Мільйони підписників та стабільне зростання аудиторії, безліч тематичних груп та онлайн-ЗМІ: реклама в Telegram справді перспективна для бізнесу. На прикладі України розповімо, навіщо і як рекламуватись у цьому месенджері, а також дамо рекомендації для підвищення ефективності кампаній.
Вміст:
Навіщо запускати рекламу в Telegram
Telegram популярний в Україні для робочих комунікацій та особистого спілкування. За даними інтернет-видання AIN.UA на перший квартал 2023 року, 50,6% українців обирали його.
Telegram — це не лише швидкий обмін повідомленнями. Аудиторію швидко завойовують інформаційні групи. За даними ГО «Український інститут медіа та комунікації», після початку повномасштабної війни аудиторія українських Telegram-каналів збільшилася до 63,3%. Для порівняння: до 24 лютого 2022 року на новинні та розважальні групи в Telegram було підписано лише 35,9% користувачів.
Аудиторія месенджера у багатьох країнах стрімко зростає. «Щодня більше 2,5 мільйона нових користувачів реєструються в Telegram, а на початку 2023 року ми перевищили показник у 800 мільйонів активних користувачів щомісяця», — стверджує Павло Дуров, засновник месенджера.
Враховуючи велику аудиторію та популярність месенджера, реклама в Telegram допомагає:
- Підвищити впізнаваність бренду. Рекламу можна таргетувати на конкретну аудиторію для досягнення максимальної ефективності.
- Залучити нових клієнтів. Месенджер можна використовувати для створення воронки продажів.
- Збільшити конверсію. Рекламні кампанії з використанням Telegram стимулюють продажі.
За допомогою Telegram-каналів можна охопити аудиторію до кількох мільйонів та стимулювати її до взаємодії з контентом. Також можна:
- Створити бот для обслуговування клієнтів, комунікації, інформування.
- Вести корпоративні групи або канали для прямого зворотного зв’язку та надсилання актуальної інформації.
- Уникнути «рекламного шуму» порівняно з іншими месенджерами та соціальними мережами.
- Використовувати різні методи публікації реклами: через офіційну платформу месенджера чи неофіційно.
- Відстежувати результати рекламної кампанії та коригувати стратегію.
Навіщо потрібні біржі для Telegram-реклами
Біржі реклами в Telegram спрощують співпрацю між рекламодавцями та власниками каналів та ботів. Основні завдання платформ:
- створення надійного механізму комунікації між сторонами;
- автоматизація розміщення рекламних повідомлень;
- збір статистики для оцінки ефективності кампанії.
Для запуску реклами на біржі потрібно зареєструватися, створити рекламну кампанію, вибрати цільову аудиторію та налаштувати таргетинг. Потім вибрати спосіб оплати та внести депозит.
Переваги запуску реклами в Telegram з біржею:
- простота та швидкість;
- широкий вибір таргетингових параметрів;
- можливість відстежувати результати рекламних кампаній.
Водночас рекламодавець не має можливості керувати показами, а також він змушений платити комісію за посередництво. І реклама неофіційна: у біржі свій список партнерських каналів, на яких вони розміщують оголошення, рекламні пости та повідомлення.
Порівняно з цим самостійне розміщення неофіційної реклами дає рекламодавцю більше свободи, та не потрібно сплачувати додаткову комісію. Але доведеться витрачати більше часу на підбір каналів та аналіз їхньої аудиторії, домовлятися з адміністраторами та контролювати виконання замовлень, займатися виплатами.
Як запустити рекламу у Telegram на біржі? Це просто: потрібно налаштувати умови, оцінити доступні варіанти та запустити кампанію. Конкретні умови залежать від проекту.
В українському сегменті працює кілька популярних майданчиків:
- ADsell — українська біржа реклами в Telegram-каналах.
- Collaborator — біржа прямого маркетингу, що дозволяє купувати гостьові пости на різних майданчиках, включно з Telegram.
- TeLeAds — українська біржа реклами в Telegram, надає послуги з нативних рекламних розміщень.
- Epicstars — сервіс, що забезпечує автоматичне розміщення реклами в Telegram та соцмережах.
Обираючи біржу реклами, важливо враховувати цілі та бюджет, а також перевіряти репутацію та якість каналів та майданчиків.
Читайте також:
- «Як розкрутити Telegram-канал із нуля та нарощувати аудиторію підписників»,
- «Як вести Telegram-канал правильно»;
- «Як створити канал у Телеграмі: інструкція та лайфхаки»;
- «Як форматувати текст у Телеграмі».
Якою буває реклама у Telegram
У месенджері Telegram є два види реклами: офіційна та неофіційна. Перша — це короткі оголошення каналів, які користувачі можуть побачити в нижній частині публікації.
З точки зору рекламодавця офіційна реклама зручна, адже не потрібно самому знаходити майданчики та домовлятися з адміністраторами. З іншого боку, власник каналу не може впливати на зміст та мову офіційної реклами. Як приклад — оголошення російського забудовника в українському Telegram-каналі, присвяченому інвестиціям.
