Стартап — це молода компанія, заснована одним або декількома підприємцями для створення унікальних і незамінних продуктів або послуг. Він спрямований на швидке впровадження інновацій та генерування ідей.

У цій статті ми розглянемо типи стартапів і бізнес-ідеї для стартапів, розповімо, чому варто працювати в стартапі та поділимося порадами, як створити стартап з нуля.

6 типів стартапів

  • Масштабовані стартапи
  • Стартапи малого бізнесу
  • Лайфстайл-стартапи
  • Стартапи, які можна купити
  • Стартапи великого бізнесу
  • Соціальні стартапи

У сучасному світі, де кожен прагне впроваджувати інновації, хорошої ідеї недостатньо для створення стартапу. Щоб краще зрозуміти особливості різних стартапів, вам потрібно переглянути наступні шість типів.

  • Масштабовані стартапи. Компанії в технологічній ніші часто належать до цієї групи. Оскільки технологічні компанії часто мають великий потенціал, вони можуть легко вийти на світовий ринок. Технологічний бізнес може отримати фінансову підтримку від інвесторів і перетворитися на міжнародну компанію. Прикладами таких стартапів є Google, Uber, Facebook і Twitter. Ці стартапи наймають найкращих працівників і шукають інвесторів, щоб прискорити розвиток своїх ідей і зростати.
  • Стартапи малого бізнесу. Ці підприємства створюються звичайними людьми та фінансуються самостійно. Вони розвиваються власним темпом і зазвичай мають хороший сайт, але не мають застосунку. Продуктові магазини, перукарні, пекарні та туристичні агентства є чудовими прикладами таких стартапів.
  • Лайфстайл-стартапи. Люди, які мають хобі та прагнуть працювати над своєю пристрастю, можуть створити такий стартап. Вони заробляють на життя, займаючись улюбленою справою. Ми можемо побачити багато прикладів лайфстайл-стартапів. Візьмемо, наприклад, танцюристів. Вони активно відкривають онлайн-школи танців, щоб навчати танцювати дітей і дорослих і заробляти цим гроші.
  • Стартапи, які можна купити. У індустрії технологій і програмного забезпечення деякі люди створюють стартап з нуля, щоб потім продати його більшій компанії. Такі гіганти, як Amazon і Uber, купують невеликі стартапи, щоб з часом розвивати їх і отримувати переваги.
  • Стартапи великого бізнесу. Великі компанії мають обмежений термін служби, оскільки уподобання клієнтів, технології та конкуренти змінюються з часом. Тому бізнес повинен бути готовий адаптуватися до нових умов. У результаті вони розробляють інноваційні продукти, які можуть задовольнити потреби сучасних клієнтів.
  • Соціальні стартапи. Ці стартапи існують, незважаючи на загальне переконання, що головна мета всіх стартапів – заробляти гроші. Є ще компанії, покликані робити добро іншим людям, і їх називають соціальними стартапами. Приклади включають благодійні та некомерційні організації, які існують завдяки пожертвам. Наприклад, некомерційна організація Code.org заохочує школярів у США вивчати інформатику.

Якщо ви плануєте створити свій стартап, ми підготували п’ять бізнес-ідей для стартапів, які надихнуть вас на створення чогось унікального.

5 бізнес-ідей для стартапу

  • Створіть онлайн-сервіс доставки продуктів
  • Запустіть подкаст
  • Розвивайте дропшипінговий бізнес
  • Створіть онлайн-додаток або сайт для вивчення мови
  • Розгляньте можливість створення блогу

Перш ніж обрати одну з ідей у нашому списку, вам слід визначити, чи є на неї попит. Спочатку дослідіть свій ринок, щоб ви могли проаналізувати попит, пропозицію та потреби клієнтів.

Створіть онлайн-сервіс доставки

У наш час доставка продуктів та страв із закладів харчування — чудова бізнес-ідея. Для початку вам знадобляться лише мінімальні витрати на запуск, автомобіль і телефон. У людей часто з якихось причин немає часу робити покупки офлайн. Онлайн-сервіс доставки продуктів – це чудове рішення, яке ви можете запропонувати. Він забезпечить ваших клієнтів усіма необхідними товарами в будь-який час. Розгляньте можливість співпраці з місцевими продуктовими магазинами, кафе та ресторанами, щоб забезпечити своїх клієнтів найкращою якістю та великим асортиментом страв.

Приклад такого стартапу це сервіс доставки страв Mister.Am, створений у Чернігові. Ця платформа має зручний мобільний додаток, що дозволяє користувачам швидко замовити їжу з найулюбленіших ресторанів міста. Сервіс завжди робить вигідні пропозиції, дарує кешбек та дозволяє клієнтам отримати допомогу за телефоном або через чат.

