Квіз — це інструмент, який допомагає бізнесу досягати своїх цілей: залучати клієнтів, виявляти їхні потреби, відпрацьовувати заперечення та робити більше продажів. Як створити квіз, який приноситиме ліди? Розкажемо в статті.
Вміст:
Що таке квіз
Слово «квіз» (quiz) англійського походження, має кілька варіантів перекладу. Найбільш поширені: вікторина, опитування, перевіркові питання. Тобто основне значення — тестування аудиторії. Отримані результати можна використовувати по-різному, про це ми розповімо далі.
Здебільшого квізи застосовуються на теплу аудиторію — тих, хто усвідомлює проблему, яку ви можете розв’язати. Представників такої аудиторії набагато більше, ніж гарячої, тобто готової купити тут і зараз. За допомогою цього інструменту можна «зачепити» покупця ще до того, як до нього дістануться конкуренти. Це можуть бути як нові клієнти, які цікавляться вашою послугою або товаром, так і ті, хто давно не робив у вас покупок.
Квізи бувають розважальні, освітні, маркетингові, продавальні. Трапляються і змішані різновиди: скажімо, навчальна вікторина із кумедними відповідями та ілюстраціями, після проходження якої користувачеві пропонують придбати продукт зі знижкою.
Цілі квіза
Вікторини допомагають досягнути різних цілей. Розглянемо їх докладніше.
Нагадати чи розповісти про себе або партнера
Людям подобається ігрова форма подачі матеріалу. У дослідженні Review 42,72 % респондентів підтвердили, що такий формат навчальних матеріалів мотивує їх працювати краще. Впровадження гейміфікації у взаємодії з клієнтами покращує показники конверсії. Наприклад, у KFC Japan створення ігрового контенту призвело до зростання продажів на 106 %, а компанія Kenco у такий же спосіб збільшила прибуток на 45 %.
За допомогою захопливої вікторини ви можете нагадати про себе наявній аудиторії та залучити нову — наприклад, якщо користувачі ділитимуться результатами в соцмережах або пересилатимуть тест друзям.
Також у цьому форматі можна оформити партнерські матеріали. Не кожен читатиме довгу статтю з нативною рекламою — цікавіше і швидше пройти вікторину. Як-от у прикладі із сервісом від Meest, що пропонує доставляння товарів із Китаю:
У прикладі нижче відоме інтернет-видання та виробник побутової техніки підготували тест із правилами прання, у якому кожна неправильна відповідь скорочує життя речей. Після частини питань з’являються невеликі повідомлення на тему про переваги пральних машин компанії — така реклама не втомлює і не хоче згорнути сайт.
Виявити потребу
Іноді представники вашої аудиторії не до кінця усвідомлюють потребу в продукті і квіз на сайті або в чат-боті допомагає її виявити. Скажімо, через тест про стан шкіри або волосся можна сформувати в людини потребу в додатковому догляді, а за результатами тесту запропонувати відповідні товари чи послуги, як це зробили на сайті косметичної компанії Yves Rocher. Зауважте, тут лише три питання, а це означає, що до кінця дійдуть навіть нетерплячі.
У прикладі нижче — партнерський матеріал інтернет-видання у вигляді вікторини, яка покаже, чи маєте ви здатність до «бухгалтерських чар». Питання вигадані на основі відомих фентезі-творів і не дають занудьгувати попри тематику. Після відповіді з’являється інформація про рекламодавця — обслуговування аутсорсингу бухгалтерського, податкового та кадрового обліку. Наприкінці на основі набраних балів даються рекомендації — наприклад, перекласти частину функцій на сервіс, що рекламується.
Відпрацювати заперечення
Квіз для сайту або чат-бота допоможе у випадку, якщо потенційний клієнт розмірковує про покупку, але ще сумнівається.
Докладніше про кращі техніки роботи із запереченнями читайте в статті.
