Елемент ШІ крок в чат-ботах
За допомогою елемента ШІ крок ви можете підключати штучний інтелект у потрібний момент ланцюжка, щоб розгалужувати сценарій залежно від досягнення цілі або дій користувача, або зберігати дані користувача для персоналізованих відповідей.
Наприклад, ви можете аналізувати потреби та настрій користувача в контексті переписки, обробляти отримані відповіді та переводити ланцюжок до покупки або надавати індивідуальні рекомендації.
Розглянемо, як додати та налаштувати елемент ШІ крок.
Додайте елемент
Перейдіть у конструктор ланцюжків і додайте елемент ШІ крок (AI step). Цей блок можна розмістити в будь-якому місці ланцюжка, включно з початком, серединою та кінцем сценарію.
Якщо ви додаєте елемент уперше, додайте токен у Налаштуваннях елемента.
У полі Інструкція для бота (Bot instructions) введіть текст із контекстом про компанію, товари чи послуги, вкажіть формат подання інформації, а також додайте приклади популярних питань і бажаних відповідей. Ви також можете додавати змінні для персоналізації повідомлень.
Підказка може містити особливості бізнесу, обмеження та стиль спілкування. Ви можете попросити ШІ аналізувати наміри та вподобання клієнта і пропонувати різні варіанти залежно від відповідей, щоб зробити взаємодію з користувачем більш персоналізованою та підштовхнути до потрібного результату.
Наприклад, якщо клієнт почувається чудово, запропонуйте йому бонус або акцію. Якщо він налаштований нейтрально, підберіть корисну інформацію. А якщо він у поганому настрої, проявіть емпатію та запропонуйте допомогу.
Зверніть увагу: якщо в ланцюжку кілька елементів ШІ крок, інструкцію для бота потрібно повторювати в кожному з них. Щоб не дублювати інформацію, частину інструкції можна використовувати через збережену глобальну змінну.
Налаштуйте режим виконання
У блоці Тип кроку (Step type) оберіть режим виконання елемента. Залежно від типу ви побачите додаткові налаштування.
Одноразове виконання
Цей режим підходить для простих сценаріїв, коли бот має одразу згенерувати відповідь і передати її користувачеві. Наприклад, ви можете підрахувати вираз або надати необхідну інформацію.
У полі Поведінка виконання (Execution behavior) оберіть одну з наступних дій:
Надіслати підписнику відповідь від ШІ (Send a reply from AI to the subscriber as a message) | Використовуйте, щоб надіслати відповідь користувачу одразу при потраплянні в елемент. |
Продовжити ланцюжок без відповіді (Continue the chain without a response) | Використовуйте для передачі даних у наступний блок.
Ви можете обробити відповідь і додати її до свого тексту в наступному блоці Повідомлення за допомогою шорткоду |
Умовний вихід
Цей режим дозволяє налаштувати елемент так, щоб бот очікував виконання заданої цілі у встановлений проміжок часу перед тим, як вийти з елемента і продовжити ланцюжок.
Якщо спрацює інший тригер бота, користувач вийде з блоку назад у сценарій ланцюжка, а штучний інтелект не буде чекати відповіді в елементі ШІ крок.
У полі При потраплянні в блок (When hitting the block) оберіть, коли запускати ШІ.
Бот AI пише першим (The AI bot writes first) | Використовуйте, щоб бот одразу ініціював діалог, наприклад, для вітального повідомлення або пропозиції пройти тест. |
Очікувати на вхідне повідомлення (Waiting for incoming message) | Використовуйте, щоб бот чекав першого повідомлення від користувача. Підходить для випадків, коли вам потрібно обробити запит або зібрати додаткову інформацію перед початком взаємодії. |
У блоці Встановити цілі як умови виходу (Set goals as exit conditions) вкажіть, що вважати виконаною ціллю для переходу в наступний блок. Ви також можете додавати змінні для створення динамічної цілі — для кожного користувача буде різне значення залежно від наявності змінних, коли користувач потрапив у ШІ крок.
Наприклад, визначити, що хоче користувач або до оформлення якої покупки він уже готовий. Такі цілі допомагають ШІ розуміти наміри користувача і пропонувати релевантні рішення.
ШІ модель має розуміти, які наміри або дії підписника потрібно відстежувати і які дані шукати для збереження.
Щоб уникнути хибних спрацювань, важливо чітко формулювати умови і критерії збереження даних, уникаючи загальних формулювань.
Наприклад, для умови краще використовувати конкретні формулювання:
✅ Точно: «Коли користувач надав номер телефону у міжнародному форматі або цей номер уже відомий»
❌ Абстрактно: «Отримали телефон»
Чим точніше задано умову або опис змінної, тим вища точність сценарію і менша ймовірність хибних спрацювань.
Щоб чат-бот зберіг потрібну інформацію від користувача у змінну, натисніть Зберегти дані з відповіді користувача (Save data from user reply). У першому полі введіть визначення, яку інформацію з відповіді користувача шукати, а в другому полі оберіть змінну з аудиторії вашого чат-бота.
