Дізнаєтесь, як Instagram чат-бот значно прискорив проходження лідів воронкою продажу та допоміг реалізувати складне обладнання на 1 мільйон гривень.
Вміст:
Ключові факти
Платформа: Instagram.
Конструктор: SendPulse.
Виконавець: керівник компанії VoltHub. Розроблення бота зайняло три дні.
Статус: бот виконав поставлені завдання, проєкт завершено.
Опис проєкту, для якого створений бот
VoltHub — реалізатор комплектів резервного живлення для квартир, офісів, приватних будинків тощо. Комплект складається з інвертора й акумулятора й у разі збоїв у мережі забезпечує тимчасове автономне живлення для освітлення, опалення, роутера, холодильників та інших важливих приладів.
Мета створення бота
Після обстрілів українських енергообʼєктів значно зріс попит на джерела резервного живлення, через що компанія VoltHub почала не встигати обробляти звернення та надавати якісний сервіс усім охочим. Специфіка обладнання викликає у потенційних покупців багато запитань, тому менеджер не справлявся з потоком вхідних запитів, навіть використовуючи заздалегідь підготовлені скрипти.
Завдання бота
Основним завданням бота було зменшити навантаження на менеджера на перших етапах воронки, зібрати якісні ліди та конвертувати їх у продажі з мінімальним залученням фахівця VoltHub. Для цього потрібно було:
- автоматизувати відповіді на часті питання, коментарі та відмітки в сторіс;
- миттєво надавати максимум необхідної специфічної інформації про товар;
- автоматизувати лідогенерацію.
Чому обрали формат бота
Раніше трафік з реклами йшов на лендинг, але звʼязка була малоефективною: відвідувачі не могли розібратися у всіх технічних нюансах, тому покидали сторінку. Аудиторія мала сформовану потребу — безперебійне живлення електроприладів 24/7, — але не розуміла, за допомогою яких технічних рішень може її досягти.
Ті відвідувачі, що телефонували менеджеру, теж не отримували очікуваний сервіс: консультування одного потенційного покупця тривало до години, тому єдиний фахівець не міг обробити усі звернення. До того ж менеджер займався ще й відправками обладнання, тому міг пропустити дзвінок.
Вирішенням ситуації стала звʼязка реклама → бот.
Чат-бот ефективно задовольняє потреби компанії:
- цілодобово веде будь-яку кількість діалогів одночасно,
- стисло й зрозуміло надає всю необхідну інформацію,
- приймає замовлення,
- знижує навантаження на менеджера.
Фахівець має лише підтверджувати замовлення, оформлені в боті, та обробляти нестандартні питання.
У таблиці порівняємо ефективність роботи менеджера та бота. Цифри надані VoltHub:
Чат-бот | Менеджер | |
Коефіцієнт обробки вхідних звернень | 100% | близько 60% |
Тривалість консультації | до 5 хвилин | до 1 години |
Коефіцієнт конверсії | 5,9% | 1% |
Отже, формат бота обрали, тому що це зручно, багатофункціонально й саме цей інструмент може розв’язувати поставлені завдання. Завдяки чат-боту компанія змогла обробити шквал запитів під час блекаутів швидко і без залучення додаткових співробітників.
Можливості та структура
У боті можна оформити замовлення, забронювати самовивіз обладнання зі складу, а також отримати докладні відповіді на ключові питання:
- які є комплекти для безперебійного живлення: асортимент з фото та технічними характеристиками;
- які акумулятори використовуються;
- чи є гарантія;
- як відбувається доставка та чи є самовивіз;
- як оплатити;
- як звʼязатися з консультантом.
Якщо зацікавлений підписник ставить більше питань, підключається ШІ-агент — штучний інтелект, який діє у рамках сценарію бота, але самостійно формує відповіді та веде діалог залежно від настрою та намірів співрозмовника.

Щоб відповіді штучного інтелекту були коректними, він діє за інструкцією. Вона містить інформацію про компанію та товари в наявності, приклади популярних питань і бажаних відповідей, вибрану тональність. Також бот розуміє контекст діалогу: памʼятає попередні 10 повідомлень, тому спілкується природно та логічно.

Штучний інтелект діє автономно, не залучаючи менеджера, щоб досягти поставлену мету — допомогти клієнту оформити замовлення або самовивіз. Але менеджер у будь-який момент може під’єднатися до діалогу, щоб надати поглиблену консультацію чи закрити заперечення.
Усього реалізовано 14 ланцюжків. Для прикладу ми розглянемо 5 найбільш популярних сценаріїв й розкажемо, як вони працюють.
Вітальний ланцюжок
Це перший блок повідомлень, який користувач отримує після підписки на бот. Вони мають на меті розповісти, кому й чим може бути корисний бот, та підштовхнути до подальшого спілкування.
Коли потенційний покупець переходить з реклами в бот, він не розуміє, яке саме обладнання потрібно, але готовий зробити покупку найближчим часом. Тому перше завдання — залучити до спілкування, щоб задовольнити цікавість та донести користь. Для цього бот докладно розповідає про усі можливі сценарії спілкування та пропонує вибрати потрібний за допомогою кнопок.

Щоб перейти до наступних ланцюжків, підписник має натиснути кнопку.
Збір лідів
Ті хто, готові миттєво оформлювати замовлення, по кнопці «Швидке замовлення» переходять у відповідний ланцюжок. Там бот коротко розповідає, яке обладнання доступне до замовлення — вказує назву, короткі технічні характеристики та ціну — і пропонує вибрати товар або звʼязатися з менеджером. Для заявки достатньо вказати номер телефону й очікувати дзвінок фахівця.

