Корисні інструменти Чат-боти

Зробити свій чат-бот зі штучним інтелектом: сервіси для створення ШІ-асистента

14 minutes
13 Червня 2025
Зробити свій чат-бот зі штучним інтелектом: сервіси для створення ШІ-асистента

Штучний інтелект називають технологією, що змінить світ так само сильно, як це свого часу зробив інтернет. Поступово її перестають сприймати як тимчасовий хайп і широко впроваджують у бізнес-процеси, делегуючи чат-ботам рутинні та нудні завдання.

Проте, що робити, якщо потрібного чат-бота просто не існує? Звісно, створити його самотужки. У цій статті ми розповімо, як без знань програмування запустити та налаштувати власного ШІ-асистента, який допоможе у виконанні будь-яких бізнесових або особистих завдань.

Чат-бот — це програма, яка імітує реальну розмову з користувачем. Зазвичай підприємці їх використовують для виконання певних бізнес-завдань. Наприклад, спілкування з клієнтами, збір інформації та зворотного зв’язку, відповіді на розповсюджені питання, підтримка контакту та відповіді на звернення користувачів у неробочі години.

Проте сучасні чат-боти здатні виконувати й інші завдання: проводити консультації, створювати графіки, відповідати на складні питання клієнтів, обробляти велику кількість інформації та навіть в автоматичному режимі проводити клієнта до покупки і перевіряти платежі тощо.

Чат-боти — далеко не новинка у бізнесі. На сьогодні світовий об’єм ринку чат-ботів складає 6,95 мільярда доларів. Проте з появою та активним впровадженням ботів на основі ШІ, вся ніша отримала колосальний інтерес міжнародного бізнесу та зростає в середньому на 20,4% щорічно. Якщо такі темпи збережуться, то вже у 2033 році індустрія буде оцінюватися у понад 44 мільярди доларів.

Ось п’ять ключових причин, чому світовий бізнес активно впроваджує чат-боти в бізнес-процеси:

  • Зменшити операційні витрати. Делегування рутини чат-ботам допомагає розвантажити персонал та зменшити кількість малокваліфікованих співробітників в компанії. Наприклад, шведська фінтех компанія Klarna впровадила AI-чат-бота, що обробляє понад 70% клієнтських запитів. Це понад 2,3 мільйона діалогів щороку, що еквівалентно роботі 700 співробітників підтримки, які працюють повний робочий день.
  • Підвищити результативність бізнесу. За даними Statista, понад 66% американських B2B-компаній, що впроваджували чат-боти для лідогенерації та залучення аудиторії, відзначили, що відчули зростання потоку клієнтів після запуску чат-ботів. Водночас 15% бізнесів отримали приріст лідів понад 30%.
  • Оптимізувати та масштабувати бізнес-процеси. Налаштований чат-бот здатний обробити як 10, так і 10 000 запитів: різниця лише у використанні програмних ресурсів. У разі потреби підприємець може буквально за години масштабувати роботу чат-бота на порядки, що неможливо у випадку з реальними співробітниками.
  • Збільшити конкурентоспроможність. 78% компаній у світі інвестують у інструменти на основі штучного інтелекту, в тому числі й у чат-боти. Найбільші бізнес-прориви очікують саме у цих сферах, тому підприємцю потрібно бути до них готовим.
  • Покращити обслуговування клієнтів. Чат-боти скорочують час відповіді потенційному клієнту до кількох секунд навіть у неробочий час, незалежно від джерела запиту. Для порівняння, середня відповідь менеджера у Live Chat на сайті займає 1 хвилину 35 секунд, а в Facebook — 1 годину 56 хвилин.

Види чат-ботів та чим вони відрізняються

Чат-боти є двох видів: програмовані та на основі штучного інтелекту. Розглянемо їх основні характеристики та відмінності.