Наприклад, якщо користувач обирає певну страву, бот може зберегти його вибір у змінній і використати це у наступних кроках ланцюжка. Якщо бот визначає рівень знань мови у користувача, можна зберегти результат. А якщо користувач повідомляє адресу, записати її.
Під час вибору змінної звертайте увагу на тип даних. Для збереження чисел із подальшими можливостями модифікацій обирайте змінну з типом Число
, для дати запису — Дата
, для текстових даних — Рядок
. Приведення даних до потрібного типу відбуватиметься автоматично залежно від типу даних у змінній.
У блоці Залишатися в блоці максимум (Stay in block maximum) вкажіть максимальний час роботи блоку. Наприклад, якщо встановлено 1 годину, а користувач надішле перше повідомлення через 59 хвилин, то через 1 хвилину він усе одно вийде з блоку, і наступні повідомлення вже не будуть відстежуватися кроком ШІ.
У полі Поведінка виконання при спрацюванні умови виходу (Execution behavior upon exit condition trigger) оберіть одну з наступних дій:
Надіслати підписнику відповідь від AI (Send a reply from AI to the subscriber as a message) | Використовуйте, щоб надіслати згенеровану відповідь від ШІ користувачу одразу. |
Продовжити ланцюжок без відповіді (Continue the chain without a response) | Використовуйте, щоб не надсилати відповідь користувачу, а застосувати дані в іншому блоці з вашим повідомленням.
Ви можете обробити відповідь і видати її в наступному блоці Повідомлення за допомогою шорткоду |
Налаштуйте модель
Щоб додатково налаштувати модель, натисніть на назву моделі у правому верхньому куті та заповніть такі поля:
OpenAI Token | Виберіть, як авторизувати запити: успадковувати токен із налаштувань або використовувати окремий токен для цього бота. |
Модель (Model) | Виберіть, яку модель ШІ використовувати для генерації відповідей. |
Обсяг контексту переписки (Conversation context size) | Вкажіть кількість попередніх повідомлень у спілкуванні з ботом, які ШІ має враховувати під час генерації відповіді. |
Максимальна кількість токенів у відповіді (Maximum number of tokens in response) | Вкажіть, скільки токенів бот може використовувати для однієї відповіді. |
Температура (Temperature) | Налаштуйте рівень креативності відповідей. Чим вище значення, тим більш творчою буде відповідь. |
Детальніше про налаштування параметрів моделі читайте у статті Як підключити ChatGPT від OpenAI до чат-бота.
Після заповнення всіх полів натисніть Зберегти (Save).
Після заповнення всіх полів натисніть Застосувати (Apply), щоб зберегти налаштування.
Продовжте сценарій
Розділіть сценарій за точками виходу, щоб адаптувати ланцюжок до дій користувача та зробити взаємодію з ботом більш природною.
Якщо ШІ крок досяг поставленої мети, використовуйте гілку за зеленою точкою для продовження сценарію. Наприклад, коли користувач погодився на пропозицію, надав дані або записався на вебінар, ви можете додати нові елементи до сценарію, щоб надіслати підтвердження, запропонувати додаткові послуги або запросити оплату.
Якщо час очікування відповіді минув і користувач не виконав цільову дію, сценарій автоматично перейде на гілку за червоною точкою. Це дозволить коректно завершити поточний крок або надіслати сповіщення, щоб нагадати про можливість продовжити взаємодію.
Таке розгалуження допомагає боту враховувати різні варіанти поведінки користувачів і адаптувати ланцюжок до контексту спілкування.
Далі додайте блоки для кожної гілки сценарію. Наприклад, якщо користувач зазначив, що хоче записатися на демо, і ви зберегли цю інформацію, ви можете надіслати йому повідомлення з підтвердженням і додати потрібний тег через дію. Щоб ще більше персоналізувати спілкування, додайте Фільтр і виберіть умови.
Також ви можете запустити ще один елемент ШІ крок, щоб уточнити деталі або запропонувати кілька опцій за запитом користувача. Також можна надіслати запит через API або інтеграцію з Google Sheets, щоб уточнити наявність або статус товару, а потім повернути відповідь у чат, вказавши сторонні дані в інструкції через змінні.
Протестуйте ланцюжок
Щоб перевірити роботу сценарію, натисніть Зберегти та надіслати собі у верхньому правому куті конструктора. Щоб надіслати ланцюжок іншій людині, закрийте конструктор і в панелі керування ланцюжком натисніть Посилання на запуск ланцюжка.
Для тестування спрацювання умов іноді необхідно скинути контекст переписки. Це можна зробити, відписавшись від бота командою /stop
і повторно підписавшись командою /start
.
Перевірте статус користувача
Щоб переглянути, хто з підписників вже пройшов або ще знаходиться в блоці ШІ крок, перейдіть у режим перегляду ланцюжка та натисніть на цифру внизу блоку.
Під час спілкування з підписником у чаті ви також можете призупиняти ланцюжки з ІІ кроком, щоб він не перебивав ваше спілкування.
Оновлено: 17.01.2025
або