Дропшипінг — це бізнес-модель, яка дозволяє брендам продавати товари без запасів. Зазвичай постачальники дропшипінгу відповідають за доставку товарів, щоб роздрібні торговці могли зосередитися на інших аспектах управління.
У статті ми описуємо переваги та недоліки цієї бізнес-моделі, пояснюємо, як вона працює та як розпочати свій дропшипінговий бізнес. Ми також надаємо корисні поради щодо покращення роботи таких компаній.
Переваги та недоліки дропшипінгу
За даними Grand View Research, очікується, що з 2020 по 2025 рік ринок дропшипінгу зросте більш ніж у 3,5 рази. Ці надихаючі статистичні дані підкреслюють затребуваність цієї бізнес-моделі. Дізнайтеся більше про його плюси та мінуси нижче.
Почнемо з переваг дропшипінгу.
- Легко почати. Щоб відкрити свою компанію, не потрібно багато часу та зусиль. Вам не потрібно відправляти замовлення, відстежувати запаси та керувати поверненням і обміном. Знайдіть постачальників, з якими будете працювати, зареєструйте обліковий запис у соціальних мережах або на маркетплейсі та починайте продавати.
- Він масштабований. Дропшиперам не потрібно місяцями розробляти нові продукти, якщо вони хочуть збільшити обсяги продажів. Вони можуть знайти кілька нових постачальників і запропонувати більший асортимент товарів для більшої цільової аудиторії. Крім того, дропшипери можуть витрачати більше грошей на маркетинг і збільшувати продажі, не турбуючись про наявність товару.
- Потрібен невеликий стартовий капітал. Вам не потрібно купувати інвентар і зберігати його вдома або орендувати склад. Єдині витрати, які ви матимете під час відкриття бізнесу, — це комісія за платформу електронної комерції та витрати на маркетинг. Вам також може знадобитися домен, якщо ви хочете створити сайт бренду, але це не обов’язково, оскільки ви можете продавати через соціальні мережі. А втім, ви можете створити інтернет-магазин безкоштовно за допомогою візуального конструктора SendPulse.
- Ви можете приймати замовлення з будь-якої точки світу. Дропшипінг – це онлайн-бізнес, який дозволяє вам спілкуватися з постачальниками та клієнтами з будь-якого місця. Це забезпечує високу мобільність і дозволяє поєднувати управління компанією з іншими аспектами вашого життя.
- Гнучка модель з низьким рівнем ризику. Дропшипінг дозволяє реагувати на зміни в потребах і вподобаннях вашої аудиторії та пропонувати релевантні продукти, не маючи їх на складі. Ви можете коригувати асортимент свого інтернет-магазину в будь-який час. Крім того, така бізнес-модель дозволяє вам продавати товари з кількох платформ, таких як ринки, соціальні мережі або ваш сайт. Таким чином, ви можете диверсифікувати ризики та бути гнучкими.
Тепер розглянемо недоліки такого управління підприємством.
- Ринок дропшипінгу досить конкурентний і часто має низьку маржу. Ви можете почати свій бізнес швидко і без великих витрат, що призводить до величезної конкуренції в цій сфері. Більшість власників бізнесу намагаються залучити покупців, встановлюючи низькі ціни, що шкодить потенційному прибутку. Демпінг широко поширений, тому вам доведеться продати багато продуктів, щоб заробити достатньо грошей.
- Важко відстежити, яких продуктів немає в наявності. Управління запасами не є відповідальністю дропшиперів, що може призвести до проблем із виконанням замовлень. Якщо клієнт купує щось у вашому магазині, а ви дізнаєтесь, що такого товару немає на складі вашого постачальника, це викличе незадоволення покупця та створить погане враження. Якщо такі ситуації трапляються регулярно, це негативно позначиться на репутації вашого бренду.
- Ви не впливаєте на якість продукту та ланцюжок постачання. Причина та сама: ви не можете самостійно запакувати та відправити замовлення. Якщо клієнт купує кілька товарів у різних постачальників, то вам буде складно виконати таке замовлення і не переплатити за доставку. Крім того, іноді ваші покупці можуть отримати товар поганої якості, що зашкодить вашій репутації.
