Корисні інструменти

Як створити групу в Телеграм: гайд для бізнесу і не тільки

10 minutes
24 Лютого 2025
Як створити групу в Телеграм: гайд для бізнесу і не тільки

Група в Telegram — це не просто чат для батьків учнів чи сімейного спілкування. Розсунемо ці межі! Покажемо, як створити групу в Телеграм і налаштувати, а також як використовувати її для бізнесу та інших комунікацій.

Що таке група в Telegram: кому і навіщо потрібна

Група в Telegram — це зручний інструмент для спілкування, обміну інформацією та файлами, створення спільнот за інтересами, зокрема й професійними. Групи використовують як для неформальних комунікацій — скажімо, між членами сім’ї — так і для бізнесу, клієнтської підтримки тощо. Розширені функції адміністрування та інтеграція чат-ботів значно розширюють можливості. Та для початку дізнайтесь основну інформацію про цей інструмент.

Опис функціоналу

Максимальний ліміт учасників однієї групи — 200 тисяч. Основні функції групи у Телеграмі:

  • Адміністрування й модерація. Створюйте групу й призначате її керівників з різними рівнями доступу.
  • Закріплення повідомлень. Закріплюйте пости з важливою інформацією вгорі чату, щоб його було легко знайти та швидко повернутися до нього.
  • Автоматизація. Додавайте боти для розваг, модерації, підсилення комунікації, аналізу даних.
  • Комунікації. Створюйте опитування, збирайте реакції для підвищення взаємодії й залучення учасників.
  • Обмін файлів. Документи, фото та відео, GIF, голосові повідомлення — налаштуйте можливість взаємообміну між учасниками різними типами даних.
  • Редагування. Виправляйте опубліковані повідомлення чи, за необхідності, повністю видаляйте їх для всіх учасників.
  • Доступність. Надавайте доступ учасникам до всіх повідомлень у групі, незалежно від того, коли та з якого пристрою вони приєднались.
  • Пошук. Знаходьте потрібне повідомлення за ключовими словами та фільтрами.
  • Хештеги, відповіді. Згадуйте конкретного користувача чи теми, це допомагає ефективно комунікувати у великих спільнотах.
  • Налаштування сповіщень. Регулюйте, які саме сповіщення з групи отримувати: всі чи лише ті, в яких згадують вас або реагують на ваші повідомлення.

Різниця між групою та каналом у Telegram

У Telegram можна створювати групи та канали. Обидва інструменти призначені для охоплення масової аудиторії. Чим вони відрізняються? Розглянемо основні моменти.

ПараметрГрупа TelegramКанал Telegram
ПризначенняСпілкування та співпраця між учасникамиТрансляція повідомлень на велику аудиторію
АудиторіяДо 200 000 учасниківНеобмежена кількість підписників
Хто може писатиУсі учасники, якщо це не обмежено адміністраторамиЛише адміністратори
ДоступністьПублічно, приватно
Історія повідомленьМожна увімкнути постійну історію для нових учасниківУсі підписники бачать історію публікацій
АдмініструванняМожна призначати адміністраторівАдміністратори керують вмістом і підписниками
Закріплені повідомленняЄ. Їх бачать всім учасники чи підписники
Ідентифікація автораПовідомлення надсилаються від імені учасникаПовідомлення надходять від імені каналу
Лічильник переглядівНемаєЄ, оновлюється з кожним переглядом та пересиланням

Отже, група в Telegram — це двосторонній канал комунікації: всі члени групи можуть писати повідомлення, коментувати, взаємодіяти. Натомість канал завжди односторонній і більше нагадує стрічку новин або блог. Повідомлення тут публікує лише адміністратор, а підписники можуть переглядати їх і подекуди реагувати та коментувати.

Групи створюють для колективної взаємодії та дискусій, а канали — для трансляції інформації.

Кому підходять Telegram-групи

Групи в Telegram будуть корисні:

  • Підприємцям і компаніям — для внутрішніх комунікацій в командах, організації лояльної спільноти навколо бренду, створення команд для бета-тестування продуктів, підтримки клієнтів.
  • Навчальним проєктам — для координації процесів, обміну матеріалами, дискусій та обговорень, мотивації тощо.
  • Активістам та громадським організаціям — для обговорення актуальних питань, залучення, мотивації, координації дій.
  • Ентузіастам та прихильникам певних хобі — для обміну досвідом, обговорення спільних зацікавленостей.

Загалом група в Telegram — гнучкий інструмент, і його можна адаптувати під будь-які комунікаційні потреби.