Переконайте користувача, що йому дійсно потрібен ваш товар або послуга, а ваша пропозиція вигідніша, ніж у конкурентів. Можна робити пояснення до відповідей, які розвінчують поширені помилки та страхи у вашій сфері, як у прикладі від «Люксоптики»:
У процесі тестування користувач розуміє, що йому дійсно не завадить перевірка зору, особливо, якщо як заохочення за проходження тесту йому запропонують знижку.
Допомогти з вибором товару чи послуги
Коли вибір великий, буває важко визначитися, і в результаті людина йде без покупки. Спростіть клієнтам вибір за допомогою квізів. Як-от Yakaboo пропонує пройти опитування і дізнатися, яка книжка наразі підходить користувачу, і придбати її зі знижкою на розпродажі на честь Чорної п’ятниці. Зверніть увагу й на CTA-кнопку під результатом.
Також ви можете додати питання про характеристики товару, ціновий діапазон, умови експлуатації, компетенції фахівця і так далі. Якщо йдеться про косметичні засоби або харчі, не забудьте уточнити наявність алергії на будь-які компоненти. З огляду на результати, пропонуйте відповідний продукт.
Підвищити лояльність аудиторії
Щоб аудиторія була до вас лояльнішою, давайте їй освітній та розважальний контент, у тому числі й у форматі квізів. Після проходження вікторини корисна інформація легше засвоюється, а креативні та кумедні тести дарують прихильність користувачів.
Наприклад, онлайн-школи іноземної мови часто публікують тести, які допомагають швидко та легко закріпити знання на тему.
Зібрати дані користувача
За допомогою опитувань зручно збирати контактні дані. Попросіть користувача залишити свою пошту або підписатися на бота в месенджері, щоб дістати результати тестування. Потім підігрівати цікавість до своїх товарів чи послуг можна за допомогою розсилок або інших інструментів. У деяких випадках менеджери відразу телефонують і пропонують продукт — але це варто робити тільки якщо ви впевнені в зацікавленості людини, інакше її можна відлякати.
Як-от, на сайті освітньої компанії Goit користувачу пропонують пройти тест на визначення ідеальної для нього IT-спеціальності. Щоб дістати результати, просять залишити контактні дані. Відтак телефонує менеджер і на основі результатів опитування пропонує вибрати курс.
За подібною схемою влаштований і тест на сайті з підбору психологів. До слова, ми «гралися» з віком та іншими параметрами — від них залежать подальші питання. Скажімо, якщо ви вказали, що ви жінка і вам 55 років, то подальші питання відрізнятимуться від тих, які ставитимуть 30-річному чоловіку. Це вдале рішення. Хоча, скоріш за все, його реалізація недешева.
Залучення трафіку
Ще одна мета створення квізів: змусити відвідувачів сайту перебувати на ньому якнайбільше часу. Це покращує позицію сайту в результатах пошукової видачі та допомагає залучити більше трафіку.
Медіапортали часто розміщують різноманітні тести, щоб утримувати відвідувачів якнайдовше. І це працює — перевірка в SimilarWeb показує, що «Радіо Свобода» має більш як п’ять мільйонів відвідувань на місяць, середній час сеансу — майже дві хвилини, а вікторини гарно розходяться соцмережами.
Це стосується не тільки інформаційно-розважальних сайтів, а й лендингів компаній. Так, онлайн-школа Source IT створила окремий розділ із тестами:
Переваги формату
Компанії та маркетологи вибирають цей формат, тому що він зазвичай помітно покращує ключові показники.
Висока конверсія
Одна з головних переваг квіза — висока конверсія: у середньому 30–40 %, тоді як для простих лендингів вона становить приблизно 8 %. По-перше, цьому сприяє ігровий формат — він добре залучає користувачів і не потребує багато часу. По-друге, люди чекають від компаній персоналізовані пропозиції і в обмін на це готові ділитися контактною інформацією.
Висока залученість
Цікава та актуальна для цільової аудиторії тема, креативний підхід та нескладні питання сприяють тому, що більше людей розгортають тест та проходять його повністю. За даними сервісу створення квізів Riddle, до 85 % учасників вікторин доходять їх до кінця.
