Маркетинг та продажі

Як створити логотип: самостійне розроблення та ідеї для натхнення

Оновлено 1 Липня 2024 10 minutes

Як створити логотип: самостійне розроблення та ідеї для натхнення

Mercedes-Benz, Coca-Cola, McDonald’s… Варто назвати будь-який відомий бренд, і ви за долі секунди згадаєте його лого. Усе це — завдяки вкладеним зусиллям у розроблення основного символу. Думаєте, таке можливо лише з відомими компаніями? А от і ні. Розкажемо, як зробити логотип, котрий запам’ятається і допоможе просувати бізнес.

Що таке логотип та навіщо він потрібен

Лого — це зображення, що складається із символів, слів та кольорів. Разом вони ідентифікують бренд або продукт. Компанія може створити логотип будь-якого розміру та складності, наділити конкретними сенсами або віддати перевагу абстрактним елементам. Головне — досягти запамятовуваності та викликати в цільової аудиторії чітку асоціацію з брендом.

Логотипи існують тисячі років, у тому числі завдяки аристократам у різних країнах. За допомогою сімейних гербів знать намагалась увіковічнити свої прізвища та підкреслити переваги роду. Так, наприклад, виглядав герб князя Святослава Хороброго, датований 945 роком. Це один із прообразів тризуба, який згодом став гербом України.

Герб Святослава Хороброго
Герб Святослава Хороброго

Часи змінились, але головна функція символу залишилась. Він акцентує на головних особливостях і робить бренд впізнаваним.

Пол Ренд, якого називають батьком графічного дизайну, казав: «Логотип не продає напряму — він ідентифікує».

Це означає, що символ бренду або продукту має бути послідовним, і передавати аудиторії потрібні почуття. Якісний логотип виконує кілька важливих функцій:

  • Привертає увагу. Це базова перевага. У насиченому конкурентами середовищі компанії мають кілька секунд на те, щоб залучити клієнтів, затримати їхній погляд та переконати ознайомитися з продуктом. Тому символ має доносити клієнтам базові цінності максимально швидко.
  • Викликає емоції. Логотип створює емоційний зв’язок із брендом. Якщо він сильний, частина клієнтів стане амбасадорами компанії.
  • Є основою брендингу. Разом зі слоганом, голосом бренду, соціальною політикою та іншими зовнішніми проявами лого формує загальне враження про продукт чи компанію.
  • Допомагає бізнесу. Якщо аудиторія чітко пов’язує логотип із певним продуктом, вона швидко ідентифікуватиме й купуватиме його. Проте на продажі ще впливає безліч інших чинників: від якості й позиціонування до рівня сервісу.
  • Виокремлює серед конкурентів. Одна з причин створити логотип — повідомити споживачам, чому ваш бізнес особливий.
  • Підкреслює послідовність. Міняються тренди, еволюціонує продукція. Проте клієнти все одно цінують стабільність. Якщо вам вдалося асоціювати бренд із надійністю та якістю, незмінний логотип буде найкращим підтвердженням цих переваг.

Хочете знати більше про айдентику та принципи її створення? Читайте статтю в нашому блозі та розвивайте свій бренд!

 

Найважливіші елементи логотипу

Професійне розроблення логотипу — це не лише творчість, але й виважена частин маркетингової стратегії. Асоціації та емоції, які викликає символ, мають підкреслювати сильні сторони бренду. Зробити це можна за допомогою наступних елементів.

Колір

Психологія кольорів — окрема наукова галузь, яка вивчає їхній вплив на цільову аудиторію. Є загальне правило: використовувати від одного до трьох кольорів в одному лого. Палітра має передавати необхідні емоції. Із цим чудово впоралась IKEA: жовтий колір асоціюється з радістю, а синій — зі стабільністю. Ці якості є частиною позиціонування бренду.