Програмований чат-бот Чат-бот зі штучним інтелектом
Базовий принцип роботи Побудований на заздалегідь визначених та повністю запрограмованих правилах та сценаріях. Працює на основі моделей машинного або глибинного навчання. Наприклад, GPT, BERT.
Розуміння запитів та контексту Обмежене запрограмованими сценаріями та ключовими словами. Поглиблене розуміння природної мови та імітація живого спілкування зі збереженням контексту.
Можливість навчання Навчання неможливе, для будь-яких змін потрібне переналаштування користувацьких сценаріїв. Може навчатися на основі нових даних чи під час інтеграції з бізнес-системами.
Гнучкість відповідей Відсутня. Усі відповіді заздалегідь прописані. Гнучка, проте залежить від особливостей чат-бота та наявних даних.
Надійність Надійний та передбачуваний у визначених сценаріях. Може давати небажані або непрогнозовані відповіді у разі неналежного навчання.
Потреба у ресурсах та даних Потребує середніх ресурсів на програмування та мінімальних — на підтримку. Потребує значних інформаційних та обчислювальних ресурсів для навчання та підтримку.
Контроль над відповідями Повний контроль: відповіді запрограмовані вручну. Частковий контроль: нейромережа самостійно формує відповіді, але менеджер може втрутитися у будь-який момент.

Створення чат-ботів на базі штучного інтелекту вимагає вищої кваліфікації спеціалістів, більшої кількості оброблених даних, більше часу та ресурсів, проте вони дають значно ширші можливості, ніж програмовані боти.

Водночас для виконання простих рутинних завдань чудово підійдуть ічат-боти, створені на основі скрипту. Головне — правильно запрограмувати логіку дій.

Що можна делегувати чат-боту на основі ШІ

Чат-боти зі штучним інтелектом здатні виконувати найрізноманітніші бізнес-завдання. На сьогодні ця сфера є однією з найбільш перспективних для обслуговування користувачів — понад 60% бізнесів вважають, що чат-боти з ШІ здатні кратно покращити комунікацію з цільовою аудиторією та потенційними покупцями.

Обробка запитів клієнтів 24/7

64% користувачів інтернету впевнені, що найкращою характеристикою чат-ботів є доступність цілодобово.

Це дає змогу залучати трафік навіть у позаробочий час. Близько 41% усього трафіку онлайн-магазинів припадає на години між 18:00 та 09:00, тому успішні консультації потенційних клієнтів ввечері та вночі можуть підвищити показники продажів у 1,5-2 рази без додаткових маркетингових ресурсів.

Чат-бот може працювати 24/7, без перерв та вихідних. Потрібен лише стабільний сервер та невеликі інвестиції.

Наприклад, розробка заскриптованого чат-бота коштує близько 50-300 доларів, проте його подальше використання безоплатне. Відповіді чат-бота на основі штучного інтелекту Chat GPT 4 обійдуться від 10 до 120 доларів за мільйон токенів, залежно від потужності моделі. Це значить, за 1000 діалогів з клієнтами доведеться сплатити від 1,5 до 20 доларів.

У будь-якому випадку інвестиції значно менші, ніж зарплата навіть одного спеціаліста по роботі з клієнтами, що працює у нічний час.

Генерація відповідей, наближених до людських

У 53% користувачів спілкування з чат-ботами викликають негативні емоції, а близько 45% хочуть, щоб навіть в онлайн-бізнесі їх повністю обслуговували спеціалісти-люди. Але таке сприйняття повністю суб’єктивне та засноване лише на відсутності комунікацією з реальною людиною, а не на якості вирішення завдань.

У 2024 році канадські та американські вчені здійснили масштабне «сліпе» порівняння спілкування з чат-ботами та реальними консультантами.

Виявилося, що емпатія чат-ботів все ще поступається людині, проте вони дають кращі результати саме у розв’язанні практичних питань та проблем.

Респонденти, що спілкувалися з емоційно залученими консультантами, проявляли на 10-20% більшу задоволеність, ніж у спілкуванні з чат-ботами. Але коли живі спеціалісти стали проявляти меншу емпатію та давати «сухі» відповіді, відсоток сприйняття ботів виріс і став вищим, ніж у людей.

