Успіх бренду багато в чому залежить від того, хто керує його розвитком. Бренд-менеджер — фахівець, який відповідає за стратегію розвитку торгової марки, дотримання унікальності та підвищення довіри. Розберемося, чим саме займається такий експерт, які навички потрібні та як ним стати.
Вміст:
Хто такий бренд менеджер
Професія бренд-менеджера — це передусім виконання обов’язків так званого «зберігача» бренду компанії. Головне завдання фахівця — підтримувати імідж бренду та розвивати його, підкреслювати індивідуальність та окреслювати перспективи. Також бренд-менеджери забезпечують послідовне просування торгової марки серед цільової аудиторії.
Такі спеціалісти очолюють команди й відповідають за збереження цілісності бренду у різних маркетингових каналах. Мета: створювати й зберігати цінності та залучати нових клієнтів.
Менеджер з бренд-маркетингу аналізує ринкові тенденції, вивчає цільову аудиторію, розробляє переконливі стратегії просування для ринку чи певної ніші, будує довгострокові стосунки з клієнтами. У таких спеціалістів творче бачення має поєднуватись з проникливим аналітичним складом розуму.
Радимо прочитати: «Комунікаційна стратегія: як компанії чітко та ефективно налагодити відносини з клієнтом».
Професія бренд менеджер: основні напрямки
Бренд-маркетинг — динамічна сфера, яка охоплює різні спеціалізації. Тому у навичках та напрямах роботи фахівців є відмінності. Розглянемо кілька основних спеціалізацій.
Стратегічний бренд-менеджер
Це спеціаліст, здатний «прокласти шлях» для планомірного довготривалого успіху бренду. Відповідає за розроблення стратегії бренду та наглядає за її реалізацією. Стратегія включає позиціонування, цінності та індивідуальні відмінності. Це необхідно, щоб бренд був «на одній хвилі» зі споживачами й мав чіткі конкурентні переваги.
Для цієї роботи потрібно глибоко розуміти ринкові тенденції та споживачів. Тому стратегічні бренд-менеджери співпрацюють з однією чи кількома командами. Мова йде про обмін даними, мозкові штурми, налагодження взаємодії, узгодження ініціатив тощо.
Скажімо, позиціонування бренду Apple як інноваційного та преміального ґрунтується на тривалих стратегічних рішеннях. Стів Джобс разом із командою визначив цінності бренду: інновації, простота, естетика. Сучасні спеціалісти з просування забезпечують послідовне втілення цих принципів у всіх продуктах та комунікаціях.

Більше про маркетингові стратегії бізнесу ми розповідали в окремій статті.
Продуктовий бренд-менеджер
Такий фахівець зосереджений на брендингу конкретних продуктів чи продуктових лінійок. Його завдання — розробити та реалізувати маркетингові стратегії, щоб підкреслити унікальні особливості та переваги товару або послуги. Спеціаліст співпрацює з відділами розроблення і продажів. Завдяки цьому він мають все необхідне, щоб забезпечити відповідність позиціонування продукту потребам споживачів та стратегії бренду компанії.
Продуктових бренд-менеджерів часто залучають до запуску продуктів та організації рекламних кампаній. Вони відповідають за сприйняття продукту на ринку.
Наприклад, команда бренд-менеджерів агенції Crispin Porter + Bogusky запропонувала ідею для просування Coca-Cola Zero як низькокалорійної альтернативи без втрати смаку класичного напою. У рекламних кампаніях вони наголошували на цьому унікальному аспекті, завдяки чому досягли унікального позиціонування.
Digital бренд-менеджер
Основна спеціалізація — розбудова та підтримання присутності бренду в інтернеті. Щоб налагодити просування у соцмережах, контент-маркетинг, пошукову оптимізацію, співпрацю з лідерами думок та онлайн-рекламу, тож потрібна експертиза в діджитал-маркетингу.
Через цифрові канали бренд-менеджер працює над підвищенням впізнаваності бренду, залучає аудиторію, стимулює конверсії. Також до обов’язків входить аналіз ефективності кампаній та поведінки клієнтів в інтернеті. Це допомагає оптимізувати точки взаємодії та забезпечити послідовний і позитивний досвід роботи бренду на всіх платформах.
Наприклад, косметичний бренд Glossier зробив ставку на просування в соцмережах, активно співпрацюючи з блогерами та мікроінфлюенсерами. Digital бренд-менеджери бренду створюють інтерактивний контент, проводять кампанії в Instagram і TikTok.