Логотип IKEA
Логотип IKEA

Символи

Одне вдало створене зображення замінює сотню слів. Саме тому графіку в лого використовують уже кілька століть. Символи можуть бути складними і простими, функціональними чи декоративними, конкретними чи абстрактними. Їх застосовують окремо або в поєднанні з назвою компанії. Наприклад, для ідентифікації стримінгової платформи Spotify вибрали зображення, що асоціюються зі звуковими хвилями. Це прямо підкреслює специфіку сервісу.

Логотип Spotify
Логотип Spotify

Типографіка

Якщо мова йде про створення лого, під типографікою розуміють унікальне поєднання шрифту та візуальних елементів. Це можуть бути віддзеркалені букви, крапки, інші варіанти розташування символів. Наприклад, 150-річний логотип видання The New York Times підкреслює авторитетність медіа.

Логотип The New York Times
Логотип The New York Times

А от типографіка логотипа транспортної компанії Bolt проста й лаконічна: прямий шрифт та крапка, яка символізує колесо і рух.

Логотип Bolt
Логотип Bolt

Слоган

Тренди змінюються: у певні історичні періоди використання слогана разом із лого вважається обов’язковим, в інші — ні. Наша рекомендація: якщо ви вирішили створити лого абстрактного стилю, краще доповнити його 2–3 словами, які підкреслюють переваги бренду або відтворюють унікальну торгову пропозицію. Це підвищить впізнаваність. Саме так вчинили розробники айдентики Миколаєва, створюючи новий образ міста.

Логотип Миколаєва
Логотип Миколаєва

Типи логотипів

Якщо хочете створити логотип, обов’язково треба розбиратись у його основних типах. Це знадобиться і для самостійного розроблення, і для замовлення символу в дизайнера. Вирізняють:

  • Словесні логотипи. Складаються з назви компанії, написаної особливим шрифтом. Наприклад: Coca-Cola, Google.
  • Монограми. Використовуються перші літери або абревіатури назви компанії: IBM, NASA.
  • Символьні. Містять абстрактний або конкретний символ, який представляє компанію: Apple, Nike.
  • Комбіновані. Поєднано текст і символ: Adidas, Burger King.
  • Емблеми. Текст розташовано всередині символу або значка: Starbucks, Harley-Davidson.
  • Абстрактні. Використовують нетипові форми: Pepsi, Adidas.
  • Маскоти. Містять зображення персонажів або талісманів: KFC, Mailchimp.

Чи можна обійтися без логотипу

Розроблення логотипу — важлива частина брендування та ідентифікації бізнесу. Проте є ситуації, коли можна вести справу, не витрачаючи кошти на створення лого. Зокрема:

  • Малий бізнес. Кав’ярня в селищі, магазин біля будинку можуть будувати репутацію на основі особистих стосунків із клієнтами, і їм буде достатньо стандартної вивіски з назвою.
  • Стартапи на ранніх етапах. У такий період важливо втілити ідею та знайти цільову аудиторію. Виготовлення логотипу не є першочерговим завданням.
  • Фриланс. Люди, які працюють самі на себе, створюють особистий бренд, котрий асоціюється з іменем та прізвищем. Тому журналісти, юристи або бізнес-консультанти часто не мають потреби в лого.
  • Тимчасові й неформальні проєкти. Якщо бізнес має короткий термін дії, немає сенсу створювати елементи ідентифікації для нього.
  • Вузькоспеціалізовані проєкти. Компанії, які працюють у специфічних напрямах і не мають конкурентів, а також добре відомі цільовій аудиторії, теж можуть обійтися без лого. Наприклад, сервісний центр, що обслуговує холодильне обладнання конкретної мережі супермаркетів, і не планує масштабувати бізнес, може працювати без айдентики.

Проте винятки є завжди, і навіть у перелічених прикладах логотип може знадобитися для покращення візуальної ідентифікації і створення професійного образу. Так, дизайнерка Аліна Качоровська вирішила створити логотип із поєднанням свого, маминого та бабусиного почерків: щоб зробити акцент на трьох поколіннях дизайнерів взуття і просувати особистий бренд у світі.

