Реклама — основний рушій торгівлі. В умовах жорсткої конкуренції вона допомагає бізнесу розширити цільову аудиторію, збільшити впізнаваність бренду та отримати нових клієнтів.
Налаштування реклами для просування в соцмережах — комплексне завдання. І саме ним займається таргетолог. У цій статті розповімо про всі нюанси професії таргетолога: що саме він робить, де на нього вчитися та скільки насправді заробляє.
Вміст:
Хто такий таргетолог
Таргетолог — це фахівець, що налаштовує рекламу в соціальних мережах. Його основне завдання: націлити оголошення на аудиторію, що потенційно зацікавлена придбати товар чи послугу.
Ця спеціальність вимагає високої точності до налаштування характеристик цільової аудиторії, якій буде показана реклама. Для цього таргетолог глибоко аналізує портрет клієнта та працює з окремими сегментами цільової аудиторії, враховуючи її вік, стать, місцеперебування, інтереси, поведінку, підписки та ще багато інших факторів.
Ще фахівець з таргетингу має знати технічні особливості соцмереж та їх алгоритмів. Часто — з власного досвіду та аналізу, бо платформи тримають в секреті власні принципи роботи.
Водночас таргетолог має бути креативним, щоб подолати рекламну сліпоту потенційної аудиторії та спонукати її здійснити цільову дію: підписатися на канал чи розсилку, отримати безоплатний бонус на старті воронки продажу або відразу купити товар чи послугу.
Таргетологів часто плутають з PPC-спеціалістами та SMM-менеджерами. Дійсно, професії дещо схожі, адже пов’язані з рекламою та соцмережами. Проте це не одне і те ж.
Таргетолог налаштовує рекламу в соцмережах, а PCC-спеціаліст — в пошуковиках та на інших майданчиках.
Натомість, SMM-менеджер займається веденням сторінок в соцмережі для органічного охоплення та приваблення нових підписників. Таргетолог не пише пости, а займається виключно створенням рекламних кампаній та налаштуванням аудиторій для платного просування.
Щоб створювати ефективні рекламні посили, які виконуватимуть свої задачі, таргетологу потрібно розуміти психологію покупок та маркетинг. Нестандартні оголошення пробивають «рекламну сліпоту» користувачів та привертають увагу.

Професія таргетолога дуже відповідальна, адже навіть найменші помилки при налаштуванні рекламної кампанії можуть спалити весь бюджет та не принести жодного результату.
Обов’язки таргетолога
Найчастіше це:
- Аналітика та сегментація цільової аудиторії. Якщо компанія не може сформувати чіткий портрет клієнта або лише виходить на ринок, саме таргетолог за допомогою тестів допомагає визначити, які користувачі найбільше зацікавлені в придбанні конкретного товару чи послуги.
- Аналіз рекламних кампаній конкурентів. Таргетолог повинен мати високу рекламну надивленість та вміти аналізувати кампанії прямих та опосередкованих конкурентів на ринку. Задача таргетолога значно ускладнюється, коли в соцмережах крутиться реклама, що націлена на ту саму цільову аудиторію.
- Написання рекламних креативів. Таргетолог створює рекламні фрази та описи, які є основою рекламних кампаній. Частіше — самостійно, рідше — в команді з копірайтером чи PR-спеціалістом.
- Створення рекламних візуалів або технічних завдань для дизайнерів та відеографів. Реклама з грамотно продуманими і стильними візуалами працює набагато краще, ніж голий текст. Таргетолог може не володіти візуальними та відеоредакторами на високому рівні, але зобов’язаний вміти правильно ставити задачі на створення такого контенту.
- Аналітика результатів реклами. Таргетолог рахує ефективність кампаній, шукає шляхи їх оптимізації, приймає рішення щодо зміни рекламних лімітів в режимі онлайн та керує бюджетами, що закладені на таргетинг. Понад половину робочого часу фахівець проводить в рекламних кабінетах соцмереж.
Таргетолог має розумітися в маркетингу, вміти аналізувати продукт та виявляти болі цільової аудиторії, продумувати найбільш результативні способи привернути її увагу, зацікавити та переконати у вигідності пропозиції, яку пропонує рекламна кампанія.