До неофіційної реклами в Telegram належать так звані посіви: рекламні публікації, місце під які можна купити у власників каналів.
Розглянемо кожен варіант докладніше.
Реклама в Telegram-каналах
Щоб розмістити рекламу в каналах месенджера, можна звертатися до адміністраторів та власників безпосередньо чи через біржу. Перший варіант зручний, якщо потрібно охопити невелику кількість каналів, другий підходить для масових кампаній.
У виборі каналів не варто довіряти заявам про аудиторію: багато хто з них користується ботофермами для накручування статистики. Краще перевірте дані самостійно за допомогою інструменту TGStat: вкажіть потрібне джерело та перегляньте актуальні дані.
Ми проаналізували за допомогою сервісу TGStat один із найпопулярніших інформаційних каналів українського сегменту Telegram.
Показники, які допоможуть із вибором:
- Тематика каналу має відповідати бізнесу рекламодавця.
- Тип аудиторії та динаміка зростання передплатників.
- Кількість унікальних переглядів публікацій.
- Частота показів у стрічці рекламних постів.
- Приблизна вартість підписника каналу.
Значення має показник engagement rate, тобто залучення аудиторії. Якщо підписники активно взаємодіють із контентом каналу, він вважається успішним. Якщо показники наближені до нуля, це може означати, що канал використовує ботів.
Що потрібно врахувати перед тим, як запустити рекламу в Telegram-каналах:
- Розміщувати рекламу у відкритих спільнотах більш ефективно, ніж у закритих.
- Telegram не має геотаргетингу, тому реклама, наприклад, локального офлайн-магазину може виявитися неефективною.
- Крім кількості активних передплатників значення має і кількість репостів публікацій. Перевірити її можна за допомогою інструмента Telemetr.
Найчастіше практикують такі варіанти розміщення реклами в Telegram: 1/24, 4/48 та 6/72. Перша цифра означає кількість годин перебування рекламної публікації в топі, доки її не переб’є новий пост. Число після слеша — час знаходження рекламної публікації на каналі. Тобто через добу, дві чи три пости буде видалено.
Декілька порад:
- Найкраща рекламна публікація — та, яка вирішує біль потенційних клієнтів.
- Текст краще адаптувати під кожну аудиторію та її мову, адже просувати один і той самий пост у різних групах неефективно.
- Власники каналів зазвичай завищують цінник на рекламу в Telegram, тому можна торгуватися та просити про знижку до 20%.
Обов’язково потрібно вести облік закупівель та результатів. Це допоможе скласти свою базу ефективних каналів та підвищити якість рекламних кампаній.
Читайте також:
- «Як створити ефективну автоворонку продажів»;
- «Що таке сегментація ринку та яка її роль у маркетингу»;
- «Рахуємо вартість ліда, щоб реклама приносила більше прибутку».
Реклама в чатах
Групові чати в Telegram можна використовувати для розвитку спільноти навколо бренду та його продуктів. Найкраще така реклама в Telegram працює для просування онлайн-ЗМІ, ігор, різноманітних сервісів. Чати для реклами використовуються, коли потрібно отримати зворотний зв’язок від потенційних відвідувачів або клієнтів.
Для вибору чату та оцінки ефективності можна використовувати правила та принципи попереднього розділу. Додатково для ефективної реклами в чатах Telegram потрібно:
- Запропонувати користувачам щось цінне: цікаву інформацію, корисні поради чи розваги, наприклад, квіз.
- Створити щось оригінальне, що виділяється серед інших оголошень та повідомлень.
- Заохочувати користувачів залишати коментарі та ставити запитання.
Реклама в ботах
Telegram-бот — це спеціально створений обліковий запис з налаштованим алгоритмом, який автоматично виконує поставлені завдання: шукає інформацію, відповідає на запитання, підбирає варіанти і так далі.
За допомогою бота можна запускати рекламу в Telegram:
- В особистих повідомленнях. Користувачі ботів регулярно отримуватимуть рекламну інформацію з посиланнями. Але це не дуже ефективний спосіб, тому що він нагадує спам та дратує.
- В чатах. Користувачі отримують рекламу при вході до чату: повідомлення рекламодавця розміщено у вітальній публікації робота. Але є обмеження щодо контенту — підходить лише короткий текст.
- Безпосередньо в боті. Цей варіант часто використовують для збільшення аудиторії каналу. Для цього налаштовують алгоритм: доки користувач не підпишеться на запропонований канал, подальша взаємодія неможлива.
Шукати боти можна вручну: вводити ключові слова, що відповідають напряму бізнесу рекламодавця, у пошуковий рядок.
Бажаєте розробити бот самостійно? Використовуйте конструктор SendPulse. Це інструмент для створення чат-ботів для Telegram, WhatsApp, Facebook Messenger, Viber, Instagram. Їх використовують для інформаційної підтримки, запуску рекламних кампаній, збору даних про аудиторію та інших цілей. Конструктор роботів SendPulse простий у налаштуванні та автоматично інтегрується з CRM-системою та іншими сервісами SendPulse.
