Навіть локальному бізнесу потрібен свій сайт. Бьюті-сфера — не виняток. Розглянемо, як організувати просування сайту салону краси та знайти кращих виконавців для цього.
Вміст:
Навіщо салону краси сайт
Є не так багато видів бізнесу з низьким порогом входу для старту. Серед таких — усе, що стосується beauty-сфери: послуги з догляду за волоссям, нігтями, шкірою. Відкрити салон краси порівняно недорого, а стабільний попит забезпечує швидкий вихід у плюс.
Але в цій ідилічній картині є суттєва вада — конкуренція. За даними платформи Київстар Бізнес Хаб, у 2024 році в Україні працює 60 тисяч салонів краси, 4 тисячі з них — у Києві. Конкуренти є в кожній ціновій ніші. Щоб побудувати прибутковий бізнес, необхідно задіяти всі можливі інструменти просування.
Що це означає? Просування — це здатність залучати клієнтів, утримувати їх і перетворювати на постійних. Не останню роль у цьому відіграє сайт салону краси. За даними аналітичної платформи DataReportal, в Україні у 2023 році зареєстровано 29,64 млн користувачів інтернету, з них 54,3 % — жінки. Це потенційна цільова аудиторія, яка шукає інформацію про послуги та можливості в Мережі.
У прикладі нижче сайт мережі салонів краси надає необхідну інформацію для клієнтів та для потенційних партнерів, які бажають відкрити бізнес із франшизи. Текст написаний у легкому доброзичливому тоні.
Сайт салону краси потрібен, тому що він:
- Інформує клієнтів про послуги. Опис процедур та косметичних засобів, графік роботи, профілі майстрів, ключові переваги — усе це може залучити потенційну аудиторію.
- Відповідає на ЧаПи. Зворотній зв’язок — значна перевага, особливо коли діалог ведеться в режимі реального часу. Для цього потрібний онлайн-чат на сайті. Якщо в адміністратора салону немає вдосталь ресурсу на консультації, створіть чат-бот. Зручний конструктор є у SendPulse. Ви можете налаштувати в діалозі відповіді на всі типові запитання та навіть провести клієнтів крізь воронку продажу аж до бронювання та оплати послуги.
Конструктор чат-ботів SendPulse
- Розширює базу клієнтів. Якщо правильно організувати просування сайту для салону краси, частина нових клієнтів буде надходити саме з результатів органічного пошуку Google або контекстної реклами.
- Підвищує лояльність. Присутність в інтернеті — це не лише сайт. Ведення соцмереж та робота з відгуками продемонструють вашу клієнтоорієнтованість. Це збільшує довіру користувачів.
- Допомагає шукати співробітників. Якщо на сайті є сторінка з актуальними вакансіями, вам легше знайти потрібних фахівців.
Частина салонів йдуть далі: організовує підготовку фахівців, а потім працевлаштовує найкращих учнів курсів. Зокрема, так робить одна з мереж салонів краси в Києві.
Важливий момент. Усі ці функції та переваги будуть реалізовані, якщо ви дотримуєтеся двох умов: правильно просуваєте сайт і постійно наповнюєте його актуальною, корисною інформацією.
Радимо почитати: «Бізнес в Інтернеті: 10 ідей та покрокове керівництво для початківців».
Лендинг VS повноцінний сайт
Ключова мета сайту салону краси — залучення клієнтів. Нема сенсу створювати інформаційний портал, на якому відвідувачі просто проводитимуть багато часу. Інтерес бізнесу в тому, щоб клієнт зайшов на сторінку, ознайомився з її вмістом та здійснив цільову дію: наприклад, подзвонив та записався на послугу, замовив консультацію в чаті або купив косметику.
Який сайт забезпечить ефективний перехід відвідувача до цільової дії: односторінковий чи багатосторінковий вебресурс? Докладно це питання ми досліджували в окремій статті. А зараз нагадаємо переваги та недоліки кожного з них.
Односторінковий сайт салону краси
Landing Page — короткий сайт для досягнення конкретної мети. У випадку із салоном краси — залучення відвідувачів та переведення їх до цільової дії. Серед особливостей односторінкового ресурсу:
- Блочна структура. У кожному блоці — лаконічна інформація та заклик до бажаної дії.
- Контент не відволікає, а сприяє досягненню поставленої мети.
- Заповнюючи заявку, відвідувач залишає контактні дані. Навіть якщо він не став клієнтом зараз, його можна «підігріти» розсилками.
