Маркетинг та продажі

Контент-мейкер: хто це, чим займається і як ним стати

10 minutes
26 Лютого 2025
Контент-мейкер: хто це, чим займається і як ним стати

Моя подруга контент-мейкер каже, що вона людина-оркестр. Вона постійно знімає, пише, монтує, якимось чином дотримується дедлайнів «на вчора» і часто ловить інсайти у черзі за кавою або під час душу.

Вивчивши тему я знайшла свою аналогію. Бути контент-мейкером — все одно, що бути ілюзіоністом, який вдало жонглює соцмережами, створюючи відчуття, неначе контент зʼявився сам собою.

Готові дізнатися більше про професію, завдяки якій народжуються меми, створюються тексти та тренди? У цій статті ви знайдете інформацію про обовʼязки, навички, інструменти контент-мейкера, а також про те, в яких галузях шукати роботу та скільки вам за це платитимуть.

Хто такий контент-мейкер

Контент-мейкер — це людина, яка перетворює ідеї на вірусні відео, трендові пости чи креативні тексти. По суті, це спеціаліст, який знає, як змусити вашу аудиторію лайкати, шерити і казати «вау». Робота контент-мейкера дуже креативна, але служить практичній цілі — приносити компанії клієнтів.

А тепер давайте розберемося чим контент-кріейтор відрізняється від інших «колег по цеху»?

Копірайтер — майстер створювати тексти, які хочеться дочитати. Його основні цілі — переконати, зацікавити чи продати. Може підібрати відповідні фото чи відео, але не створює їх.

SMM-спеціаліст — це стратег, який керує сторінками в соцмережах: пише пости, налаштовує рекламу, відповідає на коментарі та вміє працювати з інструментами аналітики. Його завдання — спланувати та організувати роботу, а потім проаналізувати результат.

Контент-мейкер може і писати тексти, і знімати відео, і створювати обкладинки, і обробляти фото й навіть співати в TikTok, якщо того будуть потребувати тренди. Він створює весь той контент, який ви бачите у блогах. Може також займатися організацією та плануванням контенту.

Де працюють контент-мейкери

Контент сьогодні всюди, тому варіантів для розвитку дуже багато, але кожен напрям має свою специфіку. Ось основні сфери разом із нюансами для тих, хто шукає своє місце:

  • Соціальні мережі — найдинамічніший напрям, який дає змогу контент-мейкеру працювати над створенням постів, відео та візуального контенту для Instagram, TikTok, Facebook та інших соцмереж. Якщо вам подобається вивчати нові тренди, генерувати креативні ідеї, бачити мільйони переглядів своїх публікацій, то така робота точно для вас. Але, якщо ви людина неспішна, структурована, то робота в цьому напрямі може здатися стресовою, оскільки швидко змінюються не лише тренди та вимоги платформ, а й смаки аудиторії.
  • Написання матеріалів для медіа та блогінг більше підходить тим, хто готовий глибоко розкривати теми, проводити дослідження, писати статті або знімати подкасти й відео. Така робота підходить спокійним людям, яких лякають швидкі дедлайни, але вони також люблять творити. Робота у медіа потребує креативності та посидючості, тому що на написання однієї статті іноді треба витратити 3-4 дні. Для успіху у блогінгу потрібен час, але щоб не втрачати мотивацію можна забезпечити собі стабільні доходи через публікації для комерційних блогів.
  • Робота в ecommerce та інтернет-магазинах підходять тим, хто звертає увагу на деталі та вміє відчувати потреби покупців. Тут важливо створювати контент для товарів, включно з фото- та відеооглядами, а також іноді налаштовувати рекламу. Якщо вам не подобається одноманітність і рутинні завдання, робота з товарними описами може здатися надто монотонною.
  • Ще один варіант показати себе — робота у маркетинговій агенції. Щоб створювати рекламу та інші маркетингові матеріали потрібно мислити креативно, постійно генерувати нові ідеї. Якщо вам цікаво розв’язувати складні задачі та працювати з брендами, цей напрям може вам підійти. Однак, якщо ви не любите працювати під тиском дедлайнів або постійні правки від клієнтів завдають вам стресу, то буде важко у цій сфері.
  • Працюючи в індустрії освіти та коучингу треба буде створювати контент для освітніх курсів чи тренінгів. Якщо вам подобається допомагати людям і ви вмієте пояснювати складні речі просто та цікаво, то зможете знайти своє місце у цій галузі.
Освітні компанії роблять ставку на навчальний контент, щоб продемонструвати свою експертність
Освітні компанії роблять ставку на навчальний контент, щоб продемонструвати свою експертність

Подумайте, які варіанти роботи контент-мейкера вам відгукуються більше. Поступово, у тому числі на практиці, ви зможете зрозуміти, що підходить найбільше. Водночас не обовʼязково бути привʼязаним до одного типу контенту. Робота контент-мейкером тим і гарна, що ви можете змінювати проєкти та шукати себе у різних іпостасях.

