. Потім визначте потрібний вам обсяг трафіку та ваш бюджет. Це допоможе вам зрозуміти, які кампанії та з якою частотою вам слід використовувати для досягнення ваших цілей.
  2. Зберіть список ключових слів. Перш ніж запустити платну кампанію, створіть список ключових слів, пов’язаних із вашим бізнесом. Ви можете використати ключові слова конкурентів, згенерувати їх за допомогою онлайн-інструментів, таких як Google Keyword Planner чи Ahrefs, або провести мозковий штурм із колегами. Ви можете використовувати більш конкретні або загальні ключові слова та комбінації обох. Головне правило тут – використовувати лише релевантні слова.
  3. Додайте органічне просування. Платне та органічне просування краще працюють разом. При правильному налаштуванні вони підсилюють один одного і приносять кращі результати. Отже, не забувайте додати або адаптувати вашу SEO-стратегію до SEM.
  4. Експериментуйте з різними типами оголошень. Різні типи реклами можуть бути більш-менш ефективними для певного бізнесу. Щоб знайти найкращий варіант, спробуйте різні формати оголошень, як-от текстові або оголошення в Google Shopping. Протестуйте кілька рекламних платформ. Є ймовірність, що недооцінені ключові слова в Yahoo будуть ефективнішими для вас, ніж популярна реклама в Google.
  5. Регулярно перевіряйте свою кампанію. Щоб оцінити ефективність маркетингових кампаній у пошукових системах, не забудьте відстежувати їх результати. Перевіряйте їх один або два рази на тиждень, щоб мати можливість внести зміни, якщо щось піде не так. Записуйте всі дані та шукайте тенденції.

Ці основні правила допоможуть вам розпочати пошуковий маркетинг. Якщо ви хочете рухатися далі, вам потрібно буде запровадити передові стратегії.

Стратегії SEM

  • Оптимізація голосового пошуку
  • Автоматизація SEM
  • Кастомізація пристрою
  • Альтернативні рекламні платформи

Як і будь-який маркетинговий канал, SEM змінюється. Ми вибрали чотири стратегії, які допоможуть вам залишатися на вершині та досягати бізнес-цілей.

Оптимізація голосового пошуку

Щомісяця виконується понад 1 мільярд голосових запитів. Більше 50% дорослої аудиторії повідомили, що використовують голосовий пошук щодня. Щоб залишатися попереду, вам потрібно застосувати оптимізацію голосового пошуку до маркетингу в пошукових системах.

На жаль, це легше сказати, ніж зробити – можливості оптимізації голосового пошуку досить обмежені. Однак ви можете налаштувати свої пошукові оголошення прямо зараз. Перш за все, додайте більше довгих ключових слів – це допоможе вашим оголошенням відображатися в більшій кількості результатів пошуку.

Інший трюк полягає в тому, щоб зробити ваш контент більш розмовним. Зверніть увагу на те, як люди спілкуються в повсякденному житті, і застосуйте цей стиль до маркетингу в пошукових системах.

Автоматизація SEM

Автоматизація SEM допоможе вам позбутися рутинних завдань і знайти більше часу для планування стратегій. Розгляньте можливість використання функцій автоматизації Google Adwords, таких як розумні кампанії, автоматичне призначення ставок, автоматичні правила тощо.

Налаштування пристрою

На мобільні пристрої припадає приблизно половина світового веб-трафіку. У першому кварталі 2023 року мобільні пристрої (за винятком планшетів) склали 58,33% світового трафіку. Відстежуйте кількість трафіку з різних пристроїв і спробуйте налаштувати маркетинг у пошуковій системі на найпоширеніший тип.

Оптимізуйте свої оголошення та пов’язаний із ними контент для мобільних пристроїв, щоб отримати більше клієнтів. Наприклад, мобільні користувачі Google хотіли б бачити рекламу з коротшими заголовками – 12-15 символів у порівнянні з 15-20 символами для настільних пристроїв.

Не забудьте також оптимізувати лендінг для потенційних клієнтів. Спробуйте скоротити час завантаження до менше однієї секунди та зробіть свою веб-сторінку зручною для мобільних користувачів. Ви також можете вибрати більші кнопки, світліші зображення, простіший дизайн тощо.

