Ціни та правила тарифікації повідомлень WhatsApp

WhatsApp встановлює ціни та правила тарифікації повідомлень, що відправляються через WhatsApp Business Platform та WhatsApp Business API, залежно від ініціатора діалогу та теми листування.

Існують дві основні категорії WhatsApp-сесій: user-initiated, коли бізнес відповідає на вхідне повідомлення від передплатника протягом 24 годин, і business-initiated — дорожчий вид сесії, коли бізнес пише передплатнику першим.

Крім того, 1 червня 2023 року запроваджуються додаткові зміни у тарифікації повідомлень.

У статті розберемо докладніше, які є категорії тарифікації у WhatsApp чат-боті, які зміни вводяться, а також як перевірити залишок в обліковому записі, щоб спланувати свій бюджет.

Основні поняття

Залежно від того, з якого повідомлення стартує листування, WhatsApp Business поділяє діалоги на категорії: ініційовані користувачем та ініційовані бізнесом.

Усі діалоги вимірюються фіксованими 24-годинним сесіями. Сесія відкривається, коли доставляється перше повідомлення.

Якщо діалог ініційований користувачем та його мета — розв'язання питань клієнтів, листування належить до категорії Підтримка (Service conversations).

Додатково використовується поняття вікно підтримки — це змінний 24-годинний період часу, який оновлюється при отриманні повідомлення від клієнта. Бізнес може надсилати повідомлення у вільній формі в рамках вікна підтримки. Але будь-яке повідомлення, відправлене клієнту більш ніж через 24 години після його останнього повідомлення, має бути зі схваленим шаблоном.

Якщо компанія надсилає користувачеві шаблонне повідомлення, починаючи діалог або у відповідь на повідомлення користувача, автоматично відкривається сесія, яка вважається діалогом, ініційованим бізнесом.

З 1 червня 2023 року запроваджуються різні категорії для таких діалогів, залежно від теми шаблону, тобто мети листування.

При створенні нового шаблону та надсиланні його на модерацію компанія вказує його категорію. Шаблони, контент яких не збігається із зазначеною категорією, будуть відхилені на боці Meta.

Ця категорія буде використана для тарифікації відповідних діалогів. Усі категорії вимагають згоди від користувача отримання.

Категорія Опис Приклади тем та текстів шаблонів
Послуги (Utility conversations) Обробка конкретних запитів або транзакцій, надсилання клієнтам оновлень про поточне замовлення, у тому числі повідомлень після покупки та чеків за передплату. Підтвердження чи припинення чинної транзакції

«Ваше замовлення № 0021 підтверджено».

Зміна чи оновлення транзакції

«Ваше замовлення надіслано! Ви отримаєте його у п'ятницю».

Рахунки, оплата та повідомлення про платежі

«Не вдалося обробити платіж. Натисніть тут, щоб повторити спробу».

Аутентифікація (Authentification conversations) Аутентифікація користувачів за допомогою одноразових кодів, наприклад у процесі багатокрокового входу (підтвердження або відновлення облікового запису, проблеми з цілісністю облікового запису). Шаблони цієї категорії жорстко регламентуються. Надсилання користувачеві коду підтвердження

«Ваш код підтвердження:{{1}}. З міркувань безпеки нікому не повідомляйте цей код».

Маркетинг (Marketing conversation) Універсальна категорія*, що служить для надсилання клієнтам рекламних матеріалів, акцій, пропозицій та іншої інформації або закликів до дії. Промоакції та пропозиції

«Дякую за замовлення! Використовуйте промокод SAVE20, щоб отримати знижку 20% на наступне замовлення».

Вітальні та прощальні повідомлення

«Наша кондитерська тепер у WhatsApp!».

Оновлення, запрошення, розсилки та рекомендації

«Відмінні новини! Товар, який вам сподобався, знову у продажу».

Запити та заклики до дії

«Дякую вам за замовлення. Будемо раді, якщо поділіться відгуком. Для цього натисніть на посилання».

* Якщо у повідомленні одночасно передається службова інформація та маркетингова, все повідомлення належить до категорії «Маркетинг». Також до категорії «Маркетинг» належить будь-яке листування, яке не підходить під опис категорій «Послуги», «Автентифікація» або «Підтримка».

Правила тарифікації

Тарифікація повідомлень у рамках відкритих сесій

Перше повідомлення від бізнесу у новому діалозі буде платним. Якщо такі повідомлення у рамках 24-годинної сесії відповідатимуть початковій категорії, вони будуть безплатними.

Наприклад, якщо за 24 години надіслано три повідомлення у діалозі категорії «Послуги», то оплачується лише перше з них.

Якщо у відповідях використовуються шаблони іншої категорії, то відкривається нова сесія, яка оплачується за тарифами категорії.

Так, якщо в процесі діалогу після повідомлення про послуги використовувалося повідомлення з шаблоном із категорії «Маркетинг», починається нова сесія і це повідомлення буде платним. Але до закінчення першої сесії додаткові повідомлення за шаблоном «Послуги» будуть безплатними.

Якщо у вже відкритій сесії будь-якого типу повідомлення надходить від користувача, відповідь на нього повідомленням без шаблону буде безплатним і нова сервісна сесія не відкривається.

Якщо сесія ініційована користувачем, оплачується лише перша відповідь за тарифами категорії Підтримка у наступні 24-години повідомлення бізнесу, написані у вільній формі без шаблонів, будуть безплатними.

Після закінчення 24-годинного вікна підтримки бізнес не може відповідати повідомленням без шаблону, поки користувач не надішле наступне повідомлення (ця часова зона показана на ілюстраціях штрихуванням).