Запит користувацьких даних реалізовано через елемент «Чекати відповідь підписника». Введене значення має відповідати формату телефонного номера. Для подальшої роботи користувацькі дані бот запише в змінну phone, яка зберігатиметься для кожного підписника на вкладці «Аудиторія».

Коли підписник залишить дані, ланцюжок продовжиться: бот надішле подяку за замовлення та запропонує повернутися в головне меню, щоб отримати більше інформації, поки заявка обробляється. Цією можливістю скористалися 14% користувачів.
Друге джерело лідогенерації — ланцюжок бронювання самовивозу обладнання зі складу: підписник має вказати контакт, бажане обладнання та зручний час самовивозу. Усі заявки менеджер підтверджує телефонним дзвінком, щоб уникнути «фейкового» бронювання джерел резервного живлення.

Асортимент
Здебільшого користувачі — 73,6% — розпочинають з вивчення асортименту. Щоб полегшити вибір, бот пропонує лише два варіанти: готовий комплект або акумулятор LiFePO4, яким можна посилити наявну систему резервного живлення.

Щоб структура бота була зручною для редагування й використання, сценарій розгалужується — віртуальний помічник перенаправляє відвідувача у вибраний ланцюжок, дає можливість повернутися в головне меню або зателефонувати менеджеру.
Наприклад, охочі можуть дізнатися більше про готовий комплект резервного живлення для квартир, офісів, приватних будинків та інших обʼєктів. Це — один із ключових ланцюжків, що презентує товар і має привести до замовлення. Він охоплює технічні характеристики, інформацію про ціни, гарантії та навіть список переваг.

Також бот дає можливість побачити реальні фотографії обладнання, щоб зняти заперечення щодо зовнішнього вигляду, розмірів, складнощів монтажу тощо.

Відповідь на коментар
Частина відвідувачів з реклами переходять спочатку в Instagram-профіль, щоб вивчити інформацію у вільному доступі. Щоб уточнити незрозумілі моменти, лишають коментарі до публікацій, reels та історій. Оскільки миттєва відповідь на запит потенційного покупця значно підвищує ймовірність конверсії, було реалізовано автоматичні відповіді бота на типові запитання щодо доставки, гарантії тощо.
Ланцюжок спрацьовує після тригера — коментаря до будь-якої публікації в Instagram. Повідомлення відправляється тому, хто написав коментар, у директ. Також бот публікує публічну відповідь під коментарем, випадково вибираючи текст, щоб аудиторія бачила — жодне запитання не залишиться без уваги.

За потреби можна урізноманітнити відповіді: підготувати персоналізовані тексти залежно від контексту публікацій або вказати декілька різних коментарів з урахуванням ключових слів, які містяться у коментарі.
За тригером «Коментар до публікації» запускається ланцюжок, що може містити тільки один блок тексту з однією кнопкою чи швидкою відповіддю. Тому важливо залучити підписника до подальшого діалогу, запропонувавши натиснути кнопку та знайти відповіді на більшість питань у боті.

Також миттєва відповідь збільшує залученість та призводить до органічного росту охоплень публікації, що обговорюється.
Діалоги бота потрапляють одразу до папки «Вхідні», тому значна частина користувачів включається в діалог та рухається воронкою.
Персональні дані підписників бота — email, номери телефонів, імена — автоматично зберігаються на вкладці «Аудиторія» та передаються в CRM. У CRM акумулюються контакти з різних джерел — з месенджерів, офлайн-реклами, соцмереж — з поміткою, звідки прийшов контакт та на якому етапі воронки він знаходиться. Це дає можливість обʼєднати усі канали комунікації, контакти, заявки, документо- й товарообіг в єдину систему управління та завжди бути в курсі актуального стану проєкту.
Просування
Основним джерелом трафіку стала таргетована реклама з переходом в Instagram Direct. Під час вибору аудиторій керувалися гіпотезою, що комплекти резервного живлення буде актуальним для українців 25–45 років, які вже цікавилися схожим обладнанням: генераторами, зарядними станціями, акумуляторами тощо.
Для збору аудиторії використовували два найбільш відвідувані плейсменти: Instagram Stories та Reels.
Щодо креативів, якнайкраще спрацювали статичні банери з живими фото обладнання та закликом захистити себе від блекаутів.

Усього за 2 місяці було витрачено 1000 доларів США і залучено 339 лідів — тих, хто почав діалог з ботом. Вартість ліда склала 2,9 доларів США.
Результати
Впровадження бота дало змогу:
- покращити презентацію товару,
- скоротити час проходження воронкою в 3 рази,
- підвищити конверсію в покупку,
- обробляти звернення будь-якої кількості охочих одночасно.
Завдяки чат-боту за два місяці продано 20 комплектів обладнання вартістю 40–60 тисяч гривень кожен. Клієнт, для якого розробляли чат-бот, залишився задоволеним, адже реалізував усе обладнання у наявності на 1 млн грн. Також:
- у 3 рази скоротився час проходження воронкою,
- конверсія в продаж з рекламного трафіку до впровадження бота виросла з 1% до 5,9%,
- на 490% збільшилась конверсія в покупку,
- на 70% знизилось навантаження на менеджера.
Завдяки швидкій та зручній комунікації VoltHub не тільки досягла ключової мети, а й підвищила лояльність Instagram-аудиторії. Це сприятиме їхній подальшій взаємодії, покупкам або поверненню до воронки продажів. Крім того, компанія зможе використовувати базу підписників бота для масових email розсилок, прогріваючи ту частину аудиторії, яка не конвертувалася в покупку в рамках кейсу.
Кейс демонструє, що навіть технічно складний товар можна успішно продавати за допомогою розумної автоматизації.