Також дуже корисним буде вміння налаштовувати чат-боти в соцмережах та месенджерах. Багато компаній використовують їх як частину воронки продажу, тому фахівцю потрібно знати їх особливості. Вони чудово працюють як логічне продовження рекламної кампанії та забезпечують кращу конвертацію користувачів, ніж звичайна реклама. Дізнайтеся, як за допомогою інструментів SendPulse налаштовувати чат-боти в Viber, Telegram, Instagram.
Також читайте та дивіться:
- «Як налаштувати рекламу в Instagram через Facebook та власний інтерфейс застосунку»;
- «Як налаштувати таргетовану рекламу в Facebook: гайд для новачків»;
- «Реклама в Інстаграм: усе, що ви хотіли дізнатися»;
- «Із чого складається рекламний пост в Інстаграм і як зробити його органічним»;
- «Таргетована реклама для бізнесу [Запис вебінару]».
У яких соцмережах таргетолог налаштовує рекламу
Усі популярні соцмережі дозволяють брендам запускати рекламні кампанії — це основна стаття заробітку платформ. Таргетолог визначає, які саме майданчики будуть найбільш ефективними для конкретного виду бізнесу, доступних рекламних бюджетів та характеристик цільової аудиторії.
Ось найбільш розповсюджені соцмережі, з якими працюють таргетологи:
- Facebook та Instagram. Instagram має близько 200 мільйонів комерційних сторінок, а Facebook — 60 мільйонів. Та й широкої аудиторії тут найбільше. У Facebook щомісяця заходять понад три мільярди унікальних користувачів, а в Instagram — понад два мільярди. Саме в Ads Manager, єдиному рекламному кабінеті для Facebook та Instagram, таргетолог працює найчастіше — абсолютна більшість бізнесів запускають рекламу в цих соцмережах.
- LinkedIn. Соцмережа для бізнесів та співробітників найкраще підходить для B2B-пропозицій та пошуку нових працівників. Проте прямі продажі працюють тут досить слабко — для гарних результатів потрібно розвивати власний бренд та здобувати довіру читачів.
- TikTok. Соцмережа створена для розважального контенту, тому найкраще тут просуваються мобільні застосунки, різноманітні послуги (від косметологічних процедур до онлайн-навчання) та недорогі товари для широкої аудиторії. Налаштувати рекламу можна на бізнес-сторінці вебзастосунка.
- X. Рекламні кампанії в X (колишній Twitter) орієнтовані переважно для західної аудиторії, тому актуальні для компаній, які постачають товари чи послуги для Європи чи США. Найчастіше це послуги розробки програмного забезпечення, застосунки для корпоративного чи особистого використання, а також освітні програми.
- Telegram. Не так давно в застосунку Telegram з’явилася можливість запуску повноцінних рекламних кампаній. В Україні ним користується понад 10,8 мільйона людей, тому просування в ньому максимально актуальне. Особливо після зниження необхідних рекламних бюджетів: поповнити Telegram Ad Platform можна на суму від 500 євро. Детальніше читайте в матеріалі «Яка буває реклама в Telegram та як її запустити».
Список доступних соцмереж для роботи таргетолога можна продовжувати. Залежно від цілей, особливостей компанії та характеристик цільової аудиторії фахівець може збільшувати впізнаваність бренду або просувати конкретні товари та послуги в Reddit, Pinterest, Discord або навіть у вузькопрофільних GitHub, Flickr, Quora, Tumblr або Chess.
Якими навичками має володіти таргетолог
Тепер розглянемо основні технічні та особистісні навички, якими має володіти таргетолог.
Технічні навички таргетолога:
- Робота з рекламними кабінетами соцмереж: Meta Ads Manager, TikTok Ads, Telegram Ad Platform, LinkedIn Ads тощо. У кожному є нюанси, що прямо впливають на ефективність рекламних кампаній.
- Аналіз рекламних кампаній в Google Analytics. Таргетолог має точно знати, наскільки добре працюють його рекламні кампанії. Бо реакція цільової аудиторії завжди суб’єктивна — тільки цифри покажуть справжній стан справ.
