Голосування в Телеграм — багатофункціональний інструмент, що дає змогу дізнатися думку цільової аудиторії, зібрати зворотний зв’язок та підвищити залученість публіки за допомогою інтерактиву.
У статті розповімо, як створити голосування в Телеграм швидко і просто.
Вміст:
Навіщо створювати голосування в Телеграм
Опитування можна використовувати для різних маркетингових цілей, тому для початку розберемо, як саме вони можуть бути корисні власнику каналу в Телеграм.
Збирати зворотний зв’язок
За допомогою голосування можна краще дізнатися про свою цільову аудиторію: її потреби, інтереси, звички, уподобання, болі. Запитання дають змогу скласти детальний портрет аудиторії, що допоможе ефективніше просувати товари та послуги.
Варіантів застосування опитувань багато. Наприклад, ви можете запитати, наскільки корисним був попередній пост, дізнатися, які формати та теми публікацій найбільше подобаються читачам, проаналізувати, якими продуктами компанії вони цікавляться.
Грамотно створена серія голосувань у Телеграмі може замінити маркетингове дослідження. Звісно, за умови, що на каналі достатньо підписників, які відповідають на запитання.
Для чого потрібен зворотний зв’язок, як його правильно збирати і використовувати читайте в статті «Зворотний зв’язок: гайд для бізнесу».
Автоматизувати процес збору зворотного зв’язку вам допоможе чат-бот у Телеграм. З його допомогою ви можете автоматизувати рутинні бізнес-процеси, налаштувати відповіді на поширені запитання користувачів, запускати розсилки тощо.
Підвищувати залучення підписників
Підписники люблять інтерактиви. Здебільшого користувачі підписуються на Телеграм-канали, щоб стежити за новинами улюблених брендів чи публічних особистостей, дивитися свіжі меми та просто розважатися.
Голосування дають змогу трохи затримати увагу користувача на каналі, адже йому потрібно не просто прочитати публікацію, а ще й вибрати варіант відповіді та проголосувати.
Ефективно себе показують комбінації текстових публікацій та опитувань. Наприклад, в одному пості детально описано ситуацію, а в другому — питання. Вони дають змогу урізноманітнити читацький досвід підписників, мотивують заходити в коментарі та вливатися в дискусію.
Також опитування відмінно працюють у парі з голосовими повідомленнями, відео та картинками.
Читайте також:
- «Підвищуємо лояльність клієнтів: як заслужити любов та повторні покупки»;
- «Відеоконтент в онлайн-курсах: як підвищити залученість та зробити навчання цікавішим».
Просувати та продавати продукт
За допомогою голосувань можна запускати прямий продаж товарів на аудиторію каналу.
Для потенційного покупця все дуже просто. Показати свою зацікавленість у товарі він може за допомогою одного кліку. Йому не потрібно копіювати фото або код товару, писати менеджеру в директ і чекати на відповідь. Процес спрощений настільки, наскільки це взагалі можливо в Телеграм.
Ось так онлайн-магазин шкіряних виробів може запустити публікацію із прямим продажем нового ременя.
Для лояльної аудиторії такий спосіб працює відмінно, адже менеджер одразу отримує список читачів, зацікавлених у покупці.
Але прямий спосіб працює лише в групах Телеграм, адже тільки там можна запускати неанонімні опитування. Якщо ви ведете канал, доведеться додати до продажу ще одну дію. Наприклад, попросити тих, хто хоче зробити замовлення, відзначитись у коментарях. Тоді в справу входить розмовний маркетинг.
Підігрівати цікавість перед важливими публікаціями
Голосування допомагають анонсувати публікації на каналі та забезпечувати необхідний рівень цікавості аудиторії до них.
Наприклад, можна поставити читачам каверзне питання, а в наступному пості відповісти на нього, показуючи власну експертність.
Підсвічувати інфопривід
Голосування дають змогу підтримувати інтерес та інформаційний шум навколо конкретного інфоприводу. З їхньою допомогою можна дізнатися про очікування учасників від івенту, оцінити питання, що їх цікавлять, провести перекличку й просто нагадати про дату івенту в інтерактивній формі.
Але не варто ставити запитання надто часто. Інакше замість підтримання зацікавленості ви дратуватимете цільову аудиторію.
Правила створення голосування: що потрібно знати
Перш ніж запускати голосування, ознайомтеся, як вони працюють:
- Опитування можна запустити лише в групі чи каналі. В особистому чаті їх створити не можна.
- Для публікації голосування в каналі потрібно мати статус адміністратора. У групі або коментарях до публікації це може зробити будь-який учасник, але власник може відключити цю функцію в налаштуваннях.
- Проголосувати в опитуванні може будь-який користувач, який його побачить. Якщо в групі або каналі включена функція перепостів, голосувати можуть навіть люди, які не є учасниками групи або каналу.
- У групі можна запустити як анонімне, так і відкрите опитування. У каналі — виключно анонімне.
Як створити голосування в Телеграм
У десктопній та мобільній версіях програми є незначні відмінності. Але загальний функціонал та можливості однакові, тому користуйтеся тим, що вам зручніше.