Логотип бренду Kachorovska
Логотип бренду Kachorovska

Розроблення логотипу — важлива частина просування бізнесу. Та варто заздалегідь потурбуватися й про інші аспекти: зокрема, ефективну взаємодію з клієнтами. CRM від SendPulse зберігає дані про замовників, сегментує клієнтів, візуалізує процес продажів та відстежує угоди, допомагає автоматизувати маркетингові компанії, надає аналітичні дані та створює звіти. Ви завжди будете в курсі ваших угод і зможете приймати ефективні керівні рішення.

CRM від SendPulse
CRM від SendPulse

Як створити логотип самостійно

Якщо у вас малий бізнес, і ви точно відчуваєте, які емоції та асоціації хочете вкласти у власний бренд, спробуйте розробити логотип самостійно. Вам у допомогу — проста покрокова інструкція. Разом із вами створимо лого для умовної кав’ярні «Антидепресант».

Зрозумійте, про що ваш бізнес

Не спішіть розгортати Photoshop або малювати в блокноті. Розроблення лого починається з аналітики та генерації ідей. Тому для початку напишіть історію бренду, визначте ключові цінності та закладіть емоції, які хочете візуалізувати в лого. Вам знадобиться інформація про цільову аудиторію: відштовхуйтеся саме від побажань та інтересів потенційних клієнтів.

Ми з’ясували, що потенційні клієнти кав’ярні — міленіали та зумери, які проживають у Дніпровському районі Києва. Це новий заклад, тому його історія має бути короткою, але яскравою. Наприклад: кав’ярня заснована двома друзями, які мріяли про місце, де люди могли б зустрічатися, ділитися ідеями та створювати нові спогади. Цінності: якість, творчість, стійкість. Емоції, які закладаємо: затишок, радість, натхнення, єднання.

Опишіть власний бренд

Складіть перелік слів, які характеризують вашу компанію або продукт. З усіх виберіть 5–10, які підходять найкраще, і використовуйте їх під час розроблення лого. Застосуйте спеціальні інструменти — наприклад, ChatGPT — щоб знайти більше асоціацій, які надихатимуть вас.

Ми згенерували ключові слова і вибрали з переліку «якість», «бадьорість» та «аромат».

Використання ChatGPT для генерації синонімів
Використання ChatGPT для генерації синонімів

Намалюйте ескізи

Тепер у вас є розуміння аудиторії, історія та цінності бренду, а також ключові слова, які найкраще його описують. Використовуйте цю інформацію, щоб створити кілька чернеток. На цьому етапі не переймайтесь художньою цінністю та красою ліній. Просто створюйте ідеї, з якими можна буде працювати далі. Кілька порад:

  • Не ускладнюйте, малюйте простими лініями. Є думка, що хороший логотип будь-яка людина має відтворити за 5–10 секунд.
  • Уникайте загальновідомих зображень: наприклад, зірок, обрисів автомобілів чи літаків, сонця, місяця тощо.
  • Якщо ескізи вдалися, подумайте над колірною гамою, дотримуючись принципів мінімалізму.
  • Візуалізуйте кілька ідей і виберіть найкращу. На цьому етапі порадьтеся із колегами, друзями або клієнтами.

Використовуючи отриману на попередніх етапах інформацію, ми розробили такі ескізи:

Ескізи логотипу
Ескізи логотипу

Спробуйте дизайнерську платформу

Якщо ви не вмієте малювати або не уявляєте, якими мають бути ескізи, пошукайте натхнення за допомогою спеціальних конструкторів. Це платформи, де ви можете крок за кроком без малювання створити кілька можливих варіантів лого. Деякі безплатні, інші працюють в обмеженому режимі.

Зокрема, створити логотип компанії можна за допомогою сервісів DesignMantic, Logo Crisp або Looka.

Суттєвий недолік використання таких платформ — брак унікальних рішень. Не виключено, що вибраний вами символ або схожий на нього вже використовує інший бренд. Та й на пошук класної ідеї доведеться витратити багато часу.