Читайте також:
- «GPT-3 у чат-ботах: можливості для бізнесу та експертів у 2023 році»;
- «Пишемо текст для чат-бота: особливості та поради»;
- «8 оновлень у чат-ботах SendPulse та огляд їх на практиці».
Реклама у Telegram Ads
Офіційна реклама в Telegram доступна через спеціалізовану платформу. В листопаді 2021 року, коли функцію реклами в Telegram тільки-но запустили, мінімальний перший внесок у рекламний кабінет становив 2 мільйони євро. Така сума була надмірною для більшості бізнесів, тому рекламні кампанії могли запускати лише найбільші рекламні агенції, які могли дозволити собі такий бюджет
Станом на листопад 2024 року умови запуску реклами стали більш адекватними. Відкрити новий рекламний кабінет або поповнити старий можна на суму від 500 євро + 75 євро комісії за поповнення.
Система транслюватиме оголошення в каналах з кількістю передплатників 1000+ у вигляді текстових спонсорованих повідомлень довжиною до 160 символів. Власники каналів отримують за це винагороду. Мінімальна CPM, тобто ціна за тисячу показів реклами, становить:
- 1 євро для текстових оголошень;
- 1,2 євро для оголошень з преміум-емодзі;
- 1,3 євро для оголошень із аватаром;
- 1,5 євро для оголошень з аватаром та преміум-емодзі.
Для порівняння: мінімальний CPM в Instagram — 2,5-3,5 долара, а в Facebook — 5 доларів.
Важливо! В Україні поки немає можливості прямого запуску рекламних кампаній через Telegram Ads. Щоб запустити рекламу, необхідно скористатися послугами реселера. Ми в SendPulse користуємось послугами компанії NetPeak — в січні 2024 року вони стали першим офіційним реселером Telegram Ads в Україні.
Втім ринок розвивається, тому ви можете пошукати інші варіанти — вони вже є.
Щоб розмістити рекламу в Telegram Ads, необхідно зареєструватися: підтвердити телефонний номер, вказати ПІБ та адресу. Після цього в кабінеті рекламодавця можна створити оголошення та вибрати канали, де воно відображатиметься.
Під час запуску кампанії можна надсилати трафік на Telegram-канали або боти, сайти, мобільні програми, облікові записи, бізнес-профілі та mini-apps. Також можна увімкнути опцію «Показати зображення» та додати до реклами логотип компанії або будь-яку іншу картинку, але це автоматично збільшить вартість кампанії на 30%.
При стартовому налаштуванні оголошення обов’язково оберіть кількість показів рекламного поста, яку може бачити один користувач на день. За замовчуванням це один. Можна вручну вказати CPM, але не менше 0,55 євро. Чим більша вартість тисячі показів, то швидше відкрутиться рекламна кампанія.
У Telegram Ads є дві групи таргетингу: на користувачів (Target Users) та на канали (Target Channels). Для запуску потрібно вибрати конкретний формат: створити рекламу відразу з таргетингом і на користувачів, і на канали не вийде.
Формально можна схитрувати та створити два ідентичних оголошення: у першому налаштувати показ на аудиторії, а у другому — на підписників каналів. Але вони конкуруватимуть за покази на каналах, які підходять в обох варіантах, через що вартість показів зросте.
При виборі опції таргетингу на канали необхідно підібрати пул каналів, на аудиторії яких буде показана реклама.
При таргетингу на користувачів можна вибрати місце розташування аудиторії (країни або конкретні геолокації), мову, якою відображається програма Telegram, та інтереси користувачів. Також можна виключити з видачі окремі інтереси користувачів чи аудиторії, а також усунути можливість показів у каналах, які пов’язані з політикою чи інцидентами.
Також під час таргетингу на користувачів можна створити власну аудиторію на основі номерів телефонів, зареєстрованих у Telegram.
Telegram Ads надає статистику кожної рекламної кампанії. Це дає можливість відстежувати ефективність реклами та вносити корективи.
Висновки
Реклама в Telegram — ще один варіант прямого виходу на цільову аудиторію. Крім офіційного розміщення оголошень поширена практика «посівів»: пряму чи нативну рекламу можна зустріти в каналах, чатах, чат-ботах. Разом із розвитком платформи вдосконалюється й інфраструктура для рекламодавців: є перевірені часом біржі, які допомагають проводити рекламні кампанії, відстежувати результати та підвищувати ефективність.
Крім використання реклами перспективно просувати власний бізнес у Telegram за допомогою чат-бота. З SendPulse ви можете легко створювати та налаштовувати чат-боти та використовувати їх для розсилок, відповідей на запитання та багатьох інших рутинних задач. Реєструйтесь в SendPulse та оптимізуйте власну стратегію маркетингу, щоб підвищити ефективність взаємодії з клієнтами та отримувати більше прибутку за менший час.