Основні обов’язки контент-мейкера

Контент-мейкер — людина, яка створює текстові та візуальні матеріали для сайтів, блогів, соцмереж. Основна частина роботи — написання текстів: хай то короткі дописи, статті або сценарії для відео. Важливо вміти створювати не лише цікаві тексти, а й ті, які відповідають голосу бренда та потребам аудиторії.

Контент-мейкер також багато часу приділяє створенню якісного візуального контенту: зображень, графіки, відео. Якщо публікувати однотипні стокові зображення чи відео, навіть лояльні підписники можуть перестати слідкувати за компанією. Тому важливо вивчати тренди та залишатись креативними.

Створення контенту — це лише частина роботи. Важливо все правильно організувати. Саме створення контент-плану, планування текстової воронки продажів дають змогу компанії досягнути її бізнес-цілей. Потрібно також аналізувати, який контент приносить більше підписників та клієнтів, і вчасно коригувати контент-стратегію.

Щоб планувати та вчасно публікувати контент, кріейтори використовують такі програми як Notion, Trello та інші.

Notion пропонує багато шаблонів для організації контенту
Notion пропонує багато шаблонів для організації контенту

Співпраця з іншими фахівцями, такими як дизайнери, відеографи чи маркетологи, також є частиною робочої рутини. Контент-мейкер часто працює в команді, де кожен спеціаліст відповідає за свій маркетинг-процес, і разом вони забезпечують потрібні бізнес-показники.

Читайте далі:

Переваги та недоліки професії контент-мейкера

Професія контент-мейкера має багато переваг, хоч і підходить не кожному. Ось основні з них:

  1. Високий попит на ринку. Наприклад, згідно з аналізом ринку SMM 2023 року від IAB Україна, близько 95% брендів вже використовують відеоконтент у своїх стратегіях. Це свідчить про зростаючу потребу в спеціалістах, здатних створювати привабливий та ефективний відеоконтент. Крім того, 75% брендів інтегрували унікальний контент у свої стратегії, що є значним зростанням порівняно з 58% у 2021 році. Це підкреслює тенденцію до створення автентичного високоякісного контенту.
  2. Можливість працювати віддалено. Один з найбільших плюсів професії — свобода. Не обов’язково сидіти в офісі з 9 до 18. Все, що потрібно, — це комп’ютер, інтернет, декілька графічних програм та натхнення. Можна працювати з будь-якої точки світу. Цей факт робить професію контент-мейкера ідеальною для тих, хто хоче часто подорожувати або мати гнучкий графік.
  3. Творча реалізація. Якщо ви любите творити та хочете працювати в індустрії, де немає «одного правильного рішення», контент-мейкерство — саме для вас. Кожен проєкт — новий виклик: нова тематика, нові формати, нові показники. Можливість творчо виражатися, хай то через текст, відео чи фотографії, робить роботу захоплюючою та динамічною.
  4. Зростання та розвиток. Завдяки високому попиту і необхідності адаптуватися до нових трендів, контент-мейкер постійно професійно зростає. Він вчиться чомусь новому на практиці, проходить курси, що автоматично дає змогу йому залишатися на крок попереду конкурентів в інших суміжних професіях.
  5. Різноманітність завдань. В одній професії ви маєте можливість спробувати різні ролі: написання текстів, знімання відео, створення графіки, організація контенту.

Однак є й кілька аспектів, які можуть стати викликом для тих, хто вибирає цю професію. Розглянемо основні мінуси контент-мейкерства:

  1. Висока конкуренція. Оскільки професія стала популярною, ринок переповнився фахівцями різного рівня. І хоча попит на контент залишається високим, новачкам іноді важко пробитися серед величезної кількості конкурентів. Щоб виділитися, потрібно не тільки володіти хорошими навичками, а й мати унікальний стиль і підхід.
  2. Постійна необхідність оновлювати знання. Соцмережі швидко змінюються, і контент-мейкер має бути завжди в курсі нових тенденцій. Якщо не хочете залишитися позаду лідерів індустрії, доведеться постійно вдосконалювати свої навички: від нових підходів створення відео до вміння аналізувати ефективність публікацій в соцмережах.
  3. Труднощі з балансом роботи та особистого життя. Гнучкий графік може бути корисним, але й нести ризики. Робота контент-мейкера часто не має чітко визначеного графіку, а дедлайни можуть накладатися один на одного. Якщо ви не навчитеся ставити кордони між роботою та особистим життям, одного дня ви отримаєте вигорання.
  4. Непрофесійні клієнти та вимоги. Як і у будь-якій іншій сфері фрілансу, ви можете стикатися з випадками, коли клієнт не зовсім розуміє, що саме йому потрібно. Замість того, щоб займатися креативною роботою, ви можете витрачати багато часу на уточнення дрібниць або внесення незрозумілих правок.
  5. Не стабільний дохід. Якщо ви працюєте на фрілансі, доходи можуть коливатися залежно від кількості замовлень. І хоча контент-мейкери можуть гарно заробляти, коли приносять своїм клієнтам дохід, не завжди вдається знайти достатньо замовників для стабільного заробітку. Тому важливо завжди знаходитися у пошуку нових клієнтів та мати фінансову подушку безпеки.