Ми ввели ключові слова та назву бренду, внесли інші налаштування, й один із сервісів запропонував такі варіанти ескізів.

Ескізи лого, згенеровані спеціальним сервісом
Ескізи лого, згенеровані спеціальним сервісом

Виберіть кольори

Можете використати правило 60–30–10. Зокрема, дизайнер Картік Каркі радить: «Коли вибираєте нову колірну палітру, 60 % відведіть головному кольору — зазвичай ми називаємо його нейтральним. Підтримуючий колір заповнює 30 %, а третій, акцентний, використовується для решти 10 % дизайну».

Пам’ятайте про емоційний вплив на людину. Загальноприйнята розшифровка значень основних кольорів:

  • Червоний — енергія, збудження, пристрасть.
  • Синій — спокій, довіра, стабільність.
  • Зелений — природа, здоров’я, зростання.
  • Жовтий — радість, оптимізм, енергія.
  • Помаранчевий — ентузіазм, творчість, дружелюбність.
  • Фіолетовий — розкіш, мудрість, творчість.
  • Чорний — сила, елегантність, сучасність.
  • Білий — чистота, простота, свіжість.
  • Сірий — нейтральність, баланс, професіоналізм.

Під час вибору кольору враховуйте історію бренду та ключові слова.

Для свого логотипу ми вибрали відтінки коричневого як колір кави та темний зелений, що асоціюється із затишком.

Виберіть шрифт

Якщо ви хочете доповнити зображення текстом — назвою або слоганом, — або ж вирішили створити логотип з одного слова або абревіатури, вам знадобиться особливий шрифт. Уникайте використання загальноприйнятих шрифтів на кшталт Times New Roman або Arial. Пошукайте унікальне рішення на спеціальних сайтах — наприклад, Webfonts. Основні типи шрифтів та поради щодо їхнього використання — у таблиці.

Тип шрифтів Значення Використання
Шрифти із засічками Традиційність, елегантність, надійність У класичних, авторитетних логотипах: юридичні фірми, редакції
Шрифти без засічок Сучасність, простота, чистота Підходять для сучасних та технологічних брендів, стартапів
Декоративні Унікальність, креативність, експресія Для брендів, які хочуть виділитись і мати яскравий образ
Рукописні Вишуканість, індивідуальність Артмагазини, весільні агентства, дизайнери одягу

Нам сподобався шрифт Misto від української дизайнерки Катерини Королєвцевої. Він сучасний і підкреслює ритм мегаполіса.

Назва бренду, написана шрифтом Misto
Назва бренду, написана шрифтом Misto

Зверніть увагу. За авторський шрифт доведеться заплатити. Так ви не тільки дістанете дійсно унікальний логотип, а й убезпечитеся від позовів за порушення авторського права.

Дотримуйтесь основних рекомендацій

Завершіть розроблення логотипу, і не забувайте про головні правила:

  1. Масштабованість. Лого добре виглядає в різних розмірах, залишається впізнаваним та читабельним.
  2. Лаконічність. Немає надмірного декору і складних деталей. Усі елементи прості, між ними достатньо простору.
  3. Унікальність. Немає деталей, які так чи інакше повторюють логотипи інших брендів.
  4. Гнучкість. Кольоровий логотип на сайті чи чорно-білий у місцевій газеті — символ у будь-якому форматі має виглядати впізнавано та красиво.
  5. Читабельність. Якщо використовуєте шрифти, переконайтесь, що букви добре розпізнаються у всіх розмірах, під час наближення та віддалення.

Радимо створити логотип компанії у векторному форматі: SVG або EPS, щоб забезпечити відповідність вказаним вимогам. Векторне лого легко друкувати та розміщувати онлайн без втрати якості.

Ми вирішили поєднати символ та назву бренду в лого, адже плануємо використовувати його на вивісці, у меню та на уніформі співробітників.