Чат-боти постійно вдосконалюють розуміння натуральних мов та навички комунікації. Модель штучного інтелекту GPT-4.5 з набором промптів, що збільшували емоційну глибину відповідей, успішно пройшла тест Тюрінга у новому експерименті UC San Diego.

Респонденти сплутали відповіді бота з реальною людиною у 73% випадках — це навіть більше, ніж отримали реальні люди протягом дослідження.

Цікаво, що чат-бот без додаткових промптів GPT-4.5 видав лише 36% успішних перевірок. Це значить, що ШІ-боти вже можуть якісно імітувати емоційну залученість, проте правильне налаштування взаємодії грає критичну роль у впровадженні автоматичних відповідей у процеси консультування клієнтів.

Робота з великим обсягом одночасних запитів

Щоб масштабувати роботу відділу обробки запитів клієнтів, де працюють реальні спеціалісти, потрібно лише наймати нових співробітників. Масштабування проходить лінійно, тому швидко збільшити кількість оброблених запитів в десятки або сотні разів не вийде.

Чат-бот можна масштабувати в геометричній прогресії буквально за години. Усе залежить від потужності серверів, де обробляються дані. Наприклад, бот на виділеному сервері з одним графічним процесором може опрацьовувати 1-4 запитів одночасно.

Хмарний сервер з гнучким навантаженням обробки даних здатний обробляти до кількох сотень запитів одночасно. А з правильно налаштованою асинхронною моделлю — до кількох тисяч. Проте навіть великому бізнесу рідко потрібні такі цифри.

Наприклад, бот Еріка, що допомагає клієнтам одного з найбільших американських банків «Bank of America», щомісяця обробляє близько 2 мільйонів запитів. Один діалог в середньому займає 2 хвилини, тому пікове одночасне навантаження на систему — близько 100-150 консультацій.

Для абсолютної більшості онлайн-бізнесів буде достатньо потужності обробки до 10 запитів одночасно.

Персоналізовані продажі, рекомендації товарів

Чат-боти зі штучним інтелектом здатні ефективно проводити первісні консультації та навіть допомагати потенційним клієнтам підбирати товари та послуги.

Вони аналізують інформацію, що надає клієнт для вибору товару. А якщо покупець заходить не вперше, то також ШІ оцінює історію переглядів та замовлень, логи попередніх консультацій та взаємодій з підтримкою тощо. Як результат: максимально індивідуальний підхід до кожного клієнта.

Підвищення ефективності маркетингових кампаній

Підтримка ШІ стандартних рекламних кампаній в соцмережах та пошуковиках допомагає підвищити загальний відсоток конверсії. Миттєва консультація відразу після кліку на рекламу значно збільшує шанси емоційної покупки.

Наприклад, чат-бот для бренду Aveda, що створює косметичні засоби догляду за шкірою та волоссям на рослинній основі, збільшив загальну кількість замовлень компанії на 87%. Протягом масштабної рекламної кампанії із застосуванням бота бренд збільшив активну клієнтську базу майже в 4 рази, а загальна конверсія бота склала 33,2%, що значно перевершує результати рекламних кампаній без застосування чат-ботів.

Чат-бот з ШІ у різних нішах: приклади для натхнення

Чат-боти на основі штучного інтелекту — багатогранні платформи, які значно покращують користувацький досвід. Особливо, якщо бренд відходить від звичайних відповідей на питання та створює на їх основі інструменти, що вирішують конкретні завдання клієнтів.

Ось декілька чудових прикладів чат-ботів з ШІ, які урізноманітнюють досвід клієнтів та покращують взаємодію з компанією.

Sephora Virtual Artist

Sephora — популярний французький бренд доглядової та декоративної косметики. У 2016 році бренд у своєму мобільному застосунку запустив AR-інструмент, який допомагав покупцям підібрати косметичні засоби та навчав правильно ними користуватися.

Сьогодні Sephora Virtual Artist працює як повноцінний онлайн-консультант. Достатньо завантажити фото обличчя в систему — і користувач отримає консультацію не гіршу, ніж у професійному магазині.