Скільки заробляє контент-кріейтер в Україні

Середня заробітна плата контент-мейкера в Україні становить близько 25 000 грн на місяць, що на 25% більше порівняно з січнем минулого року. Водночас очевидно, що зарплата може значно варіюватися залежно від досвіду, напряму роботи, галузі та розміру компанії.

Зокрема, для початківців середній дохід може коливатися від 10 000 до 15 000 грн на місяць, тоді як досвідчені контент-мейкери, які працюють на великі бренди або ведуть власні контент-проєкти, можуть отримувати від 30 000 грн і вище.

Щобільше, фрілансери, які працюють з міжнародними клієнтами або ведуть кілька проєктів одночасно, можуть заробляти до 50 000 грн і більше, залежно від специфіки їхньої роботи та ринку.

Підбірка вакансій контент-менеджера на сайті Djinni
Підбірка вакансій контент-менеджера на сайті Djinni

Необхідні знання та навички для професії контент-мейкера

Креативність — основний критерій кожної одиниці контенту. Щоб бути успішним контент-мейкером, важливо мати не тільки технічні навички, але й здатність генерувати цікаві ідеї, які привертають увагу та закохують у себе. Це дає змогу створювати унікальний контент, що виділяється на фоні інших.

Тож, що потрібно контент-мейкеру:

  • Навички написання текстів. Хоч контент-мейкер може створювати тільки пости, зображення та відео, грамотне написання статей завжди буде у пригоді. Розуміння того, як створюється якісний текст, допоможе писати короткі дописи з легкістю.
  • Основи дизайну. Навіть якщо кріейтер не є професійним дизайнером, знання основ дизайну допоможе створювати візуально привабливі матеріали. Підбір кольорів, шрифтів, знання основ композиції — мінімум якого достатньо, щоб створювати ілюстрації для соцмереж.
  • Відеомонтаж. З огляду на великий тренд на відео у соцмережах, вміння монтувати стало необхідним для кожного контент-мейкера. Треба вміти працювати з базовими функціями: корекція кольору, додавання ефектів і переходів, що робить контент більш динамічним та професійним.
  • Використовування трендів. Контент-мейкеру важливо бути в курсі актуальних трендів, які регулярно змінюються. Знання того, що зараз популярно в соцмережах, дає змогустворювати контент, який відповідатиме поточним вимогам аудиторії та буде активно поширюватися та приносити нових клієнтів.
  • SEO та SMM. Хоча контент-мейкер не завжди є спеціалістом з пошукової оптимізації чи ведення соціальних мереж, знання основ SEO та принципів SMM допомагають створювати контент, який відгукується аудиторії та залучає підписників.
  • Комунікаційні навички. По роботі контент-кріейтер постійно взаємодіє з клієнтами та членами команди, тому вміння правильно спілкуватися є важливою частиною успішної роботи.
  • Знання аналітики. Вміння аналізувати результативність свого контенту, а саме кількість переглядів, лайків, коментарів, допомагає коригувати контент-стратегію і працювати більш ефективно.

Важливо розуміти, що всі ці навички можна поступово розвивати та вдосконалювати, тому не бійтеся починати з малого і навчатися на практиці.

Читайте далі:

Інструменти контент-мейкера

Щоб створювати якісний контент, важливо володіти базовими інструментами, що допомагають візуалізувати ідеї та організовувати робочий процес.

Canva, Adobe Photoshop — інструменти, які дають змогу створювати графіку, банери, пости для соцмереж, презентації. Canva — простіша і доступніша для початківців, тоді як у Photoshop передбачено більше функцій.

Canva пропонує безліч шаблонів для самих різних бізнес- та особистих цілей
Canva пропонує безліч шаблонів для самих різних бізнес- та особистих цілей

Premiere Pro, CapCut — програми для відеомонтажу. Premiere Pro — потужний інструмент для професійного редагування відео, а CapCut — більш простий і доступний для швидкого створення контенту для соцмереж.