Розширення аудиторії
Цікавими тестами та кумедними результатами користувачі охоче діляться в соцмережах або пересилають друзям у месенджерах. Унаслідок цього ваша аудиторія зростає, додаються нові підписники.
Де розміщувати квіз
Розберемо всі можливі варіанти вибору місця для вікторини.
Квіз на сайті
Кнопку квіза можна розмістити на головній або на будь-якій іншій сторінці сайту.
Інші варіанти: автовідкриття або банер, що спливає. Тестуйте різні способи та шукайте те, що підходить саме вам.
Вбудований квіз утримує користувача та збільшує час, проведений на сторінці. У такий спосіб покращується поведінковий фактор, який впливає на ранжування сайту в пошуковій видачі.
Квіз-лендинг
Зазвичай це лендинг в один екран, де відвідувачу відразу пропонують пройти вікторину. Інший варіант — повноцінний лендинг із кнопками зв’язку через месенджери та соціальні мережі, формою підписки, розділом FAQ та іншою необхідною інформацією. Можна розмістити на своєму домені. Дає можливість діставати ліди навіть якщо у вас немає сайту.
У SendPulse є свій конструктор лендингів, у якому легко створити посадкову сторінку або багатосторінковий сайт під будь-які цілі. Можна додати форму email підписки, мультиканальний віджет підписки на чат-ботів і навіть функцію оплати через Stripe, Fondy, PayPal тощо.
Квіз-бот
Чат-боти в месенджерах — ще один формат, у якому можна розміщувати вікторини. Як і у випадку з квізом-лендингом, зручно, що для цього не потрібен сайт.
Цей інструмент корисний і в інших ситуаціях: для автоматизації продажів, включно з прийманням оплати, відповідей на запитання в будь-який час доби, відправлення таргетованих розсилок та нагадування, збору зворотного зв’язку, збереження даних користувачів, а також отримання інформації із зовнішніх джерел через запит API. Усі ці функції реалізовані в чат-ботах SendPulse, про їхнє практичне застосування можна почитати в кейсах:
- «Як чат-боти в Instagram допомагають інтернет-магазинам підвищувати залученість»;
- «Чим бізнесу корисний чат-бот для Viber і як його зробити»;
- «Що таке WhatsApp бот, сфери використання і етапи створення — покроковий гайд»;
- «Як чат-боти на базі SendPulse допомагають під час війни: 4 кейси про допомогу захисникам, цивільним та переселенцям»;
- «Кейс: як розробити конструктор Telegram чат-ботів та вирости до 100 000 активних ботів у 2022».
Соціальні мережі
Один із популярних форматів — вікторини в сторіс Інстаграм або в записах Телеграм-каналів. Це зручний варіант, якщо ваша аудиторія виявляє активність у соцмережах.
Ще один приклад — розважальна вікторина в Телеграм-каналі «Розетки». Зауважте: у зазначений час продавець провів розіграш серед тих, хто надав правильну відповідь, і визначив переможця, який і отримав грошове заохочення.
Якщо робитимете подібні вікторини, не забудьте оприлюднити результати
Де створити квіз
Ті, хто знає основи програмування, можуть вставити квіз у тіло сайту за допомогою коду. Перевага цього способу — можливість створити варіант під свої цілі та не користуватися платними сервісами. Але для цього необхідно знатися на питанні або наймати програміста, що коштує дорого.
Для решти є способи простіше.
Конструктори квізів
Є велика кількість конструкторів: Quizizz, QUizmaker, Typeform, FlexiQuiz, Kahoot! тощо. Нижче приклад створення квіза в конструкторі FlexiQuiz.
За допомогою конструктора можна додавати квізи в тіло сайту, створювати віджети та розумні попапи з вікторинами.
Плагіни
Для сайтів, зроблених на WordPress, є плагіни, за допомогою яких легко додавати квізи, як-от HD Quiz. Подібні плагіни можна знайти і для інших CMS.
Читайте також: «Аналоги Tilda, за допомогою яких можна створити сайт чи лендинг».
