Reels для бізнесу — це можливість залишатися на одній хвилі з аудиторією та залучати нових клієнтів. У статті покроково покажемо, як створювати та публікувати відео, а також розповімо, що це дасть вашій компанії.
Вміст:
Що таке Reels
Instagram Reels — це повноекранні вертикальні відео тривалістю до 90 секунд. Соціальна мережа дає великий набір інструментів для редагування відео та аудіодоріжок, а також надає доступ до багатої бібліотеки голосових та звукових файлів. Можна додавати до контенту наліпки, підписи та фони, використовувати фільтри. Публікуйте рілс у своїй стрічці, у сторіс. Вони також можуть потрапити до розділу «Рекомендації», де їх побачать користувачі, які не підписані на вас.
Reels робить взаємодію з аудиторією динамічною та візуально привабливою. На відміну від сторіс, вони не зникають через 24 години, а залишаються в стрічці.
Instagram впровадила цей формат у 2020 році як відповідь на короткі відеоролики TikTok, що набирали тоді популярність. За цей час змінилися принципи публікації, тривалість та функції, але зберігся головний принцип Reels: переважно легкий розважальний контент для масової аудиторії.
Використовувати цей формат для бізнесу можна й потрібно. Ось приклад, як поєднати розважальний формат, підтримати популярний тренд та розповісти аудиторії про бренд.
Особливості відео Reels
Проаналізуємо типи та відмінності всіх варіантів контенту для Інстаграм.
Тип контенту | Опис | Тривалість | Особливості | Переваги |
Reels | Короткі відео з музикою, фільтрами та спецефектами | До 90 секунд | Можна публікувати в основній стрічці та в сторіс й залучати аудиторію з рекомендацій | Привертає увагу широкої аудиторії. Розважальний формат контенту. Містить музику та ефекти |
Feed Posts | Традиційні пости, що з’являються в основній стрічці | Це не відео, тому часових обмежень немає | Залишаються на сторінці профілю та доступні підписникам. Можна редагувати після публікації | Широкий вибір вмісту. Можна ділитися серіями фото. Довго зберігається |
Stories | Короткі відео або фото, що зникають через 24 години | 15 секунд | Спецефекти, наліпки, накладання тексту. Розташовуються у верхній частині екрану та доступні після натискання на фото профілю | Годяться для неформального та спонтанного контенту. Виконують інтерактивні функції: опитування, запитання та відповіді |
Highlights моменти | Збережені колекції історій, доступні на сторінці профілю | 60 секунд | Зручний формат «вічних сторіс» | Довгострокове зберігання важливих чи популярних історій, зручність категоризації контенту за темами |
Декілька важливих фактів про відео Reels:
- Будь-які відеоролики, завантажені в Інстаграм, автоматично публікуються у форматі Рілс. Але ви все ще можете додавати окремі короткі відео в публікацію в каруселі зображень.
- Reels допомагають розширити охоплення. Якщо інші пости призначені переважно для підписників, Рілс завдяки спеціальному алгоритму демонструються широкій аудиторії.
- Найкраще джерело натхнення для коротких відео — тренди соцмереж. Це вірусні формати, реакції на популярну музику, челенджі.
- За даними аналітичної платформи Socialinsider, у Instagram Reels найвищий рівень охоплення: приблизно 30 % серед усіх типів контенту в соцмережі.
- Більшість Рілс розважальні. Але також є багато освітніх, інформаційних та серйозних роликів, здатних збільшити впізнаваність експерта чи бізнесу.
Бажаєте збільшити охоплення в Інстаграм? Ми зробили огляд 30 дієвих способів. Читайте, впроваджуйте та досягайте результатів!
Як відкрити Reels в Інстаграм
Запустіть мобільний застосунок Instagram. Натисніть у нижній частині на значок Reels і гортайте стрічку, ознайомтеся із різноманітними короткими відео.