ChatGPT — може бути помічником для генерації ідей, написання постів, описів, а також для пошуку ідей для нових публікацій.

Hootsuite — зручний інструмент для планування та автоматизації публікацій у соцмережах. Допомагає заощаджувати час, публікуючи контент у різних соцмережах заздалегідь, не виходячи з одного акаунту.

Перелік інструментів якими користується контент-мейкер дуже залежить від того в якому саме напрямі він працює, але якщо будете володіти переліченими вище, шукаючи нові проєкти ви будете завжди відчувати себе впевнено.

Як стати контент-мейкером

Дотримуйтесь шести кроків та ви зможете розпочати кар’єру контент-мейкера, стати успішним у цій галузі, отримувати високу оплату та знайти клієнтів, з якими приємно працювати. Що саме треба зробити:

  1. Зрозуміти основи створення контенту. Перед тим, як почати створювати контент, варто зрозуміти, як він впливає на аудиторію. Важливо навчитися вибирати правильні теми, адаптувати контент для різних платформ і розуміти, що працює найкраще для цільової аудиторії. Для цього рекомендуємо пройти курси з копірайтингу та вивчити основні графічні редактори. Академія SendPulse пропонує курси, які допоможуть вам швидше опанувати ключові навички контент-мейкера: SMM, email-маркетинг, створення сайтів та чат-ботів. Наприклад, курс «YouTube для бізнесу та особистого бренду» навчить вас працювати з відеоконтентом, а «Основи таргетованої реклами» допоможуть залучати більше аудиторії у свій блог. Їх ви можете доповнити курсом «Особистий бренд: від А до першої $1000», який допоможе завжди заробляти на професії.
  2. Навчитися працювати з соцмережами та робочими платформами. Кожна соцмережа має свої особливості та багато функціоналу, про який пересічний користувач навіть не замислюється. Треба постійно слідкувати за оновленнями соцмереж та використовувати їх для своїх бізнес-цілей. Курси по SMM допоможуть вам досягти кращих результатів у соцмережах.
  3. Створити портфоліо. Щоб залучити клієнтів, покажіть потенційним замовникам свої роботи. Якщо в вас поки що немає реальних проєктів, створіть кілька для умовних клієнтів — наприклад, банери, відео чи тексти за популярними трендами. Це допоможе продемонструвати ваші навички.
  4. Знайти клієнтів. Розпочати можна через біржі фрілансу або публікуючи свої роботи у соцмережах. Можна також пропонувати свої послуги напряму потенційним замовникам. Будьте активним і наполегливим, навіть якщо удача посміхнеться вам не відразу.
  5. Розвивати особистий бренд. Виділяйтеся серед інших контент-мейкерів. Ведіть блог, публікуйте корисний контент, покажіть свою експертизу. Створіть сайт чи портфоліо, активно працюйте в соцмережах, спілкуйтеся з потенційними клієнтами. До речі, сайт на платформі SendPulse ви зможете створити всього за один вечір і він буде виглядати професійно, а також включати всі блоки, які допоможуть вам продавати свої послуги. Наприклад, форму зворотнього звʼязку, онлайн-консультанта. Звісно, до сайту ви можете під’єднати чат-бот.
  6. Слідуйте за трендами та вдосконалюйтеся. Світ контенту швидко змінюється. Тому постійно оновлюйте свої знання, знайомтесь з новими інструментами та трендами, щоб бути на крок попереду конкурентів. Щоб завжди залишатися в курсі новинок, проходьте навчання в Академії SendPulse. Тут ви знайдете актуальні курси, які допоможуть вам постійно розвиватися та вдосконалювати свої навички.

Висновок

Щоб стати успішним контент-мейкером треба не лише створювати яскраві тексти чи відео, але також вміти правильно оформлювати контент, залучати аудиторію та вміти працювати з клієнтами. Але якщо ви креативна людина, цінуєте свободу та хочете допомогати компаніям досягати бізнес-целей, ви зможете побудувати кар’єру контент-мейкера.

Щоб вдосконалювати свою роботу, автоматизувати робочу рутину використовуйте SendPulse — платформу для маркетингу, яка закриє всі ваші потреби.

SendPulse дає змогу швидко розсилати email розсилки, автоматизувати комунікацію з клієнтами, а також створювати чат-боти і лендинги. Це ідеальний інструмент для кожного контент-мейкера, який хоче підвищити свою ефективність.

Не зволікайте. Станьте одним зі ста тисяч користувачів SendPulse і використовуйте платформу для створення нових можливостей для вашої карʼєри.

Катерина Папаценко

Копірайтер, контент-продюсер, редактор. Люблю соціальні мережі, маркетинг та іноземні мови.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Середня оцінка: 4/5
Всього голосів: 2

Поділитися:

Facebook Twitter