Готовий логотип
Готовий логотип

Проведіть тестування

Маєте два варіанти лого? Запустіть A/B-тестування, щоб вибрати той, що найбільше подобається аудиторії. Хочете переконатися, що логотип сайту вийшов вдалим? Налаштуйте попап-вікно з опитуванням і отримайте відгук від користувачів. Ці та інші можливості надає платформа для маркетингу і продажів SendPulse. А ще радимо скористатися зручним конструктором сайтів: виберіть потрібний шаблон, налаштуйте блоки, заповніть їх текстами та зображеннями й опублікуйте власний вебресурс за кілька хвилин. Усе, що треба для бізнесу в інтернеті, є на одній платформі.

Радимо прочитати:

Розроблення логотипу без вашої прямої участі

Немає часу на виготовлення логотипа або хочете професійний результат? Розкажемо, хто може розробити символ бренду і як відбувається процес.

Де замовити логотип

Зверніться до фрилансера або дизайн-студії. Кого обрати? Якщо коротко:

  • Фрилансер найчастіше виконує конкретне завдання. Якщо у вас є історія бренду, цінності, ключові слова й бачення, напишіть технічне завдання, і спеціаліст створить варіанти на вибір.
  • У дизайн-студії спеціалісти здатні виконати роботу «під ключ». Ви можете замовити логотип, а вони вивчать аудиторію, бренд та продукт, знайдуть сильні сторони і створять відповідний символ.

Скільки це коштує

Ціна розроблення логотипу у фрилансера дешевше, ніж у студії. Так, українські фрилансери оцінюють роботу в середньому у 4–6 тисяч гривень. Середня вартість лого в дизайн-студії вдвічі вища. Конкретні значення залежать від складності завдання, досвіду та репутації виконавців.

Етапи розроблення

Якщо ви вирішили замовити логотип, вам треба активно взаємодіяти з виконавцем. Разом пройдіть такі етапи:

  1. Дослідження та аналіз. Спеціалісти вивчать аудиторію та конкурентів, допоможуть визначити стиль лого.
  2. Створення брифу. Це технічне завдання для дизайнера з вимогами, вподобаннями та очікуваннями, прикладами, які подобаються. Ви можете створити його самостійно або доручити виконавцю і погодити результат.
  3. Узгодження ескізів. Виберіть один або кілька початкових варіантів бачення для подальшого розроблення.
  4. Робота над деталями. Узгоджуйте всі етапи вдосконалення: вибір елементів, шрифтів, кольорів.
  5. Фінальне затвердження. Впевніться, що дизайнер виконав усі завдання. Отримайте файли з лого в різних форматах: JPEG, PNG, SVG, AI тощо.

Фінальні поради

Розроблення логотипу — важливий етап брендингу, але часто це лише початок довгого шляху. Тому дотримуйтесь важливих рекомендацій:

  • Зареєструйте логотип як торгову марку у відповідних державних органах. Це захистить ваш символ від копіювання і незаконного використання.
  • Збережіть усі файли з лого в безпечному місці. Вони знадобляться не лише для публікації, але і для розроблення брендбуку.
  • Із часом ваш бренд може змінюватись. Тенденції в дизайні теж швидкоплинні. Тому будьте готові оновити логотип відповідно до нових трендів та вимог.

Вам вдалося розробити логотип і підкреслити унікальність бренду? Тепер подбайте про ефективний маркетинг. Використовуйте сервіс SendPulse для email та SMS розсилок. Налаштуйте чат для сайту для ефективної комунікації. Розширюйте вплив через різні канали за допомогою чат-ботів для Telegram, Viber, Instagram або WhatsApp. Використовуйте push-повідомлення. Виберіть потрібні інструменти і просувайте свій бізнес максимально результативно!

Дата публікації:

29 Червня 2024

Сергій Носенко

Копірайтер. Люблю маркетинг і крипту. Знаходжу цікаве та ділюсь власним досвідом.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Середня оцінка: 0/5
Всього голосів: 0

Поділитися:

Facebook Twitter