- Обмежена кастомізація. Брендування є дуже важливим, оскільки воно допомагає підвищити обізнаність споживачів. Дропшипери не завжди можуть контролювати продукт і дизайн упаковки, що робить товари, які вони продають, менш помітними. Крім того, вони обмежені в наданні знижок і спеціальних пропозицій і повинні обговорювати їх з постачальником.
Пам’ятайте про всі ці переваги та недоліки, відкриваючи свій інтернет-магазин. Продовжуйте читати, щоб дізнатися, як працює ця бізнес-модель.
Як працює дропшипінг?
Shift Shop стверджує, що дропшипінг є бізнес-моделлю приблизно 33% інтернет-магазинів. Це дозволяє роздрібним торговцям продавати товари та виконувати замовлення, не маючи товарів на складі. Процес відбувається наступним чином.
- Дропшипер знаходить постачальника по базі даних або спеціальному додатку, підписує договір і обговорює всі моменти співпраці.
- Дропшипер створює сайт або сторінку в соціальних мережах, займається просуванням товарів та залучає клієнтів.
- Споживачі замовляють товари через дропшипера.
- Власник магазину передає ці замовлення постачальнику, який їх пакує та відправляє.
- Клієнти отримують товари.
Така модель вигідна як для постачальника, так і для продавця. Перший може співпрацювати з декількома магазинами і зменшувати маркетингові зусилля, а другий купує товари за оптовою ціною і продає в роздріб. Зазвичай підрядники ділять зони відповідальності: дропшипер займається просуванням, а постачальник — розробкою продукту та виконанням замовлення.
Ця бізнес-модель може бути надзвичайно ефективною, якщо ретельно підготуватися і зробити все правильно. У наступному розділі ми пропонуємо покрокову інструкцію щодо запуску вашого магазину.
Як розпочати дропшипінговий бізнес?
Запуск компанії може здатися складним, але це не так. Тут ми доведемо, що заснувати дропшипінговий бізнес нескладно, і дамо кілька порад, як почати його успішно.
- Виберіть свою нішу та проаналізуйте конкуренцію. Ми рекомендуємо вам зосередитися на одній сфері, наприклад, на одязі, косметиці, техніці або побутовій техніці, і пропонувати пов'язаний з нею асортимент. Зверніть особливу увагу на цей крок. Хоча ринок дропшипінгу є висококонкурентним, з деякими галузями легше працювати. Оцініть компанії, які вже були на ринку, і визначте їхні сильні та слабкі сторони.
- Створіть портрет вашого покупця. Знайшовши нішу, опишіть своїх ідеальних клієнтів. Ви повинні вивчити їхні демографічні показники, проблеми, потреби та моделі поведінки. Сегментуйте цільову аудиторію відповідно до її вподобань і подумайте, як ви будете взаємодіяти з кожною групою.
- Знайдіть постачальників і перевірте їхню продукцію. Ви можете шукати оптові підприємства самостійно або зареєструватися на платформі електронної комерції. Будьте уважні до людей, з якими збираєтеся працювати: вони повинні бути надійними. Потім оцініть продукти, які вони пропонують. Ви можете замовити кілька товарів у кожного постачальника, щоб вивчити їх якість, термін доставки, упаковку тощо. Зверніть увагу, що оптові ціни повинні бути мінімум на 30% нижчими за середні роздрібні, щоб ви були конкурентоспроможними та отримували прибуток.
- Зареєструйте назву свого магазину та виконайте інші юридичні зобов’язання. Після того, як ви знайдете постачальників для співпраці, отримання дозволу на торгівлю від офіційних структур є важливим. Законодавчі нюанси відрізняються від країни до країни, тому радимо проконсультуватися з юристом, щоб ви все зробили правильно.
- Оберіть платформи для роботи. Ви можете продавати товари через ринки електронної комерції, такі як Amazon, але конкуренція там досить висока. Крім того, ви можете почати працювати з облікового запису в соціальних мережах. Багато дропшиперів так роблять, але така модель вимагає продуманої стратегії контент-маркетингу. Ви можете створити лендінг або інтернет-магазин за допомогою безкоштовного візуального конструктора від SendPulse. Знання коду для цього не потрібні. Сайт допоможе вам виділитися серед конкурентів і залучити більше клієнтів за допомогою пошукової оптимізації.