Запустіть подкаст

Якщо у вас є глибокі знання або спеціалізація в певній галузі, ви можете створити подкаст. Аудиторія оцінить ваш експертний та якісно підготовлений контент. Головна перевага подкастів полягає в тому, що можна не турбуватися про те, що ваша цільова аудиторія зайнята офлайн, коли ви робите рекламну пропозицію. Гарні подкасти надають експертну інформацію, допомогають будувати стосунки зі слухачами та усувають витрати на інші канали зв’язку.

В якості прикладу розглянемо незалежне інтернет-видання “Українська правда”, що висвітлює економічну та суспільно-політичну ситуацію в Україні. Вони пропонують подкасти на різні теми та запрошують спеціалістів. Послухати можна на сайті або в додатку.

Розвивайте дропшипінговий бізнес

Ця ідея особливо приваблива, оскільки вам не потрібно купувати товари заздалегідь. Проведення аналізу конкурентоспроможності дозволить вам продавати продукти вищого класу з низькими витратами на доставку та отримувати хороші прибутки.

Наприклад, L'UREX, оптовий постачальник якісного жіночого одягу має понад 25,000 одиниць товару на складі і пропонує вигідні умови співправці за системою дропшипінг.

Створіть навчальний онлайн-додаток або веб-сайт

Якщо ви викладач і любите свою роботу, ви можете запустити онлайн-курс. Це може бути що завгодно: заняття танцями, йога, медитації чи мови. Роблячи це, ви можете принести цінність своїм студентам і поділитися з ними своїми знаннями.

Одним із чудових прикладів є Duolingo. Сервіс має сайт та чудовий мобільний застосунок, який дає змогу людям вивчати іноземні мови та відвідувати курси, щоб покращити та перевірити свій рівень володіння мовою. Завдання — дуже різноманітні і допомагають вивчати мову в різних форматах.

Розгляньте можливість створення блогу

Світ змінюється, і ні для кого не секрет, що блогери заробляють більше, ніж власники великого бізнесу. Лідери думок можуть заробляти гроші, розміщуючи рекламу, пишучи спонсоровані пости, проводячи вебінари, надаючи читачам послуги та пропонуючи місце для реклами. Ось чому є сенс у створенні захоплюючих статей, відео та історій на вашому сайті або в соціальних мережах.

Олександра Тарнавська, відома як Саша Бо, — українська блогерка, інфлюенсер, власниця салону «Stories by Sashaabo» та клініки естетичної косметології «Stories Aesthetic Clinic». Дівчина розпочала свій шлях саме через блог в Instagram у 2016 році. Тематикою блогу була краса, здоров’я, материнство, лайфстайл. Олександра рекламує одяг, косметику та засоби догляду за тілом відомих брендів. Дівчині довіряють, оскільки вона все тестує на собі та має бізнес в цій ніші. Олександра часто відмічає бренди на своїх фото, бо її аудиторія їй довіряє.

Якщо ви ще не готові розпочати власну справу, приєднатися до стартап-компанії та отримати цінний досвід — хороша ідея.

6 причин працювати в стартапі

Працюючи в стартапі, ви будете постійно стикатися з новими можливостями і викликами, які дозволять вам рости разом із ним. Давайте перейдемо до основних причин приєднатися до стартапу.

  • Гнучкий графік. Звичайно, у вас буде багато роботи, але ви можете планувати завдання відповідно до власного комфорту. Вам просто потрібно домовитися про це з вашим босом. Ще одна перевага – ви можете працювати віддалено з будь-якої точки світу. Єдине, що вам потрібно, це підключення до інтернету.
  • Різноманітність завдань. Можливості та виклики, які постануть перед вами під час роботи в стартапі, постійно змінюватимуться. Це означає, що у вас буде шанс адаптуватися до ситуації та оволодіти новими навичками для виконання завдань, необхідних для подальшого розвитку проекту.
  • Творче середовище. Загальновідомо, що люди, які ризикують і починають новий бізнес, мають багато ідей і вітають креативність. Вони досліджують нові підходи, продукти та послуги, щоб бути оригінальними. Тому варто звернутися до засновників, які допоможуть побачити все під новим кутом зору.
  • Професійне зростання. Робота в стартапі з самого початку дає змогу створити фундамент необхідних навичок і знань, отримати досвід у різних функціональних сферах і взяти на себе відповідальність за кілька завдань. Крім того, у міру розвитку бізнесу ви зростатимете як професіонал, отримуючи нові можливості кар’єрного зростання.
  • Дружній колектив. Оскільки більшість стартапів невеликі, у вас буде можливість особисто познайомитися з усіма своїми колегами. Ви також поділитеся своїми ідеями та думками зі своєю командою, щоб підвищити успіх компанії. Приєднатися до стартапу — це як стати частиною родини.
  • Кар’єрні можливості. Іноді велика компанія платить більше, ніж може собі дозволити стартап. Однак у стартапі ви можете отримати нові стимули та навички, виконуючи зовсім інші завдання. У довгостроковій перспективі ви отримаєте цінний досвід професіонала.

Давайте тепер перейдемо до етапів створення стартапу з нуля.