- Основи інтернет-маркетингу. Таргетологу критично важливо знати, як правильно впливати на аудиторію, щоб спонувати її на цільову дію. Хоча б базові знання про психологію покупця мати обов’язково.
- Принципи A/B-тестування. Реклама рідко спрацьовує ідеально з першого разу. Потрібно постійно оптимізувати цільові фрази та аудиторії, тестувати різні підходи та пробувати нестандартні методи впливу. Найкраще для цього підходить саме A/B-тестування.
- Ретаргетинг. Робота з теплою аудиторією та існуючими клієнтами — важлива частина завдань таргетолога. А для цього потрібно розуміти tone of voice компанії, болі клієнтів та особливості комунікації з користувачами.
- Грамотне управління бюджетом. Таргетолог зобов’язаний грамотно керувати фінансами в рамках рекламних кампаній та приймати рішення про витрати на конкретні оголошення. Це важливо, бо бюджети на рекламу в соцмережах можуть сягати тисяч доларів або й більше.
Особистісні навички таргетолога:
- Адаптивність. Робота з рекламою вимагає неабиякої гнучкості: потрібно підлаштовуватися під зміни в настроях аудиторії, алгоритми соцмереж, актуальні тренди та рекламні кампанії конкурентів.
- Креативність. Розробка рекламних оголошень — це відповідальність саме таргетолога. Він має точно знати, які фрази привернуть увагу цільової аудиторії.
- Вміння працювати в команді. Таргетолог часто працює разом з копірайтерами, дизайнерами та маркетологами, тому має вміти налаштовувати комунікацію з колегами.
- Уважність до деталей. Навіть маленька помилка під час налаштування рекламної кампанії може спричинити злив бюджету. Саме тому прискіпливість — важлива риса фахівця з таргету.
- Тайм-менеджмент. Задачі таргетолога не прив’язана до конкретних робочих годин, тому потрібно вміти справлятися з прокрастинацією та зберігати баланс роботи і особистого життя.
- Надивленість. Таргетолог має слідкувати за рекламними кампаніями відомих брендів та особистостей, відслідковувати тренди та ідеї, станом ринку та окремих його галузей. Це допоможе йому вже на стадії ідеї розуміти, яка рекламна кампанія має високі шанси принести прибуток, а яка — ні.
Плюси та мінуси професії таргетолога
Робота таргетолога має і переваги, і недоліки. Обов’язково ознайомтеся з усіма сторонами спеціальності, перш ніж обрати. Ось найбільш вагомі плюси та мінуси.
Переваги професії таргетолога | Недоліки професії таргетолога |
Високий попит. 96% бізнесів у світі використовують соціальні мережі, в тому числі й для просування власних брендів, товарів чи послуг. Вміння ефективно налаштовувати рекламу максимально потрібне як для українського, так і для закордонного ринку праці. | Висока конкуренція. Популярність професії таргетолога росте, тому кількість спеціалістів на ринку поступово збільшується. Потрібно постійно навчатися та активно займатися пошуком проєктів, щоб залишатися сильним фахівцем. |
Гнучкий графік та віддалений формат. Задачі таргетолога взагалі не прив’язана до місця та робочих годин. Можна працювати навіть вночі, якщо вам так зручніше. | Відповідальність за бюджети компаній. Рекламні бюджети можуть сягати десятків тисяч доларів, а неочевидні помилки при налаштуванні можуть витратити навіть великі бюджети за години. |
Можливість поєднувати проєкти на фрилансі. Таргетолог може без проблем вести до 4-5 рекламних проєктів малого та середнього бізнесу, отримуючи оплату за кожен окремо. | Високий рівень стресу. Особливо коли соцмережі змінюють рекламні алгоритми та звичні налаштування перестають працювати. |
Висока заробітна плата. Таргетолог приводить потенційних клієнтів, тому оплата у сфері традиційно висока. Круто платять навіть новачкам, якщо вони показують хороші результати рекламних кампаній. | Труднощі комунікації з замовниками. Багато клієнтів прагнуть отримати з реклами відразу багато покупців. Але таргет — це лише частина комплексного просування бренду і реклами. |
Комбінація аналітики і творчості. Таргетолог має достатнє різноманіття робочих задач: від підрахунку вартості лідів до створення креативів та рекламних слоганів — засумувати досить складно. |
Попри наявні мінуси, професія перспективна. Вона чудово підходить для входу в інтернет-маркетинг та IT і відкриває досить можливостей для гарного заробітку та подальшого розвитку. Проте щоб стати висококласним фахівцем, потрібно багато працювати та постійно вдосконалювати свої знання.