Як створити групу в Телеграм

Кожен користувач може безплатно створити групу в Telegram зі смартфону чи ПК. Покажемо покроково, як це відбувається, та роз’яснимо важливі тонкощі.

Як створити групу в Телеграм зі смартфону

Процес створення групи в Telegram для платформ Android та iOS трохи відрізняється. Розглянемо обидва варіанти.

Як створити групу в Телеграм з Android. Відкрийте месенджер, натисніть на зображення олівця справа внизу екрану. У випадному списку виберіть «Нова група». Натисніть на стрілку для продовження, введіть назву групи і тицяйте на значок пташки. На цьому все — можна переходити до налаштувань.

Як створити групу Telegram на Android
Як створити групу Telegram на Android

Як в Телеграм створити групу, якщо у вас пристрій на iOS? Торкніться значка справа у списку чатів і виберіть зі списку «Нова група». Назвіть її і переходьте до запрошення нових учасників та налаштувань.

Як створити групу Telegram на IOS
Як створити групу Telegram на IOS

Як створити групу в Телеграм з ПК

Натисніть три риски зліва вгорі екрану і виберіть розділ «Нова група». У діалоговому вікні введіть назву. Відтак система запропонує долучити нових учасників зі списку контактів. Ви можете зробити це пізніше. Натискайте «Створити». Готово.

Як створити групу в Telegram на ПК
Як створити групу в Telegram на ПК

Відкритий чи закритий доступ

Групи можуть бути публічні або приватні. Вибір залежить від бажаного рівня конфіденційності.

Публічні групи

Доступні будь-кому з користувачів месенджера. Мають унікальне посилання, за яким перейти і доєднатися може будь-хто охочий. Публічні групи найчастіше використовують для відкритих обговорень або створення лояльних спільнот навколо певної теми.

Плюси: доступність у пошуку, приєднання без схвалення адміністратора.

Мінуси: нових учасників складно контролювати, особливо якщо користувачів багато. Ризик спаму й провокацій.

Приватні групи

Приховані від пошуку. Приєднатись можна лише за спеціальним запрошенням від адміністратора. Приватні спільноти підходять для спілкування у колі близьких людей, створення робочих чи навчальних чатів, внутрішніх корпоративних обговорень, закритих клубів.

Плюси: більш безпечне залучення нових учасників, повний контроль, менший ризик спаму.

Мінуси: відсутність групи у пошуковій видачі Telegram, необхідність додавати нових учасників вручну.

Налаштування групи: важливі параметри

Щоб група була комфортною для спілкування, її треба налаштувати. Розглянемо «три кити»: адміністрування, створення правил, захист від загроз.

Адміністрування

Керувати групою можна як самостійно, так і залучити помічників й розподілити між ними повноваження. Щоб додати адміністратора на мобільному пристрої, натисніть на назву групи: ви перейдете до списку учасників. Натисніть на ім’я потрібного вам користувача і тримайте приблизно секунду: відкриється меню. Виберіть «Призначити адміністратором». Далі налаштуйте права нового адміна. Серед можливостей, які можна активувати або відключити:

  • редагування даних про групу,
  • видалення повідомлень,
  • блокування користувачів,
  • запрошення нових учасників,
  • керування трансляціями,
  • призначення нових адміністраторів тощо.
Як призначити адміністратора в Telegram
Як призначити адміністратора в Telegram

Якщо група велика, розподіліть обов’язки: один адміністратор слідкує за контентом, інший — за порядком у чаті, третій — оновлює закріплені повідомлення тощо.

Частину функцій адміністраторів можна передати ботам. Наприклад, для боротьби зі спамом використовуйте @ShieldyBot: він змушує нових учасників проходити перевірку. Якщо користувач не реагує, бот видаляє його автоматично.

Ще один корисний інструмент — @MissRose_bot. Він допомагає адміністраторам груп вітати нових учасників, налаштовувати відповіді за ключовими словами та модерувати спільноту.

Оформлення та правила

Натисніть на назву групи, а далі — на зображення олівця справа зверху. Відкриються налаштування.

Налаштування групи Telegram
Налаштування групи Telegram

Почніть з назви. Незалежно від того, приватна це група чи публічна, її назва має відображати тематику.

Для аватару групи вибирайте квадратне зображення розміром від 500х500 пікселів, з візуальним акцентом на центральну частину.

Далі заповніть поле з описом: лаконічно вкажіть, для чого створена спільнота і додайте посилання, якщо у вас є альтернативні майданчики для спілкування чи офіційний сайт.

Додатково:

  • Виберіть тип групи: приватна чи публічна.
  • Вкажіть, чи показувати новим учасникам всю історію чату.
  • За потреби розділіть групу на кілька гілок — тематичних підгруп.
  • Налаштуйте реакції, які можуть залишати учасники, а також дозволи для них.

