Щороку ключові незалежні експерти та компанії публікують звіти з найцікавішими даними, котрі описують стан та тенденції розвитку digital-маркетингу.
Цьогоріч ми вирішили теж поділитися внутрішньою статистикою SendPulse, щоб привідкрити завісу популярності конкретних інструментів, сформулювати ефективні підходи до організації масових комунікацій та допомогти маркетологам, CMO, власникам бізнесу й комунікаційникам розробити стратегію на 2023 рік.
Звіт ґрунтується на внутрішніх зведених анонімних даних 2 млн користувачів платформи автоматизації маркетингу SendPulse зі всього світу.
Вміст:
Статистика email-маркетингу у 2022 році
За період із 01.01.2022 до 15.12.2022 сервісом email-розсилок SendPulse скористалися 370 тис. користувачів, із яких 75,2 тис. зробили хоча б одну розсилку, та відправили більше 9 млрд листів.
SMTP-шлюзом із початку 2022 року скористалися 11 тис. користувачів, котрі відправили 654,5 млн транзакційних листів.
Ключові напрями розвитку email-маркетингу:
- Сегментація підписників і персоналізація пропозицій.
- Автоматизація комунікацій всередині воронки продажів.
- Мультиканальні зв’язки із чат-ботами, SMS та Viber.
- Тестування як спосіб підвищити рентабельність маркетингових інвестицій.
Пропонуємо поринути глибше в статистику email-комунікацій.
Платформи, браузери та поштові клієнти
Найбільш популярною платформою, за даними SendPulse, у 2022 традиційно залишається Windows із 64,8 %. Також у топі опинився Linux — 22,1 %, та Android — 7,2 %.
Майте на увазі: деякі поштові сервіси можуть заміняти дані про платформу користувача на дані про свій сервер.
Найбільше email, відправлених через SendPulse протягом 2022, відкрили в браузері Chrome. На його долю припадає 64,4 %, тоді як інші 35,6 % ділять між собою:
- Firefox — 10,8 %.
- Chromium WebView — 4,2 %.
- Safari — 2,2 %.
- Internet Explorer — 1,9 %.
- Edge — 1,8 %.
- Microsoft Outlook — 1,4 %.
- Microsoft Office — 1,2 %.
- інші браузери — 11 %.
Ми знаємо, що email-маркетологів цікавить, до вимог якого поштовика пріоритетно оптимізувати дизайн своїх кампаній. Нажаль, ми не можемо поділитися цією інформацією, та не лишили тут вас без свіжої статистики.
За даними платформи Litmus, на кінець серпня 2022, впевнену першість тримає Apple Mail Privacy — 51 %. На другому місці очікувано знаходиться Gmail — 28,5 %. Трійку лідерів замикає Outlook із долею 4,2 %.
Найпопулярніші спецсимволи
Графічні символи стали повноцінною мовою спілкування у 2022, тому в темі, прехедері та тексті листів їх використовують усі, кому дає змогу голос бренду. Емоджі підвищують відсоток відкриттів email, додають емоційної забарвленості та допомагають сформувати лояльність молодої аудиторії.
Так, найпопулярніші символи в темі листів 2022 року:
- рівна вертикальна риска-роздільник — |;
- вогонь — ?;
- зіткнення або вибух — ?;
- подарунок — ?;
- палець, що вказує вправо — ?;
- обличчя із закоханими очима — ?.
Як бачимо, найпопулярніші цьогоріч кольорові HTML-емодзі. Вони привертають увагу, та залежно від поштового клієнта та пристрою можуть відображатися некоректно або не відображатися зовсім. Найбільш непередбачувані поштовики на ПК, тому перед використанням графічних символів рекомендуємо відправити тестову розсилку та проаналізувати результати.
Топ-5 слів у темі листа та «ідеальна» довжина теми
Формулювання теми листа потребує креативності, та частина маркетологів вважає, що є певні «магічні» слова на кшталт «знижка» чи «акція», використання яких підвищує відсоток відкриттів.
Аналіз україномовних листів показав, що найчастіше вживаними словами були:
- прайс,
- онлайн,
- закупівлі,
- результат,
- перевірка.
А дослідження OptinMonster у 2020 році показало, що найбільш важливе слово в темі листа — «попередження». Воно активує увагу та збільшує відсоток відкриття email на неймовірні 61,8! Та зловживати не варто: якщо користувач не отримає користі та відчує себе ошуканим, то з великою ймовірністю відпишеться чи поскаржиться на спам.
Що робити, якщо ваші листи потрапляють до спаму, розповідали раніше.
Із довжиною теми трохи простіш.