Альтернативні рекламні платформи

Google вважається найпопулярнішою платформою для пошукової реклами – на неї припадає понад 70% ринку. Однак протягом останніх трьох років частка цього гіганта падає, а інші гравці ринку ростуть.

Придивіться до інших платформ, зокрема Amazon. Цей сервіс не тільки зростає з кожним роком, але він також має цікаві функції, особливо для тих, хто продає товари. Суть полягає в тому, що реклама на Amazon має вищі коефіцієнти конверсії; люди можуть знайти ваш бренд у Google, але вони заходять на Amazon з наміром купити. Це робить рекламу Amazon ідеальним каналом для взаємодії з потенційними клієнтами на нижчих етапах маркетингової воронки.

Знаючи більше про стратегії SEM, ви можете подумати, що настав час зупинитися на цьому. Однак завжди є простір для покращення. Щоб перейти на наступний рівень, подумайте про застосування деяких найкращих практик.

4 найкращі методи покращення SEM

  1. Персоналізуйте свої оголошення
  2. Створіть ефект терміновості за допомогою таймеру зворотного відліку
  3. Дотримуйтесь одного стилю в рекламних оголошеннях і на лендінгу
  4. Використовуйте схожі аудиторії для ремаркетингу

Ми зібрали кілька передових методів, щоб допомогти вам розширити вашу програму платного пошуку. Подумайте про впровадження деяких із них у свою маркетингову стратегію пошукових систем.

Персоналізуйте свої оголошення

Персоналізація є обов’язковою умовою для кожного маркетингового каналу. Додавання персоналізації до вашої маркетингової діяльності допоможе вам повернути в 5-8 разів більше грошей, ніж ви витратили. А ще краще, це може збільшити продажі на 10% або й більше. Щоб зробити ваші оголошення більш релевантними для ваших потенційних клієнтів, ви можете адаптувати їх за пристроєм або аудиторією.

Використовуйте функції IF у Google Adwords для створення персоналізованих повідомлень. Наприклад, ви можете пропонувати різні знижки різним типам користувачів: новим клієнтам, постійним клієнтам, тим, хто покинув кошик тощо.

Створіть ефект терміновості за допомогою таймеру зворотного відліку

Люди бояться упустити вигідну пропозицію чи угоду. Це називають FOMO, або страх втратити, і його можна успішно використовувати в усіх можливих маркетингових каналах. Ви також можете зіграти на цій психологічній рисі в пошуковому маркетингу.

Додайте елемент дефіциту у свої кампанії за допомогою таймера зворотного відліку в Google Ads. Він рахуватиме дні, години та хвилини до певної події. Ви можете налаштувати зворотний відлік у будь-якій текстовій, адаптивній пошуковій та інших типах реклами.

Дотримуйтесь одного стилю в рекламних оголошеннях і на лендінгу

Не варто недооцінювати важливість пошукових оголошень і цільових сторінок, на які вони спрямовують користувачів. Однак, навіть якщо обидва зроблені ідеально, вони не завжди працюють якнайкраще в поєднанні. Якщо ваше оголошення не відповідає дизайну лендінгу, люди підуть, не зробивши покупки. Узгоджена цільова сторінка та оголошення призводять до збільшення конверсії на 39%.

Переконайтеся, що ваше оголошення та лендінг мають однаковий дизайн, адресовані одній аудиторії, використовують той самий заклик до дії та стиль копірайтингу.

Використовуйте схожі аудиторії для ремаркетингу

Маркетологи та власники бізнесу розуміють, наскільки важливо знати свою аудиторію. Вони створюють типові особи покупців і намагаються націлити людей на основі їхніх демографічних даних.

Ви можете зробити те саме для свого пошукового маркетингу в два кліки. Google збирає дані про ваші наявні аудиторії ремаркетингу. А ще краще, він може рекомендувати показ ваших оголошень людям із такими ж інтересами. Все, що вам потрібно, це обрати кампанію, вибрати вкладку «Audience» та натиснути панель «Similar audience». За даними Google, цей простий крок може призвести до збільшення кількості показів на 60%, кліків на 48% і конверсій на 41%.

Ось кілька популярних практик, які бренди використовують для покращення ефективності своїх пошукових оголошень. Давайте навчимося кількох нових прийомів на прикладах пошукового маркетингу.