Для початку потрібно увійти в групу, де дозволено публікацію голосуваньвласником, або канал, у якому у вас є статус адміністратора. Відтак дотримуйтесь алгоритму нижче.
Як створити голосування в Телеграм з комп’ютера
У десктопній версії потрібно натиснути на значок із трьома крапками в правому верхньому кутку програми. У випадному меню виберіть «Створити опитування».
Далі розгортається основне вікно голосування, де можна прописати запитання та відповіді. Усього можна додати до 10 варіантів відповідей.
Цікаво, що в меню голосування немає доступу до емодзі. Але їх можна додати як у запитання, так і у відповіді. Для цього слід заздалегідь скопіювати їх з іншого вікна та вставити у форму.
Створити голосування з єдиною відповіддю не вдасться. Система попросить додати щонайменше два варіанти.
Важливо! Текст голосування та відповідей не можна змінити або редагувати після запуску. Тому рекомендуємо перевіряти все одразу.
Коли запитання та відповіді вказані, потрібно натиснути «Створити» — й голосування з’явиться в групі чи каналі.
Як створити голосування в Телеграм з мобільного застосунку
У мобільній версії Телеграм для запуску голосування потрібно тапнути на значок скріпки в нижньому правому куті екрана, а потім у меню вибрати вкладку «Опитування».
Інші дії такі ж, як і у версії для комп’ютера. Потрібно написати запитання та варіанти відповіді, а потім клацнути на кнопку «Створити».
Також читайте:
Як створити анонімне та неанонімне голосування в Телеграм
Під час запуску голосування в групі в блоці «Налаштування» є пункт «Анонімне голосування».
За замовчуванням прапорець завжди є, тому опитування буде анонімним. Але якщо його зняти, то біля кожного варіанту відповідей можна знайти список учасників групи, які за нього проголосували.
Важливо! В адміністраторів каналів Телеграм цього пункту немає, адже їм доступне лише анонімне голосування.
Як створити голосування з кількома відповідями в Телеграм
Якщо вам потрібно запустити голосування, де учасники можуть вибрати кілька варіантів відповіді, для цього в блоці «Налаштування» під час створення опитування поставте прапорець у полі «Вибір кількох варіантів».
І тут кількість відповідей не обмежується. Учасник може вибрати одну відповідь, кілька або всі одночасно.
Як запустити вікторину в голосуванні Телеграм
Вікторина — це особливий вид голосувань . Тут немає можливості переголосувати та змінити свій голос, але є опція додати опис, якщо учасник відповів неправильно.
Під час створення вікторини необхідно вибрати правильний варіант відповіді. Розміри опису — до 200 символів із пробілами.
Якщо учасник відповідає неправильно, то в публікації йому підсвітить правильний варіант відповіді. А вгорі з’явиться вигулькове вікно з додатковою інформацією.
Вікторина відмінно підходить для освітніх каналів та інтерактивних публікацій, які мають на меті залучити підписників за допомогою перевірки їхніх знань.
А прокачати свої знання з маркетингу можна за допомогою Академії SendPulse. Ми зібрали тут найкращі навчальні курси та вебінари з різних тем: від створення сайтів та налаштування email-розсилки до підвищення ефективності рекламних кампаній та створення ефективного контенту. Підключайтеся та розвивайтеся!
Мотивуємо підписників проходити голосування в Телеграм
Голосування здебільшого потрібні для підвищення активності користувачів. Багато хто вважає його найкращим інтерактивним інструментом: підписнику потрібно вчинити певну дію, на яку той витрачає кілька секунд.
Проходження голосування — дія імпульсивна. Ось кілька порад, які допоможуть зробити голосування цікавішими для читачів та підвищити активність підписників у групі чи каналі Телеграм:
- Робіть голосування, теми яких близькі до вашої цільової аудиторії на каналі чи групі Телеграм. Опитування, які взагалі не відповідають інтересам, спричиняють відписки.
- Опитування Telegram не призначені для детальних маркетингових досліджень. Це інструмент для залучення та активізації підписників. Не варто публікувати їх частіше, ніж раз у день. А для кращого ефекту — раз на кілька днів.
- Експериментуйте із формами публікацій. Спробуйте вікторини, анонси постів за допомогою опитувань, спарені формати «текст плюс голосування». Урізноманітнюйте читацький досвід підписників.
- Визначте час, коли ваші користувачі найактивніші, ставлять найбільше реакцій та пишуть коментарі. Для максимального залучення голосування варто планувати саме на годину пік.
- Якщо ви запускаєте на каналі продавальні голосування, то відкрийте коментарі. Пам’ятайте, що на каналах доступні лише анонімні голосування, тому коментарі залишаються найшвидшим та найрезультативнішим способом контакту з підписниками, які готові купити товар чи послугу.
Голосування в Телеграм — чудовий інструмент для роботи з аудиторією. Але для комплексного підходу та просування ми рекомендуємо використовувати й інші можливості. Наприклад, встановіть чат-бот Телеграм, який налагодить збір інформації та прискорить рутинні дії з аудиторією, підключіть СМС-розсилку для кращого контакту, а для ефективного продажу створіть якісний лендинг.