За даними великого дослідження Nielsen Norman Group:
- Outlook відображає 78 символів на 15-дюймових екранах;
- Gmail на iPhone відображає 36–38 символів залежно від моделі пристрою.
Тому 40 символів вважається ідеальною довжиною теми email-розсилки.
Внутрішнє дослідження SendPulse показало такі результати:
- 31,7 % відкритих листів мали тему довжиною 6 слів.
- 19,5 % — 4 слова.
- 18,6 % — усього 2 слова.
- 17,8 % — 7 слів.
- 17,4 % — 5 слів.
Тобто, оптимальна довжина теми становить 2–7 слів.
Статистика SMS-розсилок
Короткі повідомлення — класичний спосіб онлайн-комунікацій, який попри все не здає позицій у 2022 році. SMS-розсилки все ще популярні завдяки простоті відправки та порівняно невеликій вартості; сучасні можливості на кшталт посилання на відписку чи детальної аналітики кліків лише додають їм популярності.
Протягом 2022 року користувачі SendPulse з України відправили більше 8 млн SMS. Через широкомасштабне вторгнення росії в Україну в березні SMS-комунікації скоротилися, та з квітня почали відновлюватися, досягнувши довоєнного рівня в червні 2022.
У жовтні сервіс досяг історичного максимуму в 1,1 млн повідомлень і далі росте.
За даними Techjury, відсоток відкриттів SMS-повідомлень досягає 98 %, а 60 % отримувачів читають SMS протягом перших п’яти хвилин після отримання.
Покращити результати допоможе персоналізація: звернення до отримувача на ім’я, інформація про замовлення чи реєстрацію. Чим релевантнішу інформацію отримає людина, тим вища ймовірність цільової дії. Читайте, як налаштувати персоналізацію в SMS.
Водночас протягом 2022 року лише 13 % SMS-розсилок, відправлених за допомогою платформи SendPulse, включали змінні для персоналізації, тому в більшості малого та середнього бізнесу є очевидна точка росту.
Також досі малопопулярними залишаються ще дві можливості: відслідковування посилань та посилання на відписку. Обидві траплялися лише у 3 % розсилок, хоча обидва інструменти мають значний потенціал росту.
Статистика чат-ботів
У 2022 році чат-ботом нікого не здивуєш: власних онлайн-помічників роблять фітнес-тренери для проведення марафонів, СТО для запису на ремонт, маркетологи інтернет-магазинів для автоматизації продажів тощо.
Найбільш популярні чат-боти у IT, стартапів та SaaS-сервісів: за даними SendPulse, на цю нішу припадає більше 25 % усіх чат-ботів. Очікувано в топ сфер, де активно використовуються чат-боти, потрапили маркетинг, онлайн-освіта, ecommerce та медіа. Та найцікавіше, що цей інструмент впроваджують у бізнес-процеси навіть консервативні банки, консалтингові та юридичні компанії.
Повний звіт за нішами — у таблиці нижче.
Сфера | Кількість користувачів | Відсоткова доля користувачів |
Інше | 3539 | 25,39 % |
IT, стартап, онлайн-сервіс | 2833 | 19,25 % |
Маркетинг і реклама | 1651 | 11,22 % |
Інтернет-магазин, ecommerce | 1248 | 8,48 % |
Онлайн-освіта | 1088 | 7,39 % |
Здоров’я | 703 | 4,78 % |
ЗМІ, медіа | 522 | 3,55 % |
Бізнес-консалтинг | 505 | 3,43 % |
Краса та стиль | 408 | 2,77 % |
Банк, фінансова організація | 363 | 2,47 % |
Благодійна організація | 293 | 1,99 % |
Нерухомість | 258 | 1,75 % |
Туризм і подорожі | 254 | 1,73 % |
Спорт, фітнес | 242 | 1,64 % |
Ремонт, будівництво | 217 | 1,47 % |
Ресторанний бізнес, доставка | 210 | 1,43 % |
Автосервіс, автосалон | 149 | 1,01 % |
Транспортні послуги, логістика | 138 | 0,94 % |
Езотерика | 97 | 0,66 % |
Усього | 14718 | 100 % |
Популярність інструменту криється у його функціональності та простоті. Розробнику не потрібно поринати в програмування: достатньо написати тексти та зібрати ланцюжки повідомлень за допомогою простого візуального конструктора. Людина реєструється на сайті, будує послідовний ланцюжок із готових блоків, додає потрібні тексти, зберігає — і відразу може протестувати чат-бота та поширити посилання на підписку своїй аудиторії.