- Створіть платформу бренду. Опишіть відмінні риси вашої компанії, щоб отримати сильну конкурентну перевагу. Підкресліть цінності та мету вашого магазину, визначтесь з дизайном і голосом вашого бренду. Пам’ятайте, що всі ці елементи мають відповідати уподобанням покупців і стилю життя, до якого вони прагнуть. Покажіть людям, як ваші продукти можуть покращити їх життя.
- Активно просувайте ваш магазин. Дуже важливо розробити сильну маркетингову стратегію, щоб почати продавати. Охопіть цільову аудиторію за допомогою каналів, які вони використовують найчастіше, наприклад, соцмережі. Поєднуйте різні підходи до реклами, адже для запам’ятовування компанії потрібно 5-7 взаємодій. Використовуйте email розсилки, SMS, web push повідомлення від SendPulse, щоб охопити більше споживачів, та налаштовуйте чат-боти в Facebook Messenger, Instagram, Telegram, Viber, щоб відповідати на поширені питання покупців автоматично 24/7. А за допомогою нашої безкоштовної CRM ви можете створювати картки клієнтів або додавати їх автоматично після оплати на сайті або в чат-боті. Таким чином, ви будете бачите кількість угод та їхні статуси, розумітимете, на якому етапі ви втрачаєте клієнтів и будете бачити всю історію взаємодії з ними.
Тепер ви майже готові до запуску свого магазину. Нижче ми поділимося корисними рекомендаціями
5 порад щодо дропшипінгу
Дропшипінг – це масштабована бізнес-модель, яка може допомогти вам заробити багато грошей. Але щоб досягти таких результатів, необхідно багато працювати і постійно розвивати свою компанію. Нижче ми надаємо кілька порад щодо покращення вашого бізнесу та підвищення його прибутку.
- Детально розробіть робочі процеси. Хороша організація — запорука якісного обслуговування. Побудуйте свої бізнес-процеси так, щоб вам було легко ними керувати. Це дозволить вам краще обслуговувати клієнтів і забезпечувати позитивні враження. Це призведе до роботи сарафанного радіо, оскільки 58% споживачів діляться позитивними враженнями з друзями та родиною. Спробуйте нашу безкоштовну CRM, щоб організувати робочі процеси та оптимізувати продажі.
- Зверніть увагу на контент-маркетинг. Це особливо важливо, якщо ви ведете свій бізнес у соціальних мережах. За даними HubSpot, 90% маркетологів із контент-планом продовжать свою стратегію. Пам’ятайте, що всі фотографії, відео та публікації, які ви створюєте, мають відповідати платформі вашого бренду та бути привабливими.
- Автоматизуйте рутинні процеси. Дропшипінг може здатися легшим, ніж звичайний роздрібний бізнес, але все одно є багато речей, про які вам слід потурбуватися. Використовуйте платформи та інструменти автоматизації, щоб зменшити кількість рутинних завдань і зосередитися на розвитку вашої компанії. SendPulse пропонує простий у використанні конструктор чат-ботів, щоб автоматизувати відповіді на поширені запитання та створити воронки продажів, які не потребують постійного вашого втручання.
- Слідкуйте за тенденціями у вашій сфері. Однією з головних переваг дропшипінгу є висока гнучкість. Виявивши новий тренд, ви можете зв’язатися з постачальником і дуже швидко почати продавати такі товари. Щоб рекламувати лише актуальні продукти, регулярно перевіряйте Google Trends та інші подібні платформи. Вони дозволять дізнатися про те, що зараз цікавить людей, і вивчити те, що тільки набуває популярності.
- Надавайте якісний сервіс і будьте готові визнати помилки постачальника. На конкурентному ринку дропшипінгу дуже важливо надавати споживачам лише позитивний досвід. Це допоможе вам зменшити відтік клієнтів та перетворити нових покупців на постійних. Пам’ятайте, що навіть найкращі постачальники іноді можуть помилятися, тому ви повинні вміти вирішити ці проблеми. Краще заздалегідь подумати, як можна вирішити різні проблеми.
Вітаємо, тепер ви знаєте, що таке дропшипінг і як він працює, розумієте його переваги та недоліки, а також способи покращення ефективності. Розпочніть свій бізнес і розширте його можливості за допомогою інструментів від SendPulse, щоб вивести свою компанію на ринок.
Оновлено: 21.09.2023
або