Плюси:
- Розробка Landing Page швидка та недорога.
- Можна зібрати багато заявок.
Мінуси:
- Односторінковим сайтам довіряють менше, ніж повноцінним.
- Просувати Landing Page у пошуковій видачі дуже складно.
Висновок: односторінковий сайт потрібен салону краси лише для просування конкретної послуги. Скажімо, якщо у вас з’явився косметолог, який виконує чищення обличчя, є сенс створити Landing Page під цю послугу, залучити відвідувачів із реклами, і зібрати заявки. Як варіант: якщо ви надаєте лише одну послугу — наприклад, манікюр, вам теж підійде односторінковий сайт. Але залучати трафік із пошуку на нього буде складно.
Так, один із салонів в Україні обрав формат Landing Page. Зверніть увагу на лаконічну подачу: короткий перелік послуг, кнопка «Записатися» тощо в такому ж форматі.
Читайте також:
- «Як зробити лендинг власноруч — покрокова інструкція»;
- «Як зробити продавальний лендинг: інструкція, поради, приклади»;
- «Як написати текст для лендингу»;
- «Вибираємо найкращий конструктор лендингів».
Багатосторінковий сайт салону краси
Якщо у вас багато послуг, ви хочете викликати більше довіри в цільової аудиторії та зацікавлені провести пошукове просування сайту салону краси, вам потрібен повноцінний вебресурс.
Плюси:
- Більше трафіку за допомогою залучення відвідувачів із пошукової видачі.
- Можна організувати продаж косметики та інструментів на сайті.
- Публікація корисних матеріалів, новин та статей підвищує лояльність.
Мінуси:
- Розроблення та просування сайтів такого типу потребують високих витрат.
- Ресурс потребує підтримання: потрібно писати контент, оновлювати дані.
Наприклад, один із салонів краси розмістив на сайті інформацію про послуги, прайс-лист, корисні дані, а також створив сторінку для потенційних бізнес-партнерів.
Що робити, якщо вам потрібен сайт, а бюджет не дає змоги замовити послуги розроблення? Конструктор сайтів SendPulse — універсальне рішення. Вибирайте тип ресурсу — односторінковий або звичайний сайт. Формуйте зміст сторінок за допомогою зручних блоків. Заповнюйте їх текстом, залучаючи штучний інтелект. Запускайте свій вебресурс відразу після розроблення. Конструктор має багато шаблонів для інформаційних, комерційних та інших типів сторінок. А готовий сайт легко інтегрується з іншими інструментами платформи: наприклад, онлайн-чатом та конструктором попап форм.
Передбачені й SEO-налаштування: формуйте title сторінок, керуйте індексацією, завантажуйте фавікон, підключайте сервіси аналітики тощо в зручному інтерфейсі.
Переваги просування
Професійне просування сайту салону краси в інтернеті дає бізнесу кілька переваг. Зокрема:
- Роботи ведуться цілеспрямовано, з урахуванням індивідуально складеного маркетингового плану.
- Завдяки SEO-оптимізації сайт працює швидко та без помилок на пристроях всіх типів.
- Зростає трафік із різних каналів: пошукової видачі, реклами, соцмереж.
- Компанія стає впізнаваною, формується бренд. Зацікавлена аудиторія зростає.
- Зростає прибутковість бізнесу з допомогою збільшення клієнтського потоку. Це дає змогу розвиватися та додавати нові послуги.
Почитайте статтю про SEO-просування сайтів у нашому блозі. У ній є основні етапи та базові поняття, які допоможуть вам у роботі.
Специфіка розкрутки сайту салону краси
Салон краси — це локальний офлайн бізнес. Має суворо обмежену аудиторію: у межах одного населеного пункту або навіть мікрорайону. Для просування це перевага. Чому?
Розкрутка сайту на глобальному ринку передбачає боротьбу з відомими конкурентами, які давно та стабільно займають топові місця в пошуковій видачі. Щоб обійти їх, потрібно багато часу та грошей.
У локальному просуванні конкуренція нижче, не потрібно використовувати високочастотні ключові слова. Та й результат може бути швидшим. Те саме — з контекстною рекламною: вона дешевша й ефективніша. З огляду на це, просування сайту салону краси в інтернеті складається з таких етапів:
- Аналіз ринку, цільової аудиторії та конкурентів.
- Оптимізація сайту під SEO.