На платформі SendPulse можна розробити чат-бота у всіх популярних месенджерах:
- Telegram;
- Facebook Messenger;
- Instagram;
- WhatsApp.
Незалежно від платформи розробка бота на платформі SendPulse відбувається в єдиному конструкторі.
Робочий простір конструктора складається з трьох панелей: поверхні для створення сценарію, блоків, з яких будується ланцюжок чат-бота, та вікна для редагування елементів.
Користувачі називають редактор SendPulse одним із найзрозуміліших на ринку, адже створити в ньому чат-бота можна на один-два вечори з нуля. Просто перетягніть готовий блок на робочу поверхню, додайте текст чи інші дані, налаштуйте під себе, збережіть — і відразу тестуйте в режимі реального часу та додавайте інші блоки в логічний ланцюжок.
Найбільш популярним каналом є Telegram: у ньому реалізовано більше 150 тис. ботів, із яких активних за період з 1.01.2022 до 15.12.2022 — 92,3 тис. Активним вважається чат-бот, котрий відправив хоча б одне повідомлення.
Канал | Кількість ботів,% |
Telegram | 78,1 % |
Facebook Messenger | 10 % |
8,8 % | |
3,1 % | |
Усього | 100 % |
Щоденно лише через Telegram користувачі відправляють понад 1 млн повідомлень — і навантаження на канал тільки зростає.
Основна маса повідомлень носять інформаційний характер — розповідають про місцезнаходження компанії чи режим роботи — та частина клієнтів усе ж максимізувати корисність чат-ботів для своєї аудиторії.
Наприклад, ви можете налаштувати інтеграцію з даними, котрі зберігаються на сайті чи в CRM, щоб надавати підписнику дані про статус замовлення, або зв’язувати підписника бота з особистим кабінетом користувача на сайті, щоб персоналізувати пропозиції та використовувати всі можливості програми лояльності. Ми надаємо детальну документацію про те, як налаштувати інтеграцію. Для отримання зверніться в підтримку.
Статистика Viber-розсилок
У 2021 році, за даними Rakuten Viber, українці відправили 20 % всіх повідомлень саме в цьому месенджері. Типовий користувач заходить у додаток 12 разів на день, щоб надіслати близько тридцяти повідомлень в особисті чи групові чати, зробити кілька дзвінків, а також прочитати офіційні канали брендів і медіаперсон.
Така активність аудиторії робить Viber привабливим для бізнесу. Компанії комунікують із поточними та потенційними клієнтами за допомогою офіційних масових розсилок — повідомлень, що можуть включати текст до 1000 символів, зображення та кнопку в різних варіаціях.
Найбільш популярним форматом є текст, картинка та кнопка — на нього припадає 30 % усіх повідомлень.
Viber дає можливість відправляти рекламні та транзакційні повідомлення.
У SendPulse маємо таке співвідношення:
- 91,7 % проморозсилок;
- 8,3 % сервісних.
Цікаво, що все більше користувачів реалізують мультиканальну зв’язку Viber та SMS. Вона полягає в повторному відправленні SMS протягом 24-х годин на ті номери, котрим не вдалося доставити Viber-повідомлення.
Відсоток Viber-розсилок на платформі SendPulse, у яких використовувалася дорозсилка, вражає: 81 % кампаній повторно відправляються у вигляді SMS тим, хто не отримав розсилку у Viber
Головний нюанс Viber-розсилок — щомісячний мінімальний платіж у розмірі €220. Через це канал вигідний лише для компаній із базою від 8–10 тисяч контактів. Та внутрішня статистика SendPulse показує, що навіть через ріст курсу євро користувачі не відмовляються від Viber-розсилок, адже цінують ефективність цього каналу комунікації.
Висновки
Сегментація, персоналізація, аналіз користувацьких даних та мультиканальність стали трендами digital-маркетингу у 2022 та, скоріш за все, залишаться в топі і й майбутньому.
SendPulse пропонує мікс інструментів для автоматизації маркетингу, комунікацій та продажів, котрі стануть у пригоді як незалежним експертам, так і бізнесу. Впроваджуйте масові email, Viber та SMS-розсилки, чат-ботів, CRM, web push та інші інструменти, щоб посилити свій бізнес та онлайн-продажі. Навчальним проєктам стане у нагоді платформа для створення онлайн-курсів з повноцінним кабінетом студента, домашніми завданнями та сертифікатами
Ми відкрили масу користувацької інформації, щоб наштовхнути вас на нові ідеї — тож розпочинайте тестування гіпотез! SendPulse допоможе реалізувати задумане, щоб якісно завершити 2022 та показати гідні результати у 2023 році.