Розробники відійшли від моделі чат-бота, що розуміє натуральну мову, і зосередилися лише на візуальних образах. Саме тому ці консультації так сподобались цільовій аудиторії. В останніх оновленнях розробники додали розуміння ключових фраз та слів, проте інструмент все ще залишається візуальним.

Візуальний процес консультації користувачів Sephora
Візуальний процес консультації користувачів Sephora

Duolingo Max

Найбільша у світі платформа для вивчення мов Duolingo в 2023 році створив окрему преміумверсію сервісу Duolingo Max, що покращувала досвід навчання за допомогою Chat GPT.

Замість сценаріїв користувачі отримали доступ до імерсивного та гнучкого навчання, де бот грає роль повноцінного ментора та вчителя. Ось деякі з його можливостей:

  • Пояснити відповідь. Бот детально розкриває правильність використання граматики та лексики у відповіді студента та дає поради, як зробити її більш правильною та природною. Можна задавати додаткові питання та консультуватися.
  • Змоделювати рольовий діалог. Бот створює реалістичний сценарій — діалог в кафе чи аеропорті, інтерв’ю з відомою людиною, бізнес-консультацію тощо. Встановленого сценарію немає, тому діалоги кожного разу унікальні — все залежить від відповідей студента.
  • Голосові дзвінки з ШІ-аватаром. Користувач вибирає тему та обговорює її з ботом голосом. Цю функцію особливо оцінили сором’язливі студенти, які не хотіли спілкуватися з реальними людьми, але прагнули покращити розмовні навички.
Діалог з чат-ботом Duolingo Max
Діалог з чат-ботом Duolingo Max

Сервіси для створення чат-бота зі штучним інтелектом

Щоб створити чат-бот зі штучним інтелектом, зовсім не обов’язково знати програмування. Є сервіси-конструктори, що дають змогу без спеціальних знань та вмінь зробити власний чат-бот, під’єднати до нього ШІ та перетворити на інструмент для автоматизації спілкування з клієнтами, обробки запитів та виконання інших завдань. Ось найбільш популярні платформи для створення чат-ботів зі штучним інтелектом на українському ринку.

SendPulse

SendPulse — українська маркетингова платформа для розвитку та просування бізнесу. Створення чат-ботів для онлайн-чатів на сайтах та у месенджерах — один з багатьох доступних інструментів, який можна використовувати окремо, у комплексі з іншими чи як частину масштабної стратегії.

Особливості. Українська маркетингова платформа, що дає змогу створювати автоматизовані ланцюжки повідомлень з підтримкою ChatGPT та забезпечує та простий контроль над функціоналом та ефективністю ботів.

Переваги:

  • Зручний та інтуїтивно зрозумілий конструктор, де можна налаштувати та запустити бот без жодних знань та вмінь.
  • У базі знань є детальні інструкції для створення будь-яких типів ботів.
  • Можна створити чат-бот безплатно.
  • Доступна інтеграція для будь-яких сайтів, соцмереж та месенджерів: Telegram, Facebook Messenger, Instagram, WhatsApp, Viber тощо.
Ланцюжок чат-бота в SendPulse
Ланцюжок чат-бота в SendPulse

Детальніше про створення ланцюжка бота на основі Chat GPT читайте у базі знань.

Dialogflow

Dialogflow — інструмент від Google для створення текстових та голосових ботів. Бізнес широко використовує його для розроблення ботів для комунікації з клієнтами та організації робочого процесу.

Особливості. Використовує ШІ для розуміння та обробки запитів, проте створення ботів — лише один з варіантів використання Dialogflow. Розмовний інтерфейс можна інтегрувати в мобільні застосунки, вебдодатки, інтерактивні системи голосових відповідей тощо.

Переваги:

  • Широкий вибір каналів.
  • Можливість створювати голосових ботів.
  • Зрозумілий процес налаштування та навчання ботів навіть без досвіду та знань програмування.
  • Повна інтеграція з Google Cloud.
Налаштування та навчання бота в Dialogflow
Налаштування та навчання бота в Dialogflow

Verloop

Verloop — система автоматизованої підтримки користувачів на основі Gen AI. Через свою орієнтованість на клієнтську комунікацію проєкт популярний серед бізнесів у всьому світі.