Приклади SEM

Практика — найкращий учитель, але іноді нехтування тактикою інших брендів призводить до кращих результатів. Ми вибрали кілька прикладів маркетингу в пошукових системах від різних компаній, які ви можете взяти на озброєння.

Цифри для вищого CTR

Числа мають магічний вплив на людський мозок – ми вважаємо їх більш цінними. Таким чином, текст з цифрами, як правило, перевершують лише текстові оголошення. Наприклад, цифри в заголовках резонують з аудиторією більше, ніж будь-які інші типи заголовків.

Той же принцип працює в пошуковому маркетингу. Згідно з експериментом WordStream, оголошення з цифрами в заголовках показали підвищення CTR на 217% і покращення коефіцієнтів конверсії на 23% порівняно з оголошеннями без цифр.

SEO-агентство Searchberg вирішило максимально використати силу чисел і двічі використало їх у заголовку свого оголошення. Спочатку компанія вказала точну вартість своєї послуги, щоб підкреслити доступність. Потім Searchberg додав кількість днів, які потрібні, щоб побачити результат їхньої роботи. У сукупності ці цифри створюють обґрунтоване очікування потенційних клієнтів і підвищують довіру до пропозиції компанії.

Searchberg

Посилання на сайти для збільшення кількості кліків

Додаткові посилання в пошуковій рекламі – це прекрасна можливість залучити більше потенційних клієнтів. Ви можете налаштувати їх для показу на певних пристроях за допомогою безлічі змінних. Це дозволяє створювати більш персоналізований досвід для різних користувачів і використовувати різні заклики до дії. Більш того, посилання на сайти допомагають вам сегментувати потенційних клієнтів, миттєво направляючи їх на різні цільові сторінки.

Найсуттєвішою перевагою посилань на сайти є їхній вплив на коефіцієнти конверсії. Google стверджує, що оголошення з посиланнями на сайти мають на 10-20% вищий CTR. Щоб зробити ці посилання ще ефективнішими, пристосуйте їх до потреб шукача та зробіть їх короткими.

Подивіться на пошукову рекламу від туристичної агенції CheapOair. Заголовки кожного посилання лаконічні та зрозумілі, що робить їх зрозумілими для читача. А ще краще, вони пристосовані до пошукового запиту «дешеві рейси на Аляску» – чотири з них пропонують квитки на літак за помірними цінами або вигідні пропозиції.

CheapOair ad

Соціальний доказ для кращих результатів

Соціальні докази є основою та підвищують довіру до кожного бізнесу. Більшість людей схильні вірити відгукам користувачів так само, як особистим рекомендаціям. Відгуки на сторінках продажів збільшують кількість покупок на 34%. Отже, ефективність соціального доказу не викликає суперечок, але ви можете задатися питанням, як використовувати його в пошуковому маркетингу.

Термін «соціальний доказ» охоплює широкий спектр форматів, таких як тематичні дослідження, маркетинг впливу , рейтинги тощо. Найпростіший спосіб застосувати їх у вашому SEM – це послатися на точну кількість ваших клієнтів, додати бренди, з якими ви працюєте, або показати свої рейтинги. Хитрість тут полягає в тому, щоб переконатися, що останній достатньо високий – споживачі ігноруватимуть оцінки нижче 3,3.

EconomyBookings рекламує свою послугу оренди автомобілів і посилається на її рейтинг у Google. Компанія має хороші оцінки – близько 4,9, що підвищує довіру до неї. Щоб збільшити його ще більше, EconomyBookings додає посилання на відгуки на своєму сайті. Немає можливості показати точну оцінку, але сервіс справляє враження, вказуючи, що вони мають більше 70,000 позитивних відгуків.

Social proof in the ad

Додаткові маркетингові дії можуть покращити результати пошуку. Наприклад, email маркетингдозволяє вашим підписникам активніше взаємодіяти з вашим сайтом, що в кінцевому підсумку впливає на його рейтинг. Щоб посилити свій SEM за допомогою email та месенджерів, push повідомленя, чат-ботів тощо, зареєструйтеся в SendPulse.

Оцініть, наскільки стаття була корисною "Пошуковий маркетинг (SEM)"

Оцінка: 4 / 5

Нове

Почніть користуватися сервісом SendPulse прямо сьогодні

Якщо вас цікавить, що таке "Пошуковий маркетинг (SEM)", вам може бути цікавий наш сервіс розсилок.