Якщо протягом сесії користувач надсилає нове повідомлення, відкривається нове вікно підтримки. У цьому випадку оплачується та відповідь, яку відправлено після закінчення попередньої сесії категорії Підтримка.

Ціна повідомлення, яке відкриває 24-годинну сесію, залежить від країни, до якої ви його відправляєте. Наприклад, для України, якщо компанія надсилає маркетинговий шаблон 0.086 USD за повідомлення. Повідомлення про послугу коштуватиме 0.0619 USD, автентифікаційне повідомлення — 0.0557 USD, а якщо компанія відповідає на запитання користувача — 0.025 USD.

Ознайомтеся докладніше з новими цінами на сесії в різні країни у прайс-листі (у відповідній валюті).

Щомісячний безоплатний пакет сесій

З 1 червня 2023 року щомісяця перші 1000 сесій діалогів категорії Підтримка будуть для вас безплатними. Ви можете вільно відповідати, залучаючи вашу аудиторію до комунікації через WhatsApp.

Зверніть увагу, що щомісячний пакет безплатних сесій діє для одного облікового запису, на якому може бути під'єднано кілька ботів (номерів).

Безоплатні сесії після переходу з рекламних оголошень

Якщо користувач надсилає бізнесу повідомлення, використовуючи кнопку заклику до дії в рекламі з переходом в WhatsApp і зі сторінки Facebook, то компанія Meta не бере плати за діалог. На додаток, з 1 березня 2023 року Meta збільшила період безплатного листування з 24 до 72 годин і надає додаткові точки входу, які будуть починатися тільки з переходу користувача.

Під час безплатного листування можна надсилати та отримувати повідомлення протягом 72-х годин.

Однак, якщо користувач розпочав сесію безоплатного листування, то розпочати листування іншої категорії неможливо, навіть якщо компанія надсилає шаблони повідомлень у рамках триденного періоду.

Для реклами з переходом до WhatsApp діють стандартні розцінки. Безоплатним листуванням вважається лише те, що починається з рекламного оголошення, а не сама реклама.

Як спланувати свій бюджет

Щоб дізнатися, скільки коштів витрачено на діалоги та за якими тарифами, а також вистачає вам безоплатного ліміту на відповіді вашим користувачам, перейдіть до розділу статистики бота.

Також повідомлення про діалоги в рамках безоплатного ліміту (або про його використання) виводиться на стартовій сторінці розділу Чат-боти (Chatbots).

Приклади сесій

Розглянемо кілька прикладів комунікації з користувачами, щоб зрозуміти, як працює тарифікація.

Сценарій 1. Користувач надсилає повідомлення до служби підтримки та спілкується в рамках однієї 24-годинної сесії.

Юлія ставить запитання (1) компанії Commercial Air про своє бронювання. Після повідомлення від Commercial Air (2) починається 24-годинна сесія листування.

У цьому сценарії всі наступні повідомлення протягом 24 годин безкоштовні. Це стимул для компанії Commercial Air швидше реагувати на повідомлення та розв'язувати всі питання в рамках однієї сесії.

Якщо Commercial Air продовжує обмінюватися повідомленнями з користувачем після завершення 24-годинної сесії, доведеться сплатити повідомлення за шаблоном певної категорії, який запустить нову сесію. Сесія вважатиметься ініційованою бізнесом.

У цьому сценарії Юлія отримала потрібну інформацію, а компанія Commercial Air заплатила за одну сесію сесію категорії «Підтримка».

Сценарій 2. Користувач ініціює спілкування, яке відбувається у двох сесіях з використанням одного шаблону.

Юлія цікавиться, коли буде доставлено її замовлення із магазину взуття Barbara. Вона надсилає своє питання о 13:13 (1).

У магазині взуття Barbara налаштований чат-бот, який відповідає на часті запитання клієнтів, тому клієнт одразу отримує відповідь о 13:13 (2).

Наступного дня чат-бот надсилає повідомлення про доставлене замовлення о 15:45 (3).

Магазин взуття Barbara відправляє друге повідомлення пізніше, ніж 24 години після своєї відповіді в першому листуванні - почалася нова сесія і потрібно використовувати шаблон для відправки.

У цьому сценарії магазин взуття платить за дві сесії: перша належить до категорії «Підтримка», друга – до категорії «Послуги». .

Сценарій 3. Компанія надсилає шаблонне повідомлення.

Коли статус рейсу змінюється або зовсім скасовується, Commercial Air надсилає повідомлення через шаблонні повідомлення своїм клієнтам.

У першому повідомленні (1) інформація про те, що рейс відкладається на пів години.

У другому повідомленні (2) компанія нагадує, що посадка розпочнеться за 15 хвилин.

У цьому сценарії два шаблонні повідомлення однієї категорії — «Послуги» — надіслано протягом 24 годин, тому потрібно сплатити лише одну сесію.

Сценарій 4. Компанія ініціює спілкування із клієнтом, яке складається з одного діалогу.

Коли покупець зробив замовлення в магазині Barbara, компанія відправляє підтвердження (1), що замовлення отримано, і запитує, чи покупець хоче отримати повідомлення про доставку.

Покупець обирає автовідповідь «Так» (2), після якого слідує додаткова відповідь компанії (3).

У цьому сценарії магазин Barbara платить за одну сесію «Послуги», яку вони ініціювали. Якби користувач зреагував пізніше, ніж через 24 години, потрібно було б заплатити додатково за нову сесію.

    Оцініть, наскільки стаття була корисною "Ціни та правила тарифікації повідомлень WhatsApp"

    Оцінка: 4 / 5 (11)

    Назад

    Як працює ліміт на частоту повідомлень (Frequency Capping)

    Далі

    Як імпортувати підписників WhatsApp

    Спробуйте бота для розсилок в Facebook Messenger безкоштовно