Особливості. Інструмент створений та натренований виключно для підтримки клієнтів. Саме його вузькоспеціалізованість дає змогу підвищити рівень задоволеності користувачів та вирішувати до 80% навіть комплексних звернень в автономному режимі без втручання живих спеціалістів.

Переваги:

  • Сервіс можна легко інтегрувати на сайт, у соцмережі бізнесу, месенджери та мобільні застосунки.
  • Для бізнесу доступні 80+ мов, і їх кількість росте.
  • Штучний інтелект Verloop натренований виконувати лише одне завдання — підтримку клієнтів.
Спілкування з ботом підтримки Verloop
Спілкування з ботом підтримки Verloop

Chatfuel

Chatfuel — простий ШІ-бот для соцмереж, що орієнтований на спілкування з клієнтами в месенджерах.

Особливості. Chatfuel використовує сценарний підхід без повної автономії ШІ. Це значить, що підприємцю потрібно прописати основні сценарії спілкування, ключові слова та відповіді, а бот лише відповідає за правильну комунікацію. Саме тому він підходить навіть малому бізнесу, що не має достатньо даних для навчання повноцінної моделі ШІ.

Переваги:

  • Досить простий для запуску та роботи.
  • Підходить для базових консультацій клієнтів та відповідей на розповсюджені питання.
  • Можна використовувати як підтримку менеджерів-людей під час пікового завантаження чи в неробочі години.
Конструктор повідомлень в Chatfuel
Конструктор повідомлень в Chatfuel

ActiveChat

ActiveChat — розмовна ШІ-платформа та візуальний конструктор чат-ботів, що створений для двох цілей: комунікації з клієнтами та підтримки співробітників великих компаній.

Особливості. З допомогою ActiveChat можна відповідати на запитання користувачів, конвертувати ліди, адаптувати нових користувачів, надавати загальну і технічну підтримку та багато іншого. Навіть більше: він може спростити онбординг нових співробітників, проводити робочі тренінги, верифікувати ліди та виконувати великий пул інших бізнес-завдань.

Переваги:

  • Гнучкий підхід до побудови діалогів та автоматичне повідомлення служби підтримки, якщо трапився надто нетерплячий або агресивний користувач.
  • Можна придбати довічний доступ до сервісу. Без підписок, без додаткових оплат, з максимальною підтримкою та повним набором інструментів.
  • Детальна аналітика роботи чат-ботів, автоматичний аналіз KPI, вбудовані аналітичні dashboards, A/B-тести тощо.
  • Розширені інтеграції з CRM, маркетплейсами та API, високий рівень кастомізації інструментів.
Процес тренування чат-бота в ActiveChat
Процес тренування чат-бота в ActiveChat

Сервіси створення чат-ботів на основі ШІ сильно відрізняються між собою. Щоб спростити вибір, ми зробили порівняльну таблицю, де вказали основні характеристики та особливості платформ.

SendPulse Dialogflow Verloop Chatfuel ActiveChat
Основний фокус Маркетинг, eсommerce, розсилки NLP, діалоги, голос AI-підтримка клієнтів, CSAT Маркетинг, соцмережі AI-підтримка клієнтів
Омніканальність Налаштовується за потреби, базово — канали окремо Через інтеграції Нативна омніканальність Канал-орієнтована логіка Омніканальна логіка з єдиним профілем
Аналітика Основна аналітика Обмежена Повноцінна, вбудована Обмежена KPI, A/B-тести, кастомні дашборди
Автоматизація завдань Гнучка: через блоки та API Потрібно програмувати Вбудована Через окремі блоки Гнучка: через API та логіку
Простота у використанні Дуже просто Вимагає серйозних технічних знань Потрібні базові технічні знання Дуже просто Потрібні базові технічні знання
Інтеграція ШІ Через GPT-блоки Власне NLU + ML Власне NLU + ML Можна додати вручну Через GPT-блоки
Українська мова Є Є Є Немає, але можна додати вручну Є
Месенджери, які підтримуються Messenger, Telegram, Viber, Instagram, WhatsApp, SMS, Web, Email Messenger, Telegram, Web, Voice WhatsApp, Telegram, Web, Messenger Messenger, Telegram, Instagram Messenger, Telegram, SMS, Web, Email
Цінова модель Freemium + тарифи від $9 Freemium + тарифи GCP Від $99 на місяць Freemium + тарифи від $15 Довічна ліцензія від $4995