Де може працювати таргетолог
Тепер розглянемо, як саме може організувати свою роботу таргетолог і в якому форматі працювати. Професія не прив’язана до конкретних робочих годин та офісу, тому вибір є.
Фриланс
Проєктне навантаження — це найбільш розповсюджений формат роботи з малим бізнесом, для якого соцмережі є основним, а часто і єдиним джерелом продажів.
Таргетолога наймають для налаштування конкретної рекламної кампанії одноразово або періодично — оплачується така робота попроєктно. Зазвичай характер навантаження такий, що таргетолог може без проблем вести 4-5 проєктів одночасно: підтримка та контроль рекламної кампанії для малого бізнесу не вимагає занадто багато часу та зусиль.
Найскладніше у роботі фрилансера-таргетолога: знайти клієнтів. Для цього потрібно моніторити профільні групи в соцмережах та на сайтах пошуку роботи, розвивати особистий бренд та працювати над «сарафанним маркетингом».
Читайте більше:
- «Як знайти ефективні канали продажів для свого бізнесу»;
- «Що таке фриланс та як знайти надійного виконавця»;
- «Як стати фрилансером: інструкція для початківців».
Фултайм-співробітник малого та середнього бізнесу
Якщо бізнес має кілька продуктів, активно розвиває бренд або запускає масштабні рекламні кампанії, він може найняти таргетолога на повний робочий день. Проте через особливості дистанційної роботи та вільний графік, від фрилансу такий формат відрізняється лише більшим навантаженням на одному проєкті та комплексним зануренням у конкретну сферу бізнесу.
Водночас це не заважає брати додаткові замовлення на фрилансі, тому фахівець може заробляти більше, ніж стандартну ставку, якщо захоче.
Команда маркетингу середнього або великого бізнесу
«Справжній» повний робочий день. Лідери ринку часто вимагають фізичної присутності в офісі, щоб краще взаємодіяти з командою. Проте враховуючи сучасну ситуацію, навіть великий бізнес часто пропонує працювати дистанційно або навіть переносить роботу всієї команди маркетингу онлайн.
В такому випадку фахівець з таргетингу є частиною команди маркетингу. Він займається лише налаштуванням та оптимізацією реклами: візуали та текст створюють профільні спеціалісти.
Рекламних бюджетів великих компаній зазвичай достатньо, щоб реалізовувати навіть амбітні кампанії в соцмережах. Проте зважайте, що досвід помітно відрізняється від проєктного завантаження і роботи в малому бізнесі.
Скільки заробляє таргетолог
Тепер дізнаємося, на яку оплату праці може розраховувати таргетолог на українському ринку праці. Робота не прив’язана до місця, тому фахівець може без проблем працювати на міжнародні компанії, перебуваючи в Україні.
На ринку спеціальність затребувана, на сайті з пошуку роботи Work.ua є майже 900 відкритих позицій від українських компаній — станом на час написання статті.

Середня заробітна плата на ринковому рівні і складає 25 000 гривень. Проте цікаво, що саме зарплатою на повний робочий день досвідчені фахівці не задоволені. Дається взнаки той факт, що більшість таргетологів беруть замовлення на фрилансі, тому реальна заробітна плата фахівця може бути значно вищою.
На фрилансі вартість послуг таргетолога варіюється від 2000 гривень для фахівців з невеликим досвідом до 20 000 гривень та вище для профі, які круто побудували особистий бренд. Це вартість ведення одного проєкта, а їх фахівець може брати до 4-5 щомісяця.

Досвідчений таргетолог, який веде кілька стабільних проєктів, може заробляти від 60 000 гривень щомісяця. Особливо якщо він працює не лише на українському, а й на міжнародному ринку.
