Як створити розсилку з використанням сегментації
У статті вивчимо, що таке сегментація, для чого її використовувати, а також розглянемо основні приклади реалізації розсилки на сегмент контактів.
Що таке сегментація в email маркетингу та які її результати
Сегментація в email маркетингу — це метод поділу бази підписників на групи за статтю, інтересами, споживчими запитами, діями та іншими критеріями. Використовується, щоб підвищити показники відкриття, клікабельності та загальної конверсії. Результати маркетингових досліджень свідчать, що сегментація ефективна:
- 39 % email маркетологів підвищили open rate розсилок;
- 28 % знизили рівень відписок;
- 24 % збільшили доставляння та прибуток.
Основні відомості, необхідні для поділу аудиторії, збираються прямо у формі підписки та стають основою сегментації. Зазвичай виділяють такі різновиди сегментації.
Різновид сегментації | Для чого корисна |
Стать | Для релевантних пропозицій: станок для гоління — чоловікам, косметика — жінкам. |
Вік | Для пропозицій як: «Банківська карта для студентів» або «Безтурботна пенсія з депозитом». |
Регіон проживання | Куртки — жителям півночі, сандалії — жителям півдня. |
Професія | Бухгалтерам надішліть поради щодо звітів, гендиректорам — добірку корисних статей. |
Уподобання щодо контенту | Для добірки необхідних матеріалів: новинний дайджест, знижки, відео. |
Активність у розсилці та на сайті | Для мотивації активних підписників та реактивації тих, хто перестав відкривати та читати листи. |
Дата реєстрації | Для таргетованих пропозицій як: «Ви з нами вже рік — даруємо знижку 20 % на все». |
Кількість відкриттів та кліків листа | Для надсилання віппропозицій активним підписникам та реактиваційних листів тим, хто давно не відкривав розсилки. |
Перед тим, як сегментувати, у вас уже має бути створена адресна книга, в яку потрапляють дані з форми підписки на сайті. Чим більше інформації про клієнта ви зберете, тим докладніше можете сегментувати список адрес, що покращить релевантність розсилки. На прикладі нижче Nike виділяє сегменти за віком та статтю.
Як надіслати розсилку за сегментом
Почніть створювати нову розсилку. Виберіть адресну книгу. Зауважте, що сегментація доступна лише у разі вибору однієї адресної книги.
Виберіть опцію Сегментувати список (Use segmentation).
У списку, що з’явиться після вибору опції Сегментувати список (Use segmentation), виберіть готовий сегмент або створіть новий.
Завершіть створення розсилки та надішліть її. Розсилка буде відправлена на email адреси з вибраного сегмента.
Приклади сегментів
Сегментація за умовою Email: доменна частина
Скажімо, вам потрібно вибрати клієнтів, електронні адреси яких зареєстровані в поштовому сервісі @gmail.com. Для сегментування задаємо таку умову:
Виберіть сегмент Email: доменна частина (Email: domain part), умову містить (contains) та введіть значення gmail
.
Сегментація за умовою Email: локальна частина
Частина електронної адреси до @ називається локальною. Часто за локальною частиною електронної адреси можна визначити, у якому відділі працює підписник.
Sales — швидше за все відділ продажів, marketing — відповідно маркетинг, CEO — напевно належить головному виконавчому директору. Тому можна відфільтрувати потрібний сегмент і сформувати унікальну пропозицію в email розсилці. Для сегментування задаємо таку умову:
Виберіть сегмент Email: локальна частина (Email: local part), умову містить (contains) та введіть значення sales
.
Сегментація за умовою Email: дата додавання
Вибірка підписників за датою додавання/реєстрації дає змогу формувати програми лояльності, щоб мотивувати підписників залежно від того, як довго вони з вами. Скажімо, ви хочете подарувати знижку з приводу річниці підписки. Для виділення сегмента за датою додавання задайте таку умову:
Виберіть сегмент Email: дата додавання (Email: date added), умову дорівнює (equal) та виберіть дату.
Також ця змінна буде корисною для роботи з новими підписниками, які завжди більш активно відкривають та переходять за посиланнями в листі, ніж інші адресати.
Сегментація за умовою Не відкривав розсилок
Ви можете виділити сегмент підписників, які не відкрили розсилку. Можливо, їм не цікава тема, спробуйте тестувати час відправки та підхід до створення теми розсилки та прехедера.
Для створення такого сегмента створіть умову:
Виберіть сегмент Не відкривав розсилки (Did not open recent emails) та виберіть зі списку, що випадає, потрібну розсилку.
Сегментація за умовою Email: у списку унікальних
Ви можете виділити сегмент контактів, яким ви вже відправляли розсилки в цьому тарифному періоді та які є у вашому списку унікальних. Для створення такого сегмента оберіть умову:
Виберіть сегмент Email: у списку унікальних (Email: in the list of unique), умову дорівнює (equal) та виберіть у списку (in list).
Коли ви сегментуєте список розсилки, то зменшуєте аудиторію розсилки, але в цьому й мета. Виділивши кілька таких сегментів, ви зможете точніше вибрати контент. Варіантів для сегментації безліч, головне зібрати потрібну інформацію про підписників у формі підписки, а статистику дій збере SendPulse.
Більше можливих варіантів сегментів читайте в статті Як створювати та використовувати сегменти контактів.
Оновлено: 18.12.2023
або