- Наповнення сайту якісним, релевантним та унікальним контентом.
- Створення профілів у соцмережах та запуск просування.
- Запуск рекламних кампаній.
- Використання програм лояльності: акцій, бонусів.
- Залучення інфлюєнсерів, організація івентів.
Читайте також:
- «Просування у Facebook: 12 ідей для постів та поради для розкрутки сторінки»;
- «Як збільшити охоплення в Інстаграм: 30 способів»;
- «Ідеї для Instagram, які оживлять бізнес-сторінку».
Та часом на локальному ринку конкуренція висока. Тоді просування буде дорожчим та довшим. Розглянемо актуальні способи розкручування та приблизні розцінки.
Способи просування
Розглянемо основні способи підвищити популярність сайту серед цільової аудиторії.
SEO
Ціна: від $300 на місяць
Search engine optimization — це постійна робота з покращення сайту з метою виходу на найкращі позиції в пошуковій видачі: зазвичай це 1–5 місце. Чим вище сайт — тим більша ймовірність збільшення трафіку, кількості клієнтів та прибутковості бізнесу.
SEO складається з двох етапів:
- Внутрішня оптимізація. Поліпшення технічної частини сайту: швидкість завантаження, функціональність, простота навігації, зміст сторінок, перелінкування.
- Зовнішня розкрутка. Комплекс робіт із підвищення популярності сайту. Досягається, зокрема, публікацією гостьових статей та матеріалів у ЗМІ та на відомих галузевих сайтах.
SEO просування не дає швидких результатів, а успіх не гарантований. На старті доведеться витратити багато, а перші результати з’являться в кращому разі за кілька місяців. Але, якщо вдасться досягти високих позицій у видачі, вартість залучення клієнтів знизиться внаслідок стабільного трафіку.
Успіх у SEO — поняття непостійне. Алгоритми пошукових систем регулярно змінюються. Щоб залишатися в топі, потрібно постійно покращувати сайт та публікувати якісний контент, а також вивчати результати, аналізувати їх та коригувати стратегію.
Google Maps
Ціна: можна зробити самостійно
Мапи Google є ефективним інструментом для просування локального бізнесу. Додайте сюди інформацію про салон, і її побачать користувачі як на картах, так і через пошукові запити. Ось так виглядає профіль салону на Google Maps:
А якщо шукати у Google салон, доданий у картографічний сервіс, система також покаже у видачі адресу та маршрут.
Багато хто шукає салони, розташовані якомога ближче до будинку чи роботи, мапи — найкраще рішення для цього. Тому обов’язково додайте інформацію про компанію: це може призвести до нових клієнтів.
Щоб використовувати Google Maps максимально ефективно:
- Зареєструйтесь у Google My Business та заповніть профіль салону краси. Додайте всю необхідну інформацію: час роботи, види та вартість послуг, фото.
- В описі салону використовуйте ключові слова. Залучіть SEO-фахівця: він підбере найрелевантніші запити.
- Вчасно оновлюйте інформацію в профілі.
- Відповідайте на відгуки: як позитивні, і негативні. Незадоволеним клієнтам чемно радьте обговорити ситуацію особисто та пропонуйте шляхи вирішення.
Google My Business додатково збирає статистику: відвідуваність профілю, кількість запитів на маршрути та дзвінки. Використовуйте ці дані для корекції маркетингової стратегії.
Реклама
Ціна: від $200 за налаштування кампанії
Найшвидше просування сайту салону краси — за допомогою контекстної реклами. Це оголошення, які бачать цільові користувачі. Так, якщо людина шукає послуги манікюру на Подолі, вона побачить на сайтах, у пошуковій видачі або в соцмережах рекламу, яка відповідає запиту «манікюр Поділ». Так ви залучаєте користувачів, зацікавлених у вашій послузі. Частина може перетворитися на ваших клієнтів.
Є кілька типів контекстної реклами.
Пошукова (контекстна)
Це рекламні оголошення на сторінці видачі Google або інших пошукових систем. Зазвичай термін «контекстна реклама» асоціюють саме з ними. Розміщення в на перші сторінці видачі гарантує високий трафік. Тому конкуренція серед рекламодавців висока й один клік може коштувати дорого.
Тематична
Це такі ж контекстні оголошення. Однак їх розміщують не на сторінці видачі, а на тематичних сайтах: б’юті-блогах чи в місцевих ЗМІ.