Навіть на сайтах пошуку роботи є вдосталь вакансій, які пропонують високий рівень заробітної плати. Проте і вимоги тут відповідні. Часто спеціалісту потрібно не лише налаштовувати рекламу в соцмережах, а займатися просуванням комплексно, в тому числі в пошуковиках і на спеціалізованих платформах.

Особлива частина вакансій — від IT-компаній. Часто вони пропонують достойну зарплату, проте майже завжди обов’язковою умовою є релевантний досвід і розмовна англійська мова.

Цікаво, що попри прагнення таргетологів заробляти більше, в усіх інших аспектах вони задоволені спеціальністю: бачать достатнє кар’єрне зростання та високу стабільність, відзначають цікаві завдання та здатність підтримувати нормальний баланс між роботою та особистим життям.

Таргетолог може активно розвиватися кар’єрно: стати маркетологом, розширити свої компетенції та перетворитись в універсального PCC-менеджера або вирости в SMM-фахівця, що надає послуги включно з рекламою. А якщо підтягнути профільні знання, то з таргетологів також виходять класні аналітики та продакт-менеджери.
Як стати таргетологом
Спеціальності таргетолога не вчать у вишах. Проте поріг входу в професію досить невисокий. Новачку потрібно володіти базовими знаннями інтернет-маркетингу, щоб розуміти, як створювати рекламні повідомлення, що правильно впливають на цільову аудиторію. А ще треба навчитися правильно налаштовувати рекламний кабінет у різних соцмережах, щоб виключити ризики помилок, які зливають бюджет замовника.
У відкритому доступі в інтернеті є достатньо безоплатних ресурсів, завдяки яким можна опанувати основні навички таргетолога.
Абсолютним новачкам в маркетингу радимо скористатися курсом «Таргетолог» від «Дія.Освіта». З його допомогою ви зрозумієте, чим саме займається таргетолог та познайомитеся з базовими інструментами його роботи.

Для більш детального знайомства з інструментами та теоретичними основами професії радимо безоплатний курс Михайла Дубчака на YouTube. Це 16 уроків тривалістю від 15 до 30 хвилин кожен, де автор детально роз’яснює особливості роботи з інструментами таргетолога та показує, як правильно налаштовувати рекламу.
Також у SendPulse є власний мінікурс «Основи таргетованої реклами» — для тих, хто хоче швидко подивитися, чим саме займається таргетолог більшість свого часу. Щоб зрозуміти особливості професії та оцінити власний інтерес — саме те, що треба.
А ще обов’язково дивіться наші корисні вебінари та читайте детальні гайди.
Якщо ви відчуваєте, що професія таргетолога вам цікава, на українському ринку є достатньо платних програм, які допомагають отримати всі знання і навички, які повинен мати висококласний профі. Зазвичай курси таргетолога займають від 2 до 5 місяців.
Ось деякі з найбільш відомих для українців:
- «Професія спеціаліст з таргетованої реклами» від Genius;
- «Facebook and Instagram Targeting» від Pjctr;
- «Онлайн-інтенсив з SMM і таргетингу» від ITStep
- «Курс реклами (Google, Instagram, Facebook)» від Lemon.school.
А ще потрібно обов’язково тестувати всі здобуті знання та навички на практиці. Для цього радимо знайти клієнта у профільних групах Facebook та запропонувати налаштування реклами лише за кейс у портфоліо або за символічну ціну. Також можна спробувати просунути власний блог або канал. Проте радимо використовувати бюджети до 10 доларів, щоб зменшити негативний вплив помилок.
Якщо ж ви хочете стати потрібним спеціалістом, якого цінують компанії, то крім реклами в соцмережах радимо опанувати й інші інструменти просування бренду: web push, СМС розсилки, а також чатботи для Facebook, Instagram, Telegram. Станьте універсальним профі, який працює не лише з соцмережами, а створює комплексну стратегію просування бренду та продажів.
А ще за допомогою конструктора сайтів SendPulse фахівець з таргетингу може створити сайт для просування власних послуг. Без знань програмування і буквально за кілька годин.