Подивитися рілс можна й у рекомендаціях Інстаграм. Для цього натисніть на значок із зображенням лупи в нижній частині екрана. Серед різноманіття зображень система покаже декілька відеороликів. Ви можете тапнути на будь-який, щоб розгорнути стрічку Рілс і переглядати тільки відео.
Читайте також: «Як заробляти в Інстаграмі — топ-10 способів отримати реальні гроші»
Чим Reels корисні бізнесу чи особистому бренду
Платформа Instagram еволюціонує. Контент користувача комфортно сусідить із відео, створеним виключно для досягнення KPI. Reels — це потужний інструмент просування бренду чи продукту, й ось чому.
Збільшуються охоплення та залучення
Публікація рілс — спосіб вийти за межі своєї аудиторії та розповісти про бізнес більшій кількості користувачів. Динамічні, короткі, цікаві ролики утримують увагу, швидко та ефективно доносять інформацію. Музика, субтитри, текст — усе працює, щоб зацікавити користувача і, можливо, перетворити його на підписника, а відтак клієнта.
Залучення широкої аудиторії — це ще й додатковий зворотний зв’язок. Ви знатимете, що цікавить аудиторію та як відповісти на її запити.
Підвищується впізнаваність бренду
Рілс — чудовий інструмент продемонструвати індивідуальність бренду. Покажіть залаштунки компанії. Творчо, нестандартно розкажіть історії про свою роботу чи продукт, цінності. Послідовна публікація відео такого формату підвищить впізнаваність та запам’ятовуваність.
Генеруються ліди та продажі
Reels підходить для презентації та демонстрації продукції, послуг. Продаєте каву? Креатив на кілька секунд із процесом заварювання може зацікавити потенційних клієнтів. Надаєте юридичні послуги? Сценка із розбором популярної проблеми підкреслить ваш професіоналізм. І таких ідей — тисячі.
Короткі відео частково замінюють пряму рекламу: можете використовувати рілс, щоб перенаправити трафік на свій сайт. Для цього додайте заклик до дії та посилання на продукт або інтернет-магазин.
Що робити, якщо Reels залучили багато зацікавлених клієнтів, а у вас не вистачає персоналу та часу відповісти на всі запити та заявки? Заздалегідь налаштуйте чат-боти SendPulse для Instagram. Просто та без програмування опрацюйте сценарії діалогів: відповіді на стандартні питання, приймання замовлень та оплат, вітання новачків, надання знижки в обмін на задану дію тощо. Чат-боти працюють 24/7 і без вихідних, та забезпечують позитивний клієнтський досвід.
Люди бачать обличчя компанії
Більшість Reels — неформальні. Знімаючи контент у такому форматі, ви стаєте ближчими до аудиторії. Залишіть офіціоз для сайту, а в коротких відео показуйте людей, робочі ситуації, висміюйте забобони, підтримуйте популярні челенджі. Це підвищить довіру до бізнесу. Докладніше про ідеї та формати — у наступному розділі.
Про що знімати ролики
Розглянемо найпопулярніші формати Reels для бізнесу та інфлюєнсерів.
Ідеї рілс для компанії
- Покажіть залаштунки. Проведіть глядачів туди, куди зазвичай не можуть зайти клієнти: на кухню закладу, до цеху підприємства, лабораторії, складу… Продемонструйте процес виробництва, познайомте з командою. Покажіть, як пакують замовлення покупців.
- Розкажіть історію. Люди люблять історії, та із задоволенням подивляться їх у короткому форматі. Це може бути вигадана сценка, реальний випадок із практики або розповідь, як ви розв’язали проблему клієнта. Ролики у форматі було/стало теж про це.
- Покажіть продукт у дії. Класична, але дієва ідея продемонструвати всі особливості застосування продукту. Показуйте лайфхаки та незвичайні практики. Далі можна перейти на формат «А що, як…». Наприклад: а що, як спробувати використати наш смартфон як камеру спостереження, доки ви у відпустці? Далі — поради щодо фіксації гаджета та набір корисних мобільних застосунків.