Як створити ШІ чат-бота у SendPulse

За допомогою інструментів SendPulse ви можете створити чат-бот з елементами штучного інтелекту без жодних технічних знань. Для цього потрібно лише три кроки.

Крок 1. Створити ланцюжок чат-бота

Конструктор SendPulse дає змогу легко налаштувати ланцюжок чат-бота, окремі сценарії та тригери, в яких вони активуються. Базові налаштування не залежать від розташування бота: лайв-чат на сайті, Viber, Telegram, WhatsApp, Facebook чи Instagram.

У власному профілі SendPulse перейдіть у розділ Чат-боти > Мої боти > Додати бота та виберіть потрібний канал.

Перед створенням ланцюжка повідомлень потрібно заздалегідь придумати логіку та архітектуру сценаріїв: чого саме ви прагнете досягти за допомогою чат-бота та як користувач має рухатися під час розмови з ним.

Кожна репліка — окремий блок. Їх можна пересувати, адже це конструктор, — жодних знань програмування не треба.

Початок створення чат-бота в SendPulse
Початок створення чат-бота в SendPulse

Коли загальна логіка і базовий ланцюжок готові, переходимо до наступного кроку.

Крок 2. Налаштування та підключення ШІ

Найпростіший варіант для бізнес-цілей: створити чат-бот на базі Chat GPT від OpenAI. Для цього потрібно додати API нейромережі до створеного чат-бота.

Це можна зробити у вкладці Налаштування бота > Інтеграції. Навпроти OpenAI натисніть Підключити.

Додавання ШІ в чат-бот SendPulse
Додавання ШІ в чат-бот SendPulse

Зверніть увагу, OpenAI дає змогу підключати API лише власникам преміумпідписки, тому заздалегідь оплатіть її.

Далі потрібно вибрати потрібну модель бота та налаштувати промпт, на основі якого він буде взаємодіяти з користувачами. Для цього сформуйте опис дії, надайте боту всю необхідну інформацію та детально протестуйте результат.

Крок 3. Додати окремі елементи ШІ в чат-бот

Якщо за допомогою ШІ ви прагнете покращити наявний діалог за сценарієм, можна додати відповіді нейромережі в окремі репліки чи сценарії, не змінюючи архітектуру чат-бота.

У конструкторі ланцюжків потрібно додати елемент ШІ крок. Його можна розмістити у будь-якому місці сценарію. У полі Інструкція для бота потрібно вказати формат подання інформації, контекст та бажані відповіді. Можна додавати змінні для персоналізації повідомлень або форму для збору даних.

Далі вкажіть тригери, після виконання яких активується бот, та продовжіть ланцюжок. Система дає змогу налаштувати ШІ-ін’єкції будь-якої складності та задати їм будь-які параметри відповідей.

Часті помилки під час створення ШІ-бота

Створення чат-бота на основі штучного інтелекту — комплексне завдання. Сучасні сервіси дають змогу створити їх навіть без досвіду розробки, але підприємці досить часто роблять помилки, які не дають боту показати найвищу ефективність.

Ми зібрали чотири розповсюджені помилки, які допускають під час створення та запуску чат-ботів. Обов’язково зверніть увагу.

Помилка 1. Немає чіткої цілі

Бот створюють відразу для всього: отримувати заявки, консультувати клієнтів, відстежувати доставлення та комплектацію відправлень тощо. Як результат, жодна з функцій не працює так, як заплановано.