Медіареклама
Основний акцент не на тексті, а на зображенні. Якщо ви просуваєте салон за допомогою банерів, подбайте про привабливий дизайн. Клієнти в цій сфері «купують очима». Тому можна, наприклад, показати результат послуги та у двох-чотирьох словах описати її.
Таргетована
Це вид контекстної реклами, яку показують лише певній групі користувачів з огляду на їхні інтереси, географію, вік, стать тощо. Для салону краси це особливо корисно, тому що можна налаштувати показ оголошень людям, які мешкають або працюють поблизу, цікавляться доглядом за собою, косметикою або новими трендами. Наприклад, якщо ваша мета — залучити клієнтів на нарощування вій або фарбування волосся, таргетована реклама в Instagram дасть можливість показати оголошення тим, хто нещодавно переглядав дописи на ці теми або підписаний на облікові записи, пов’язані з б’юті-індустрією.
Що важливо знати про контекстну рекламу:
- У конкурентному середовищі вирішальною є вартість кліка. Чим більше ви готові заплатити за кожного користувача, що клікає на оголошення, тим вища ймовірність того, що саме ваша реклама буде на вигідних місцях.
- Як тільки ви вичерпаєте бюджет, рекламний трафік на сайт припиниться.
- Запускайте кілька груп об’яв із різним змістом. Вивчайте результат та залишайте тільки ту рекламу, яка привела найбільше клієнтів.
Ведення блогу
Ціна: від $100 на місяць за роботу копірайтера
Блог приваблює нових клієнтів, формує бренд та зміцнює довіру до нього, а також покращує видимість сайту салону в пошукових системах. Додатково якісний контент допомагає вам позиціонувати себе як експерта.
Публікуйте статті на теми, які цікавлять вашу аудиторію: поради щодо догляду за шкірою, огляд трендів індустрії, лайфхаки для продовження стійкості укладання.
Кожну статтю робіть SEO-оптимізованою: додайте до неї низько- та мікрочастотні, а також геозалежні ключові слова: наприклад, «де зробити французький манікюр у Києві». Створюйте перелінкування: у разі згадки в статті послуг та продукції вашого салону ставте посилання на відповідні сторінки сайту.
Частину контенту присвятіть відповідям на питання клієнтів. Наприклад: «як розв’язати проблему сухої шкіри», «що робити, якщо волосся ламке» тощо. Давайте експертні поради та покажіть, що ваші фахівці знають, як упоратися із цими викликами.
Публікуйте інтерв’ю зі своїми майстрами та запрошеними експертами. Розповідайте історію клієнтів. Обов’язково створіть рубрику «до й після», і — з дозволу клієнтів — демонструйте результати трансформації.
Так, один із салонів краси публікує в блозі новини індустрії, інформацію про нові продукти в асортименті та відповідає на запитання клієнтів.
Діліться новими публікаціями блогу в соціальних мережах. Докладніше про це розповімо далі.
Соцмережі
Ціна: від $150 на місяць
У згаданому звіті DataReportal йдеться, що в Україні 65 % населення є користувачами соцмереж. Це дуже велика аудиторія, тому власникам салонів краси важливо взаємодіяти із нею. У соціальних мережах можна просувати сайт, формувати лояльну аудиторію, зміцнювати бренд, рекламувати послуги. Для цього:
- Використовуйте якісний візуальний контент. Регулярно публікуйте фото та відео: як працюють майстри, результати «до та після», відгуки клієнтів.
- Діліться в соцмережах посиланнями на сайт: наприклад, якщо оновили інформацію про послугу, додали нові фото, найняли нового майстра та створили сторінку про нього або опублікували свіжу статтю в блозі.
- Проводьте прямі ефіри та знімайте Stories для підтримання зацікавленості аудиторії. Показуйте «залаштунки» компанії, відповідайте на запитання клієнтів, розігруйте сертифікати на послуги.
- Взаємодійте з підписниками: реагуйте на їхні відгуки, відповідайте на коментарі, проводьте опитування. Виберіть tone of voice, який буде максимально близьким для аудиторії. Так люди швидше відчують себе частиною вашої спільноти й перетворяться на лояльних клієнтів.
- Співпрацюйте з людьми, відомими серед вашої аудиторії. Створюйте спільний контент або замовте рекламу в інфлюєнсерів..
- Регулярно проводьте акції, конкурси та інші активності. Використовуйте стандартну схему: «підпишись, познач або приведи друга — і станеш учасником розіграшу».