Читайте також:
- «Хто такий інфлюенсер і як зробити його корисним для свого бізнесу»;
- «Як зробити свої стікери в Телеграм: інструкція, приклади, розповсюдження»;
- «TikTok Advertising: повний огляд рекламних функцій платформи»;
- «Як збільшити охоплення в Інстаграм: 30 способів».
Контент бренд-менеджер
Це оповідач, який може створювати переконливі історії про бренд. Він контролює стратегію контенту компанії або лінійки продуктів на всіх майданчиках: у блогах, відео, подкастах, соцмережах. Його роль полягає в розумінні «голосу бренду» та створенні контенту, узгодженого з цим «голосом».
Основна мета — зміцнити довіру до компанії та забезпечити лідерські позиції у вибраній ніші. Заради цього бренд-менеджер співпрацює з креативними командами: задає тон, створює ідеї, ставить завдання та контролює якість й відповідність готового контенту.
Так, команда контент бренд-менеджерів Red Bull організує створення надихаючих історій про екстремальні види спорту. Це допомагає підтримувати імідж бренду як уособлення енергії та адреналіну. Один з основних каналів взаємодії з аудиторією — YouTube.

Хочете знати більше про сторітелінг та його переваги? У нас є класна стаття про це.
Бренд-менеджер спільнот
Будує та підтримує стосунки з аудиторією бренду, створює умови для зростання лояльності та єднання людей навколо компанії. А точніше:
- Відповідає за онлайн-майданчики: соціальні мережі, форуми чи спеціалізовані застосунки, де збирається спільнота бренду.
- Організує комунікацію зі споживачами, відповіді на запитання, коментарі, заохочує до участі в дискусіях.
- Планує і реалізує події або ініціативи, які зміцнюють зв’язок між спільнотою та брендом
- Збирає думки, пропозиції та критику споживачів, для покращення продукту або послуги.
- Робить бренд «ближчим» і «людянішим», демонструючи увагу до потреб спільноти.
- Сприяє тому, щоб учасники спільноти не лише купували продукт, але й залишалися його прихильниками.
Хороший приклад — створення спільноти Nike Run Club. Це не лише застосунок для бігу, а й платформа, яка об’єднує любителів спорту. Учасники можуть ділитися досягненнями, брати участь у викликах, отримувати персоналізовані поради від тренерів і взаємодіяти з іншими бігунами. Команда Nike активно підтримує спільноту, організовує марафони, створює контент для мотивації та відповідає на запитання користувачів.

Міжнародний бренд-менеджер
Основне завдання — контроль за дотриманням глобальної стратегії маркетингу. Він адаптує брендинг відповідно до різних культурних контекстів і ринкових умов у всьому світі. Робота вимагає глибокого розуміння міжнародних ринків, поведінки споживачів і місцевого законодавства. Міжнародні бренд-менеджери забезпечують узгодження глобального бренду з регіональними адаптаціями. Для цього вони співпрацюють із місцевими маркетинговими командами.
За таким принципом працює мережа ресторанів McDonald’s. У кожній країні бренд адаптує меню до місцевих вподобань, одночасно зберігаючи впізнавані елементи бренду: логотип, стиль обслуговування. Міжнародні бренд-менеджери забезпечують баланс між глобальним брендингом і локальними особливостями.