- Поділіться знаннями. Навчальний контент теж цінується: особливо якщо він простий, доступний та короткий. Вивчіть, чим цікавиться ваша цільова аудиторія та як це пов’язати з продуктом. Це допоможе генерувати цікаві ідеї. Наприклад, шеф-кухар відомого ресторану може вчити готувати прості й водночас вишукані страви.
- Організуйте конкурс. Значно збільшити кількість підписників можна за допомогою конкурсів, а привернути увагу до них допомагають Reels. Але ми радимо дивитися ширше: організуйте конкурс серед підписників на найкреативніший рілс зі згадкою вашого бренду чи продукту. Ви збільшите активність користувачів, ви дістанете багато безплатного контенту, розширите охоплення та підвищите довіру.
Ідеї рілс для інфлюєнсера
- Покажіть себе. Рілс ідеально підходить, щоб продемонструвати індивідуальність та створити емоційний зв’язок з аудиторією. Діліться досвідом, почуттями, думками — так ви знайдете людей, які захочуть підписатись.
- Слідкуйте за трендами. Серед блогерів та користувачів соцмереж модно регулярно створювати трендові відео. Це привертає увагу та збільшує охоплення.
- Співпрацюйте з блогерами. Це один із найефективніших способів збільшити аудиторію. Створюйте спільні рілс з іншими інфлюєнсерами. Намагайтеся зберегти свій фірмовий стиль або, навпаки, спробуйте новий формат.
- Експериментуйте. Що більший рівень креативності — то вищі шанси привернути увагу. Подивіться, що роблять блогери у вашій ніші, переосмисліть це та створіть щось кардинально несхоже чи нове.
- Жартуйте. Люди заходять до соцмережі, щоб відпочити або відволіктися від рутини. Вони налаштовані на сприйняття легкого контенту, і гумор — одне із найкращих рішень. Періодично знімайте та публікуйте цікаві сценки або створюйте відео з незвичайними смішними ефектами.
Який формат підходить для Reels
Instagram встановив такі технічні вимоги до відеороликів:
- Співвідношення сторін: 1,91:1 чи 9:16.
- Частота кадрів за секунду: до 30.
- Роздільна здатність: від 720 пікселів.
- Зміст: відповідно до правил соцмережі.
- Обкладинка: 1:1,55 або 420х654 пікселя.
- Тривалість: 5–90 секунд.
- Формати: MP4 чи MOV.
- Субтитри: 2200 символів.
Також прочитайте: «Як отримати пташку в Інстаграм: варіанти та покрокова інструкція».
Як зробити Reels
В Інстаграм є все необхідне, щоб знімати відео Reels, редагувати та публікувати: маски, ефекти, фони, музика, додаткові елементи екрана та багато іншого. Тому немає сенсу використовувати сторонні інструменти. Розглянемо, як створити ролик у мобільному застосунку соцмережі.
Розгорніть редактор Reels
Запустити редактор можна двома способами:
- Натисніть на «плюс» у нижній частині екрана. Відкриється меню для публікації контенту. Знайдіть внизу вкладку Reels та перейдіть на неї.
- Перейдіть до вкладки для перегляду Reels й натисніть на іконку із зображенням камери у верхньому правому кутку.
Створіть відео або завантажте кліп із галереї
Є чітке бачення, сценарій та відповідні умови? Натискайте на кнопку запису та знімайте рілс «тут і зараз». Але найчастіше відео готують заздалегідь: використовують різні ракурси, знімають кілька дублів. Якщо на вашому смартфоні вже є готовий ролик, перейдіть у редактор Reels і натисніть на знак квадрату у нижньому лівому кутку екрана.
Додайте аудіо
Після завантаження готового кліпу виберіть пісню: натисніть зображення ноти в нижньому меню редактора. Розгорнеться бібліотека музики Інстаграм. У пошуку можна знайти потрібну мелодію. Зверніть увагу на рекомендації популярних пісень: соцмережа підказує, що зараз у тренді: отже, може дістати більше переглядів.