Чат-боти
Користувачі багато часу проводять у месенджерах та соцмережах, тому квіз усередині чат-бота — гарний варіант. У SendPulse можна зробити чат-бот для Instagram, Telegram, Facebook, WhatsApp і додати мультиканальний віджет підписки, щоб кожен зміг вибрати зручний для себе варіант.
Як-от, ми створили квіз у Telegram-боті SendPulse для конференції з SMM, щоб залучити користувачів та підігріти цікавість до заходу.
Квіз у чат-боті конференції з SMM
За кожну відповідь нараховуються бали, і залежно від їхньої суми чат-бот видає користувачеві один із трьох результатів.
Докладніше про чат-бот із квізом для конференції, а також про застосування квіз-ботів в інших сферах можна прочитати в наших статтях на російськомовному блозі «Створення квіз бот-ботів: правильна механіка підрахунку результатів», а також «Чат-боти для організації івентів: кейси SendPulse та “Бітрікс24”».
Також до чат-бота можна відправляти користувачів з інших джерел, як це робить IT-школа Lemon. Отримати результати опитування на сайті користувачу пропонують у чат-боті, а для цього потрібно лишити номер телефону. Користувачу потрібно ввести лише одне поле — це швидко і зручно.
Далі чат-бот веде клієнта воронкою продажів:
Поради щодо створення ефективного квіза
Щоб дати найдієвіші поради, ми запитали наших експертів-практиків, які створюють чат-боти під різні завдання у всіх соцмережах та месенджерах, де працює наш конструктор.
Анна Мельничук, амбасадор SendPulse. Понад десять років займається використанням стратегій email маркетингу. Працює як із невеликими бізнесами, так і з компаніями світового рівня: Opera Mobile Store, Isaac Pintosevich Systems, Катрін Форс, Looksery тощо. Проводить тренінги з інтернет-маркетингу та вебінари зі створення та ефективного застосування чат-ботів у бізнесі.
Артем Фокін, маркетолог SendPulse. Займається побудовою омніканальних систем комунікації для бізнес-проєктів у різних сферах: онлайн-магазини, кафе та ресторани, туроператори та готелі, оператори зв’язку, B2B тощо. Допомагає клієнтам SendPulse створювати та доопрацювувати чат-боти. Читає курс «Facebook чат-бот своїми руками» та вебінари в Академії SendPulse.
Добре вивчіть цільову аудиторію
Під час запуску будь-якої маркетингової активності важливо розуміти, хто ваша цільова аудиторія. Тільки так можна підібрати питання та пропозиції, які дійсно будуть корисні та цікаві користувачеві. Для більш прицільного влучання радимо скласти портрет клієнта.
Ретельно обирайте тему
Тематика квіза відіграє важливу роль у його успішності, тому має відразу зацікавити аудиторію. Поставте собі питання: яке завдання ЦА ми можемо вирішити за допомогою цього інструменту. Можливо, це розвага, визначення певної характеристики або вибір відповідного продукту.
Також визначтеся, яка мета квіза для вас — скажімо, допомогти клієнтам із вибором товару чи розширити аудиторію. Враховуйте це, коли вибираєте тему та формулюєте заголовок.
Так, фармацевтична компанія Bayer, яка серед іншого пропонує протизаплідні засоби, на своєму сайті пропонує короткий тест на можливі порушення жіночого здоров’я — і докладно роз’яснює результати й важливість обраної теми.
Продумайте питання
Приділіть максимум уваги підготовці питань: вони не мають бути складними, як на іспиті, але й надто загальні цікавості не викличуть. Деколи варто підкреслити свою експертність і ставити неочевидні питання — це засвідчить користувачеві, що він має справу з професіоналом. Корисно давати невеликі пояснення та мотиваційні коментарі — як от у прикладі вікторини від OLX.
Питання може не тільки перевіряти знання або розуміння учасника вікторини, але й залежно від відповіді сегментувати аудиторію, що стане в пригоді для подальшої взаємодії з користувачами.