7 кроків до створення стартапу з нуля

Якщо ви зацікавлені в самостійному запуску стартапу, дуже важливо розглянути наступні кроки, щоб досягти успіху.

  1. Знайдіть гарну ідею. Щоб досягти успіху, підприємці шукають товари та послуги, які користуються великим попитом серед клієнтів. Проаналізуйте попит, потреби та бажання клієнтів і переконайтеся, що ваш продукт дійсно потрібен людям. Ви також повинні зрозуміти, чи зможе ваш продукт отримати принаймні десять клієнтів. Це допоможе вам вирішити, який продукт ви хочете створити і в якому напрямку рухатися. Однак перш ніж втілити свою ідею в життя, проведіть дослідження ринку та проаналізуйте своїх конкурентів .
  2. Розробіть бізнес-план. Мати ідею недостатньо, оскільки процес також вимагає бізнес-плану. Бізнес-план — це документ, який містить завдання компанії та шляхи досягнення її цілей. Він також містить опис майбутнього бізнесу та план бізнес-стратегії. Статистика показує, що людям з планом вдавалося отримати інвестиційний капітал і розвивати свої стартапи.
  3. Переконайтеся, що у вас є достатній капітал. Не існує певної суми грошей, яка вам потрібна, щоб розпочати бізнес, оскільки витрати на стартап відрізняються від однієї галузі до іншої. Деякі невеликі стартапи без обладнання та зарплати співробітникам можуть коштувати вам приблизно 10 000 доларів, тоді як інші підприємства можуть коштувати мільйони. Основним джерелом фінансування зазвичай є заощадження підприємця.
  4. Підберіть правильних людей. Не можна не погодитися з тим, що для вирішення всіх питань потрібна додаткова допомога. Однак пам’ятайте, що потрібно розумно вибирати людей, яким ви довіряєте. Щоб керувати компанією, вам знадобляться кілька співробітників і менеджер. Кількість працівників залежить від галузі, в якій ви працюєте, і від того, наскільки великий ваш бізнес. Виходячи зі статистики, стартапи — це невеликі компанії, які мають маленькі команди. Загалом у стартапах працює до десяти співробітників.
  5. Оберіть місце та спроектуйте сайт. Ви повинні мати фізичну та веб-адресу, щоб клієнти могли легко знайти вашу компанію. Розгляньте можливість придбання чи оренди нерухомості для ведення свого бізнесу. Незважаючи на те, що в довгостроковій перспективі його придбання значно дешевше, ви повинні переконатися, що у вас є кошти. Створіть сайт для просування свого стартапу, прийміть кілька попередніх замовлень і призначте можливі зустрічі. Присутність в інтернеті є обов’язковою, оскільки це допомагає швидше охопити вашу цільову аудиторію, просувати продукти та отримувати прибуток. SendPulse пропонує безкоштовний інтуїтивний конструктор сайтів, який допоможе вам створити сайт, лендінг, або інтернет-магазин для вашого стартапу всього за 15 хвилин.
  6. Дізнайтеся, як використовувати методи digital маркетингу. Ви можете мати чудовий продукт, але ви не зможете його просувати без різних маркетингових прийомів. Розгляньте наступні маркетингові стратегії: SEO, контент-маркетинг, маркетинг у соціальних мережах, email маркетинг, PPC, messenger маркетинг, CRM маркетинг, web push маркетинг. SendPulse дозволяє інформувати ваших клієнтів за допомогою email розсилок, web push повідомлень , чат-ботів і SMS. Ви також можете скористатися традиційними методами, такими як друкована реклама, телебачення та радіо. Однак корисніше адаптуватися до нових тенденцій і використовувати інструменти inbound маркетингу.
  7. Створіть свою клієнтську базу. Розробивши сайт і розширивши свою присутність в інтернеті, саме час створити клієнтську базу. Створіть зручний сайт, щоб надати своїм клієнтам бездоганний досвід і спонукати їх повертатися. Щоб залучати постійних клієнтів, вам потрібно надавати високоякісні продукти та відмінне обслуговування клієнтів. Ваші клієнти є вашим головним пріоритетом, тому ставтеся до них відповідно. Залучати нових клієнтів ви можете за допомогою наших форм підписок, попапів, та віджетів підписки безплатно.

Наш світ дуже швидко змінюється, і на зміну приходять інновації та нові ідеї. Стартапи є результатом втілення в життя нових ідей, оскільки вони змінюють життя людей, вирішують їхні проблеми та спрощують їхні повсякденні справи. Саме це можете зробити і ви за допомогою безкоштовних інструментів від SendPulse для просування вашого бізнесу і налагодження теплих взаємин з клієнтами.

Оцініть, наскільки стаття була корисною "Стартап"

Оцінка: 4 / 5

Нове

Почніть користуватися сервісом SendPulse прямо сьогодні

Якщо вас цікавить, що таке "Що таке стартап? — Ідеї та приклади", вам може бути цікавий наш сервіс розсилок.