Після базових налаштувань створіть базові правила спілкування у групі Telegram. Це потрібно для справедливого адміністрування і модерації. Набір правил має бути чітким, лаконічним та зрозумілим. Охопіть такі напрями:

  • Повага: без приниження, образ, дискримінації.
  • Мова: без нецензурної лексики.
  • Блокування: автоматично за спам або флуд.
  • Теми: лише за тематикою групи.

У нових учасників має бути доступ до правил. Напишіть їх в окремій публікації та закріпіть вгорі чату.

Кожен новий учасник дає стимул розвитку для групи. Тому покажіть новачкам, що ви раді їх бачити. Вітайте кожного учасника, якщо є така можливість.

Захист від спаму та небажаних користувачів

Шкідливі боти та спамери швидко наводять хаос в активній групі Телеграм. Наплив небажаних учасників, рекламні повідомлення, провокації — лише деякі негативні наслідки. Вони призводять до втрати репутації спільноти та відтоку аудиторії. Щоб уникнути цього, потрібен ефективний захист. Кілька порад:

  • Використовуйте закриті групи, якщо це можливо. Контрольовані запрошення і перевірка кожного новачка адміністратором або ботом — ефективні заходи безпеки.
  • Відсіюйте шкідливих ботів. Для цього можна перевіряти капчу під час приєднання нового учасника.
  • Обмежуйте права новачків. Використовуйте боти, які не даватимуть новим користувачам надсилати повідомлення та файли протягом перших 24 годин після приєднання.
  • Використовуйте «Повільний режим». Відкрийте налаштування групи, перейдіть у «Дозволи», виберіть мінімальний інтервал між повідомленнями: тоді кожен учасник зможе надсилати нове повідомлення тільки через встановлену кількість секунд. Це захищає групу від флуду та навали ботів.
Налаштування Повільного режиму в Telegram
Налаштування Повільного режиму в Telegram

Задля посилення безпеки ви можете налаштувати чат-бот SendPulse, і він буде виконувати такі дії:

  1. Вітати нових користувачів.
  2. Знайомити їх з правилами.
  3. Відповідати на ЧаПи.
  4. Проводити тест на спам і ботів.

Налаштувати чат-бот можна в простому візуальному конструкторі: без програмування та складних алгоритмів. Одразу після цього програма готова до інтеграції: приєднуйте її до групи й користуйтесь.

Конструктор чат-ботів SendPulse
Конструктор чат-ботів SendPulse

Не знаєте, як правильно писати текст для чат-бота? У нас є класна стаття про це — прочитайте!

Також читайте:

Як залучити учасників до групи

Навіть якщо ви створюєте групу з комерційною метою — наприклад, об’єднання аудиторії навколо бренду — думайте не про «кількість», а про «якість». Вам потрібні не просто підписники, а цільова аудиторія: люди, які будуть взаємодіяти з контентом, виражати думки, підвищувати загальну ефективність спільноти. Поговоримо про кілька класичних і нестандартних способів залучення учасників.

Запрошення через посилання: як отримати та поширити

Ви створили групу. Що далі?

  • Якщо у списку ваших контактів є представники цільової аудиторії, додайте їх.
  • У вас вже є спільнота у Viber, іншому месенджері або соцмережі? Створіть запрошувальне посилання і запросіть людей до групи у Telegram. Для цього перейдіть до Інформації про групу → Додати учасників → Запросити до групи за посиланням.
Створення запрошувального посилання до групи
Створення запрошувального посилання до групи

Тепер час залучати нових учасників. Для цього:

  • Зашифруйте запрошувальне посилання у QR-коді й розміщуйте його на візитівках, упаковці продукції, на вашому сайті та на рекламних матеріалах.
  • Просувайте на сайті чи у соцмережах запрошення у групу з обмеженим терміном дії — наприклад, 48 годин. Ефект терміновості стимулює приєднатися швидше.

Реклама в інших соцмережах: Instagram, Facebook, TikTok

Платна та органічна реклама в соцмережах може значно розширити охоплення групи. Але важливо не просто публікувати посилання, а створювати контент, який викликає інтерес у цільової аудиторії. Ось кілька ідей:

  • Instagram. Використовуйте stories з клікабельними посиланнями, проводьте опитування ті інші інтерактиви, виходьте в живі ефіри. Покажіть, що з вами цікаво спілкуватись і стимулюйте аудиторію продовжити це спілкування в групі.
  • Facebook. Цю соцмережу цінують користувачі, які готові читати дописи. Ви можете використовувати цю особливість, провокувати людей на обговорення і запрошувати в Telegram. Для підсилення ефекту використовуйте таргетовану рекламу.
  • TikTok. Створюйте короткі та цікаві відео, в яких згадуйте про свою групу та запрошуйте до неї приєднатися. Додатково підвищуйте впізнаваність: беріть участь у популярних челенджах та трендах, співпрацюйте з популярними блогерами.