Якщо людина не бачить відповідного варіанта відповіді, з великою ймовірністю вона згорне тест. Тому додайте варіанти для тих, хто не визначився: «ще думаю», «не впевнений» тощо. Так людина зможе пройти вікторину до кінця, а ви зрозумієте, на що варто звернути увагу під час спілкування з клієнтом.
Також залиште можливість повернутися до попереднього питання. Якщо користувач випадково вибрав не ту відповідь, а виправити помилку не можна, він може відмовитися проходити тест далі. Загалом має бути не дуже багато питань — бажано, не більш ніж десять, щоб не втомлювати людей.
Попрацюйте над візуальним оформленням
Візуал має гармонійно доповнювати контент. Подумайте, як розбавити квіз картинками, емодзі, анімацією. Влучне візуальне оформлення сприяє залученню користувачів та заощаджує їхній час. У прикладі нижче творці вікторини показують стилі каблучок за допомогою малюнків: людям набагато легше вибрати товар на картинці, ніж намагатися уявити його за текстовим описом.
Якщо у квіза цікава ідея та гарне оформлення, його хочеться відправити друзям, щоб потім обговорити результати. Як-от, Storytel має оригінальну вікторину для перевірки начитаності. Книги зображені як живі персонажі, які озвучують цитату та коментують обрану відповідь. Це супроводжується анімацією, а картинка на обкладинці нагадує правильний варіант.
Підготовка результатів
Заздалегідь продумайте, як підраховуватимуться результати. Поширений метод: залежно від відповіді користувача йому нараховується певна кількість балів, які в підсумку сумуються. Для кожного діапазону набраних балів буде свій результат.
Інший спосіб: підрахувати кількість відповідей «а», «б», «в» і показати результат залежно від того, відповіді під якою літерою переважають. Аналогічно з варіантами «так» і «ні».
Метод підрахунку підсумку має відповідати концепції квізу. Якщо він не годиться, то користувач із великою ймовірністю отримає нерелевантний результат.
Добре працюють результати в позитивному та гумористичному ключі — тоді людині захочеться поділитися ними в соцмережах. Це підвищить вірусність квіза та залучить нову аудиторію.
Хоча іноді гра на негативі теж може бути корисною. Втім, важливо розуміти, чи це підходить вашій аудиторії, — і навіть у такому разі діяти потрібно дуже акуратно.
До слова, слабкий результат можна подати по-різному. Скажімо, як поле для розвитку — саме так зробила платформа LBLV TRADER для торгівлі активами.
Підготуйте від трьох до семи різних результатів, щоб вони справді виглядали персоналізованими. Також наприкінці можна дати посилання на схожі тести, щоб утримати відвідувачів на сайті якнайдовше.
Лід-магніт та розвиток подальшого сценарію
Лід-магніт після проходження тесту має бути персоналізованим, заснованим на відповідях учасника. Щоб він залишив контактні дані, потрібно запропонувати щось цінне. Для цього сегментуйте людей за результатами. Наприклад, тим, хто вибрав найбільше відповідей «а», пропонуємо один товар та промокод на знижку, що діє до кінця дня. Тим, хто має переважно відповідь «б» чи «в», — інші товари з обмеженою за часом знижкою. Якщо користувачі не куплять одразу, можна й надалі надсилати вигідні пропозиції.
Тестування
Як і будь-яку маркетингову активність, квіз важливо тестувати. Аналізуйте ефективність вікторин із різними темами, заголовками, візуальним оформленням та результатами. Корисно дістати рецензію від фокус-групи.
Експериментуйте з форматами квізів, чергуйте розважальні, освітні та продавальні — одне й те саме швидко приїдається.
Висновок
Ми з’ясували, що таке квіз для сайту або чат-бота і як його зробити, щоб дістати більше лідів. Сподіваємось, наші поради допоможуть вам.
Використовуйте чат-боти SendPulse для створення вікторин, а також спробуйте інші інструменти для бізнесу: сервіси email, SMS та Viber розсилок, конструктор мультипосилань та лендингів, браузерні повідомлення та безоплатну CRM. А якщо ви подумуєте про власний інфопродукт, спробуйте нашу платформу для онлайн-курсів.