Додайте текст
Натисніть на піктограму з буквою Т у редакторі Reels. Напишіть текст на екрані. Відредагуйте розмір, стиль і колір тексту, скориставшись інструментами у верхній частині екрана. Посуньте текстовий блок у потрібне місце на відео.
Додайте субтитри, посилання та інші елементи
У редакторі Рілс можна доповнити відео віджетом опитування, вказати геолокацію, створити автоматичні субтитри й додати інші елементи. Для цього натисніть на знак із наліпкою внизу екрана та виберіть те, що вас цікавить.
Експериментуйте з ефектами та фонами
У редакторі Reels є вкладка з безплатними фонами, масками та різноманітними ефектами. Спробуйте різні варіанти та виберіть рішення, яке покращить відео.
Додайте обкладинку та підпис
Натисніть кнопку «Далі» та завершіть підготовку ролика до публікації. Виберіть «Правка обкладинки». У редакторі, що розгорнувся, можете вибрати будь-який кадр відео, який підійде для заставки. Та ми рекомендуємо створити обкладинку заздалегідь й завантажити її з галереї. Це важливо передусім для відповідності Reels до загальної естетики сторінки.
Фінальні дії:
- додайте підпис до 250 символів;
- вкажіть хештеги;
- якщо потрібно, налаштуйте опитування;
- за потребою позначте людей;
- додайте геолокацію;
- налаштуйте аудиторію.
Відтак натисніть «Опублікувати» — ваш рілс готовий.
Коли та як публікувати відео
Фахівці маркетингової платформи Vaizle радять публікувати ролики в Інстаграмі в такі часові проміжки:
- понеділок–четвер: 10:00–12:00;
- п’ятниця: 11:00–13:00;
- субота, неділя: 9.00–10.00, 19:00–20:00.
Щоб визначити оптимальний час, вивчіть періоди пікової активності в Інстаграм та часовий пояс більшості підписників. Вік також важливий. Якщо ваш бренд спрямований на студентів, публікуйте контент увечері. Працюєте з міленіалами? Спробуйте ранок чи середину дня.
Крім того:
- Переконайтеся, що Reels цікавий, динамічний та відповідає цільовій аудиторії.
- Публікуйте регулярно, але не перестарайтеся. Достатньо 2–3 разів на тиждень.
- Використовуйте релевантні хештеги та короткий, але інформативний опис. Це допоможе збільшити охоплення.
- Слідкуйте за трендами та беріть участь у популярних челенджах або використовуйте модні звуки та ефекти.
- Відповідайте на коментарі та використовуйте реакції, щоб підтримувати активність користувачів.
Читайте також:
- «Як створити та вести бізнес-аккаунт в Instagram»;
- «Канали в Instagram: що це таке і як із ними працювати»;
- «Як зробити відкладений постинг в Instagram».
Як залучити максимум підписників за допомогою Reels
Декілька порад про те, як зробити Instagram Reels якісними та підвищити їхні шанси на популярність.
Структура та зміст
Початок: динамічний та яскравий. Пам’ятайте про правило 3 секунд: захопіть увагу користувачів із перших кадрів відео, інакше більшість перейде до іншого контенту.
Основна частина: лаконічна та зрозуміла. У ній розкрийте ідею. Змінюйте кадри та ракурси, щоб зберегти увагу глядача.
Фінал: у бізнес рілс намагайтеся закінчити закликом до дії або показати корпоративну айдентику, контактну інформацію
Стилі та прийоми
Підтримуйте актуальні тренди та беріть участь у розкручених челенджах. Використовуйте популярні треки та звукові ефекти, щоб посилити емоційне сприйняття. Якщо в кадрі кажуть люди, обов’язково додавайте субтитри. Так ви охопите частину аудиторії, що дивиться Reels без звуку. Слідкуйте за тим, щоб відео було динамічним та відповідало ритму музики.
Загальні рекомендації
Не імпровізуйте: готуйтеся заздалегідь до зйомок. Напишіть сценарій та намалюйте розкадрування. Використовуйте якісне освітлення, смартфон із якісною камерою, петличний мікрофон для запису голосу. Забирайте зайве на монтажі. Перед публікацією перегляньте, як виглядає ролик на пристроях із різними екранами.