Email-розсилки та чат-боти в Telegram

Полегшити залучення нових учасників допоможе автоматизація. Ось як виглядають ці процеси, якщо залучити до них інструменти платформи SendPulse:

  1. Створіть транзакційні email-кампанії для нагадування про групу тим, хто взаємодіяв із контентом. Наприклад, якщо користувач підписався на ваш блог або залишив заявку на сайті, налаштуйте автоматичне надсилання листа з інформацією про групу в Телеграм, описом її переваг та посиланням.
  2. Сегментуйте аудиторію для транзакційних кампаній і надсилайте окремі ланцюжки листів. Як-от можна окремо відправити запрошення тим, хто вже цікавився темою групи, і тим, хто раніше підписався, але не був активним.
  3. Запустіть чат-бот для взаємодії з новими підписниками. Його функції не обмежуються привітанням. Все залежить від вашої фантазії, мети та інтересів аудиторії. Чат-бот можна навчити навіть проводити мініквести для мотивації до активного спілкування.
  4. Використовуйте push-сповіщення для залучення користувачів вашого сайту, які ще не стали учасниками групи. Вигулькове нагадування може спонукати їх зробити цей крок.
  5. Зберігайте отримані контакти користувачів в безпечній та зручній CRM. Це знадобиться для побудови подальших, ще більш персоналізованих комунікацій.

Колаборації з іншими групами та каналами

Один з ефективних способів просування групи в Telegram — об’єднання зусиль з іншими групами та каналами, які мають схожу аудиторію. Ви можете спробувати такі варіанти:

  • Крос-промо, або взаємна реклама груп, обмін рекомендаціями.
  • Запрошення представників популярних каналів до спільних ефірів чи публікацій з обговореннями.
  • Обмін контентом, який містить посилання на вашу групу та стимулює підписатись.

Ви можете шукати схожі канали та групи безпосередньо в Telegram за ключовими словами або моніторити спеціалізовані каталоги — наприклад, TGLIST.

Один з найбільших українських каталогів груп, каналів та ботів у Telegram
Один з найбільших українських каталогів груп, каналів та ботів у Telegram

Під час вибору зверніть увагу на три чинники:

  1. Аудиторія каналу або групи має бути схожою на вашу. Почитайте публікації, дискусії та обговорення і зробіть висновки.
  2. Якщо у групі кілька тисяч учасників, але в обговореннях беруть участь одні й ті ж самі два десятки людей — скоріше за все, аудиторія «накручена».
  3. Обговоріть з партнерами чіткі умови взаємодії: формат публікацій, частоту розміщення тощо.

Конкурси, активності для залучення учасників

Інтерактиви та конкурси — один з найефективніших способів залучення нових учасників. Для підвищення ефективності:

  • Створіть умови, які розширять вашу аудиторію. Наприклад: «Щоб взяти участь, приведіть до групи двох учасників».
  • Пропонуйте дійсно цінні призи. Вони не обов’язково мають бути дорогими. Головне — додана вартість: символіка вашої групи, цікава історія призу тощо.
  • Надавайте активним учасникам, які приводять багато нових користувачів, бонуси або певні права (наприклад, роль модератора, можливість розміщувати посилання чи створювати опитування).

Висновки

Групи Telegram — ефективний простір для безпосередньої взаємодії всіх учасників. Їх традиційно створюють для конкретних спільнот: студентів однієї групи, учасників робочої команди. Проте варіантів застосування більше. Наприклад, формат групи підійде для команди добровільних бета-тестувальників програми або для лояльних прихильників бренду. Досліджуйте нові можливості, використовуйте їх і підвищуйте ефективність завдяки інструментам для автоматизації маркетингових процесів.

Платформа SendPulse пропонує все необхідне для бізнесу: інструменти для email, Viber та SMS розсилок, конструктор для лендингів і сайтів, платформу для навчання та багато іншого. Виходьте на новий рівень взаємодії з аудиторією і підвищуйте ефективність своєї справи!

Сергій Носенко

Копірайтер. Люблю маркетинг і крипту. Знаходжу цікаве та ділюсь власним досвідом.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Середня оцінка:4/5
Всього голосів:0

Поділитися:

Facebook Twitter