Де може працювати бренд-менеджер
Професія бренд-менеджер універсальна, адже спеціаліст створює, підтримує та розвиває позитивний імідж компанії або продукту. Але напрям роботи та перелік робочих обов’язків можуть змінюватись залежно від сфери. Ось основні місця, де є попит на бренд-менеджерів.
Великі компанії, корпорації, організації з національними та міжнародними філіалами
У цих компаніях бренд-менеджери відповідають за стратегічне управління брендом, контролюють позиціонування та адаптацію до ринкових умов. Координують великі команди, щоб забезпечувати глобальну впізнаваність організації чи конкретних продуктів.
Маркетингові агентства
Бренд-менеджери агенцій розробляють стратегії для клієнтів. Можуть працювати над плануванням та організацією рекламних кампаній, просуванням нових продуктів, створенням унікальних моделей ринкового позиціонування.
Медіакомпанії
Тут фахівці працюють над організацією створення контенту, управлінням соцмережами та онлайн-кампаніями.
Стартапи
У невеликих компаніях бренд-менеджер може виконувати одразу кілька функцій: просувати продукт, аналізувати ринок і координувати маркетингові активності.
Роздрібна торгівля
Фахівці у роздрібних мережах відповідають за імідж компанії, розвиток лояльності клієнтів і просування нових продуктів чи акцій.
Індустрія розваг
Бренд-менеджери створюють і підтримують імідж артистів, фільмів, серіалів або ігрових студій.
Громадські організації та благодійні фонди
Спеціалісти працюють над створенням позитивного іміджу та залученням уваги до соціальних ініціатив. Як-от, розробляють комунікаційні кампанії, які допомагають залучати кошти чи нових учасників
Освітні заклади та IT-сектор
В університетах, школах або технологічних компаніях бренд-менеджери формують репутацію організації чи освітніх продуктів. Також працюють над збільшенням впізнаваності та покращенням користувацького досвіду.
Аутсорсинг
Багато компаній пропонують бренд-менеджерам можливість працювати віддалено. Це особливо актуально для спеціалістів у digital-маркетингу. Такі фахівці можуть віддалено координувати завдання, взаємодіяти з командами та реалізовувати проєкти. Таку модель роботи часто використовують у міжнародних компаніях та у невеликих стартапах.
Що робить бренд менеджер
Розроблення стратегії бренду — це створення унікальної історії та клієнтського досвіду. Тому бренд-менеджер відповідає за всі аспекти маркетингу, що стосуються бренду. Основна мета зрозуміла: всі рішення щодо брендингу мають спонукати зростання продажів. Спеціаліст відповідальний за:
- проведення маркетингових досліджень;
- аналіз ринку для розуміння тенденцій;
- зв’язок з командами, які реалізують стратегію брендингу;
- управління проєктами на всіх стадіях реалізації;
- керування бюджетами для підтримки проєктів;
- комунікацію з керівництвом компанії, амбасадорами, лідерами думок тощо.
Для ефективного спілкування бренд-менеджери часто використовують email-розсилки. Ділове листування — важлива частина роботи. Тому на допомогу приходять спеціальні інструменти. Наприклад, SendPulse автоматизує процеси розсилок, забезпечує персоналізацію та дає змогу відстежувати ефективність.

Повсякденні завдання менеджера з маркетингу брендів відрізняються залежно від рівня, досвіду, конкретних робочих обов’язків:
- Новачки зосереджуються на підтримці діючих маркетингових ініціатив.
- Менеджери середньої ланки формують та реалізують стратегії.
- Спеціалісти високого рівня керують напрямками, впроваджують інновації, стежать за реалізацією загальної стратегії відповідно до бізнес-цілей компанії.
Але це стратегічні завдання. А чим бренд-менеджер займається щодня? Розглянемо це.
Один день бренд-менеджера
Менеджер початкового рівня зазвичай допомагає розробляти та проводити маркетингові компанії. Він:
- Створює маркетингові матеріали.
- Проводить маркетингові дослідження для розуміння споживчих тенденцій.
- Підтримує діючі маркетингові кампанії бренду.
- Співпрацює з дизайнерами, контент-мейкерами, менеджерами з продажів.
- Моніторить діяльність конкурентів та динаміку ринку.
- Бере участь в створенні контент-плану для соцмереж тощо.
Бренд-менеджер середньої ланки відповідає за планування та реалізацію маркетингових ініціатив. Його робота більш незалежна, він часто керує позиціонуванням конкретного товару чи лінійки, або ж навіть цілого сегменту. Впродовж дня спеціаліст може:
- Розробляти маркетингові стратегії чи створювати плани для конкретних сегментів.
- Працювати з бюджетами.
- Контролювати процеси створення контенту.
- Аналізувати результати маркетингових кампаній та шукати шляхи оптимізації.
- Шукати зовнішніх партнерів та налагоджувати стосунки з ними.
- Налагоджувати співпрацю між командами для узгодженої роботи.
Провідні бренд-менеджери відіграють вирішальну роль у керуванні стратегічним напрямом розвитку бренду та забезпеченні довгострокового успіху. Вони беруть участь у прийнятті рішень на високому рівні та відповідають за загальний стан справ. Стандартний робочий день спеціаліста включає:
- Аналіз даних для створення стратегії позиціонування бренду.
- Керування процесами досліджень та аналізу ринку.
- Контроль за виконанням стратегії.
- Керування розробкою продуктів та інновацій.
- Розвиток партнерства та співпраці.
- Наставництво та розвиток маркетингової команди.
Скільки заробляє бренд-менеджер
За даними платформи для пошуку роботи Work.ua, середня зарплата бренд-менеджера у 2024 році зросла на 30% і становить 32 500 гривень на місяць. Водночас кількість вакансій скоротилась на 31%.