Читайте також: «Як створити контент-план для Instagram: правила, приклади, поради».
Рілс: крок за кроком
Покажемо приклад підготовки рілс умовного бренду «Барбос»: від ідеї до сценарію. Ми навмисне взяли складну ідею, щоб показати шлях її реалізації.
Завдання: Розповісти про виробника корму для собак. Наголосити на перевагах: смачно, швидко, без зайвої мороки для господарів.
Ідея: Зручніше дати собаці готовий корм, а «зекономлений» час провести разом Реалізуємо це у вигляді змагання продукту бренду зі стравою від шеф-кухаря.
Сценарій:
Ведучий за кадром:
Що краще та швидше: корм «Барбос» чи страва від шефа? Зараз дізнаємось!
Грає весела музика.
Екран вертикально розділений на дві половини.
У лівій актор із банкою корму «Барбос» та із собакою-посміхакою. Варіанти порід: ретрівер, коргі, коллі. Інтер’єр: будинок. Світло: схоже на природне, тепле.
У правій — шеф-кухар із перехрещеними ножами. Поруч — маленька собачка, той-тер’єр чи щось таке. Інтер’єр: професійна кухня. Світло: штучне, трохи холодне.
Музика голосніше.
Посередині екрана з’являється таймер: «00.00.00 хвилин» і в прискореному темпі відраховує хвилини до 60. Досягти показника 60 таймер повинен приблизно за 40 екранних секунд.
У цей час:
Ліва частина екрана.
Актор прямує на кухню, собака поряд. Дістає консерву з кормом. Банку показуємо крупно. Відкриває. Собака на підлозі, дивиться вгору, облизується. Собача миска на столі, у ній гарно лежить корм. Над нею актор тримає вже порожню перевернуту банку. Пес з апетитом їсть.
Коли на екранному таймері буде приблизно 20–25 хвилин, відбувається зміна інтер’єру на екстер’єр: зелений лужок, яскраве природне сонячне світло. Радісний актор гуляє з веселим собакою на вулиці: кидає м’ячик, пестить собачку. Ідилія, гармонія та щастя.
Права частина екрана:
Шеф-кухар викладає м’ясо на дошку. Запалює плиту та ставить каструлю з водою. Ріже м’ясо на маленькі шматочки. Собачка з голодними очима переминається з лапи на лапу. Кухар показує пальцем: ні-ні, і далі засипає в каструлю крупу, додає шматочки м’яса. Змінює дошку, нарізає овочі. Тоді, коли в лівій частині екрана актор і собака вже гуляють, кухар тільки додає в каструлю овочі та перемішує. Знов голодні очі собачки. Каструля знята з вогню, але їжі потрібно охолонути! Кухар дивиться на годинник, собака все більше нервує і облизується.
Таймер досягає «60.00.00», звучить сигнал, відлік часу зупиняється.
У лівій частині екрана і далі ідилія. У правій кухар заспокоює голодного песика, стоячи перед мисочкою з їжею, з якої йде пара.
Голос ведучого: Результат очевидний! Барбос: миска повна, пес задоволений, ти вільний!
Посередині екрана, крупно — банка з кормом.
Зйомка та монтаж. Підготуйте локації, знайдіть акторів. Ними можуть бути ваші працівники. Репетируйте дії та репліки за сценарієм. Зніміть матеріал та змонтуйте в будь-якій зручній програмі.
Робота із соцмережами — важливий елемент маркетингової стратегії бізнесу. Але не забувайте й про інші канали, адже суттєвій частині вашої аудиторії зручно знаходити інформацію та замовляти на сайті або через месенджер. Використовуйте платформу SendPulse для розроблення інтернет-магазину, організації розсилок через email і Viber, зберігання клієнтських даних у CRM, комунікації у чат-ботах в Телеграма, Viber, WhatsApp, Instagram і Facebook. Користуйтеся мультифункціональним сервісом та досягайте нових бізнес-висот!