Наприклад, салон краси в Запоріжжі наповнив профіль в Instagram, додав інформацію про послуги та ціни, розмістив відгуки клієнтів. Також він чергує пізнавальний, рекламний та розважальний контент.
SMS-розсилки
Ціна: можна налаштувати самостійно
Розсилка коротких повідомлень — хороший спосіб просування сайту салону краси. Чому саме SMS, а не месенджери? Тому що легше підтримувати контакт через повідомлення, які гарантовано будуть прочитані на будь-якому смартфоні.
SMS — короткий формат. Однак він підійде, щоб:
- нагадати про запланований запис;
- повідомити про спецпропозиції, акції, знижки;
- презентувати персональні пропозиції: наприклад, знижки на день народження;
- повідомити про запуск нових послуг;
- поінформувати про накопичені бонуси та інші привілеї;
- попросити залишити відгук про майстра на сайті;
- провести опитування;
- повідомити клієнтів про новий контент на сайті.
SMS годяться і для просування сайту, і для комфортної взаємодії із відвідувачами салону. Якщо у вас є база телефонних номерів клієнтів, використовуйте інструмент SendPulse для організації SMS-розсилок. Серед переваг: прості налаштування, можливість персоналізації, ефективне відстеження результатів.
Також читайте:
- «Рахуємо вартість ліда, щоб реклама приносила більше прибутку»;
- «CSAT: простий спосіб виміряти успіх бізнесу»;
- «Комунікаційна стратегія: як компанії чітко та ефективно налагодити відносини з клієнтом»;
- «Як зробити лендинг власноруч — покрокова інструкція».
Оцінювання ефективності рекламних кампаній
Є кілька важливих метрик, які демонструють, наскільки результативно організовано просування сайту салону краси:
- Конверсія. Розраховується як співвідношення кількості людей, які здійснили певну дію на сайті до загальної кількості відвідувачів. Так можна дізнатися, яка частина аудиторії замовляє дзвінки, заповнює форми, проходить реєстрацію тощо.
- Аналіз поведінки. За допомогою Google Analytics або інших подібних сервісів дізнайтеся, скільки часу в середньому проводять відвідувачі на сайті, які сторінки популярніші, скільки сторінок переглядає середній відвідувач за один сеанс, скільки людей заходять повторно. Також важливим є показник відмов: скільки користувачів залишило сайт у перші секунди після входу.
- ROI. Це показник рентабельності реклами. Від прибутку, отриманого під час кампанії, відніміть загальні витрати бізнесу та поділіть результат на витрати на рекламу. Помножте отримане на 100 і вийде показник повернення інвестицій. Якщо він менший за нуль, реклама провалилася.
Читайте також про окупність реклами (ROAS): що це таке і як розрахувати.
Як вибрати підрядника
Просувати сайт салону краси самостійно складно: багато специфічних нюансів і рутини. Пам’ятайте, що виконувати роботи з оптимізації, заповнення сайту, проведення рекламних кампаній можуть і підрядники. Не доручайте цю роботу адміністратору та іншим спеціалістам салону. Не намагайтеся робити все самостійно. Важливі експертність та регулярність, інакше результату не досягти.
Якщо ви шукали підрядників, напевно, звернули увагу: розцінки виконавців кардинально різняться. Як за таких умов вибрати хороших фахівців? Ось короткий набір правил:
- Якщо шукаєте підрядника для SEO просування, його сайт має бути на першій сторінці видачі.
- Розглядаючи виконавців, обов’язково аналізуйте портфоліо та відгуки клієнтів.
- Виберіть потенційних кандидатів та поставте перед ними чітке тестове завдання.
- Ціни у сфері просування розраховуються індивідуально. Немає двох однакових проєктів. Тому не працюйте з фахівцями, які одразу називають конкретну суму, навіть не вивчивши ваш сайт.
- Зафіксуйте в договорі вартість, строки. Максимально докладно опишіть бажаний результат. Зафіксуйте зобов’язання підрядника.
Просування сайту салону краси — комплексне завдання, до нього потрібно підходити всебічно. Використовуйте платформу SendPulse, щоб створити сайт, організувати email і SMS розсилки, підключити чат-боти для соцмереж та месенджерів, збирати та обробляти дані лідів за допомогою CRM. Це оптимізує більшість процесів та знизить витрати на підрядників. А головне — допоможе досягти поставлених бізнес-цілей.