Найвища зарплата бренд менеджера — у Києві: 35 000 гривень на місяць. Аналогічний показник доходу у спеціалістів, які виконують обов’язки віддалено на умовах підряду. Найменше отримують професіонали у Харкові: в середньому 22 500 грн на місяць. За даними Jooble, такі фахівці заробляють в середньому 36 600 гривень на місяць.
Також читайте:
- «Айдентика: навіщо бренду візуальне «обличчя» і як його створити»;
- «Платформи для продажу: як масштабувати бізнес в Україні та за кордоном»;
- «Фірмовий стиль: гайд для бізнесу»;
- «Що таке брендинг і навіщо він потрібний».
Переваги та недоліки роботи бренд менеджером
Робота бренд-менеджера непроста і відповідальна, зате добре оплачується. Які ще переваги та недоліки є у ній? Розглянемо докладніше.
Недоліки | Переваги |
Творча свобода Спеціаліст формує комунікативні та візуальні елементи бренду: від логотипу до пакування. Він генерує ідеї, координує команди, ухвалює рішення | Стрес Бренд-менежеру доводиться досягати поставлених цілей в умовах обмеженого бюджету та чітко окреслених термінів. При всьому треба одночасно координувати кілька завдань. |
Вплив на успіх бренду Бренд-менеджери безпосередньо формують бренд, від них багато в чому залежить його успіх та довголіття. | Відсутність стабільності Для когось це перевага, для когось — недолік. Спеціалісту треба постійно адаптуватись до змін ринку і нових технологій. Те, що спрацювало минулого разу, може не спрацювати наступного. |
Постійний розвиток Професіонал комунікує з великою кількістю спеціалістів: від фінансистів до дизайнерів. Це збагачує досвід та підвищує рівень знань. | Висока відповідальність Спеціаліст безпосередньо відповідає за ефективність бренду. Негативні результати кампанії напряму впливають на авторитет бренд-менеджера. |
Кар’єрні перспективи Ефективні бренд-менеджери часто стають директорами з маркетингу або входять до топменеджменту компанії | Залежність від ринку Навіть професіонали помиляються, якщо на ринок впливають непередбачувані чинники. Їх неможливо контролювати, проте вони нівелюють ефективність роботи |
Формування особистого бренду Успіх в роботі не залишається непоміченим: спеціаліст здобуває відоме ім’я і може розраховувати на галузеві нагороди або запрошення в інші компанії | Відповідальність за команду Успіх розвитку бренду залежить від роботи великої команди. Проте за будь-які затримки, помилки чи звані задачі відповідає безпосередньо бренд-менеджер |
Постійна динаміка Це робота для людей, які не люблять рутину. Тут треба постійно розвиватися, адаптуватися, змінювати рішення, шукати нові підходи | Багатозадачність Зазвичай бренд-менеджери ведуть кілька проєктів одночасно, і в межах кожного координують або виконують кілька десятків завдань. Така завантаженість може призвести до вигорання. |
Як стати бренд-менеджером
Здобути вищу освіту бренд-менеджера в Україні не можна. Але можна здобути диплом в економіці, фінансах або маркетингу і далі навчатися на онлайн- або офлайн-курсах.
Якщо хочете стати перспективним спеціалістом та швидко просуватися кар’єрними сходинками, вам треба покращити такі навички:
- Ділові комунікації. Вчіться ефективно обмінюватись інформацією, налагоджувати стосунки з партнерами, а також чітко формувати завдання, прохання, вимоги.
- Стратегічне мислення. Потрібно навчитися розуміти причини й наслідки, помічати тенденції та аналізувати їхній можливий вплив, аналізувати ринок і працювати з основними маркетинговими та фінансовими метриками.
- Управління проєктами. Опануйте здатність планувати, ставити завдання, відстежувати процеси, контролювати результати та оцінювати ефективність. Навчіться вимогливості та засвойте принципи ефективної роботи у команді. Вам доведеться робити це кожного дня.
- Координація команд. Вам доведеться працювати з людьми поза вашого безпосереднього підпорядкування. Тому навчіться формувати ефективні команди з різних фахівців.
- Адаптивність. Візьміть за звичку постійне вивчення тенденцій та інновацій. Прагнете бути хорошим бренд-менеджером? Доведеться постійно розвиватись. Як тільки ви зупинитесь, вам випередять конкуренти.
- Вивчення нових технологій. Ви маєте розуміти, як працюють основні інструменти, щоб точно ставити завдання та вимагати результатів. Тому буде корисно створювати невеликі проєкти: наприклад, лендинги для тестування бізнес-ідей. З цим допоможе конструктор сайтів SendPulse. Він допомагає швидко розробляти та запускати проєкти: від посадкової сторінки до онлайн-магазину.

Бренд-менеджер — професія, у якій творчість поєднується з навичками сильного лідера та проникливого бізнес-стратега. Тут не обійтись без сучасних інструментів для розвитку бренду. Платформа SendPulse надає всі необхідні засоби: це автоматизація маркетингових розсилок, створення сайтів, налаштування чат-ботів, організація курсів для внутрішнього навчання команд та багато іншого. Тут є все необхідне для спрощення робочих задач та підвищення продуктивності.