А ще гірше, якщо ШІ-бота створили, бо це популярно і він є у всіх конкурентів. У такому випадку навіть самі спеціалісти не знають, навіщо він потрібен і які функції має виконувати.

Що з цим робити? Не женіться за комплексними ШІ-рішеннями, а впроваджуйте їх поступово. Чат-бот має вирішувати конкретні завдання та проблеми бізнесу.

Результативність чат-бота потрібно ретельно відстежувати у цифрах. Детальна аналітика — це максимально важливо, адже лише вона показує, наскільки результативним є бот.

Помилка 2. Неправильна інтеграція з CRM або маркетинговими інструментами

Бот існує як окремий інструмент, що не пов’язаний з іншими елементами воронки продажів.

Це часто трапляється, коли бота розробляють як експеримент, але водночас не знають, як інтегрувати його в єдину систему комунікації з клієнтами та на які маркетингові показники він може впливати.

Що з цим робити? Бот має бути частиною воронки продажу. Його функціонал має розв’язувати питання потенційного клієнта та просувати його ближче до покупки.

Повноцінно інтегруйте чат-бот в процес комунікації з аудиторією:

  • використовуйте його для збору даних та зворотного зв’язку, щоб зберегти контакт з користувачем;
  • прив’яжіть чат-бот до CRM, щоб отримувати більше інформації про клієнтів;
  • переводьте клієнтів до реальних менеджерів після ШІ-консультацій або впровадьте автоматичну систему відстеження замовлень тощо.

Завжди плануйте, яке саме місце займатиме бот у воронці продажу, які дії мають йти перед та після комунікації з ним та який має бути результат. Лише тоді чат-бот буде ефективним для бізнесу.

Помилка 3. Брак обробки невідомих питань

Важлива перевага чат-бота на основі ШІ — гнучкість відповідей. Проте бот все ще може зависати або відповідати шаблонно та без конкретики на нетипові запити клієнтів або речення з граматичними помилками.

Як результат: низький рівень довіри до бота та до бренду в цілому.

Що з цим робити? Щоб забезпечити потрібну гнучкість відповідей та зробити ШІ-бот корисним, є два основних варіанти:

  • Запрограмувати резервні варіанти повідомлень, якщо бот не зрозумів запит. Наприклад, попросити користувача перефразувати повідомлення або надати більше інформації.
  • Налаштувати перенаправлення запиту до живого спеціаліста. Коли бот не розуміє, що треба відповісти, діалог перехоплює менеджер.

Їх можна реалізувати відразу обидва, щоб покращити точність консультацій бота та зменшити навантаження на менеджерів.

Помилка 4. Брак тестування перед запуском

Чат-бот на основі ШІ — це складна система, яка навіть після ретельного навчання та налаштування інколи дає непередбачувані результати. Проте багато підприємців не вважають за потрібне проводити всебічне тестування перед запуском.

Це може призводити до появи «артефактів», коли система дає неточні або відверто хибні відповіді, що не допомагають клієнту розв’язати проблему або задовольнити потребу.

Що з цим робити? Навіть після мінімальних змін чат-боти на основі штучного інтелекту потрібно ретельно тестувати. Особливо якщо для роботи використовують повноформатні ШІ-модулі з навчанням.

Найкращий спосіб — змоделювати усі основні сценарії, що імітують звернення реальних клієнтів. Їх можуть бути десятки, але лише за допомогою ручної перевірки ви можете бути впевнені, що «артефактів» немає взагалі або їх вплив на взаємодію з клієнтом мінімальний.

Запуск власного чат-бота — це простіше, ніж здається. Проте важливо, щоб бот був частиною повноформатної маркетингової воронки: допомагав бізнесу комунікувати з цільовою аудиторією та підтримувати позитивний імідж бренду. Для цього варто створити сайт, налаштувати розсилки в Viber, Telegram та Instagram і аналізувати результати кампаній в CRM.

Ярослав Цимбал

Автор блогових та іміджевих статей. Можу описати найскладніші технічні теми просто та зрозуміло

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Середня оцінка: 4/5
Всього голосів: 1

Поділитися:

Facebook Twitter