Як створити автоматизований ланцюжок для WhatsApp чат-бота

Доступно на платному тарифі, а також на час безплатного семиденного пробного періоду

Конструктор ланцюжків — головний інструмент налаштування вашого бота, який вітатиме нових підписників, консультуватиме їх, продаватиме товари та повідомлятиме менеджера про питання підписників в чат-боті. А також збирає та фільтрує дані та відправляє їх до вашої системи для подальшої обробки.

Вам достатньо вказати ключові слова, визначити структуру бота та перемістити елементи, налаштовуючи їх один за одним.

Нижче наведено докладний зміст для зручнішої навігації по всіх можливих стартах та елементах ланцюжка, які можна додати.

Вибір старту ланцюжка

За замовчуванням доступні Welcome-серія (Welcome message), Стандартна відповідь (Standard reply) та Відписка від бота (Unsubscribe from bot). Також ви можете створювати власні тригери.

Перейдіть у вкладку Структура бота (Bot Structure) та виберіть тип запуску:

Вітальна серія (Welcome message) Відправляється відразу після підписки на ваш чат-бот після введення команди /start або через віджет підписки.

Такий ланцюжок знайомить підписника з чат-ботом, в ньому ви можете розповісти про свій бот і його можливості.

Стандартна відповідь (Standart reply) Запускається у відповідь на запитання підписників поза рамками сценаріїв чат-бота, а також під час надсилання боту картинки.

Тут ви можете додати повідомлення з текстом, що менеджер підключиться протягом робочого дня та надасть відповідь на поставлене запитання.

Після відписки (Unsubscribtion from the bot) Ланцюжок з одним повідомленням, який запуститься після команди відписки — /stop або /unsubscribe.
Тригерна Ви можете створювати свої тригери, на які бот реагуватиме і запускатиме ланцюжок.

Натисніть кнопку Створити новий тригер (Create new trigger). Виберіть тип тригеру.

Читайте докладніше: Як керувати тригерами ланцюжків чат-бота.

Замовлення каталогу (Catalog order) Спрацьовує після отримання замовлення з каталогу товарів, якщо він у вас налаштований у Facebook Commerce Manager.
Привітання бота (Bot greeting) Cпрацьовує одразу при першому заході підписника в чат з ботом. Це дає можливість відправляти повідомлення з текстом для вітання з підписниками або для спонукання до діалогу.

Читайте докладніше: Як налаштувати тригер запуску ланцюжка для WhatsApp бота.

Конструювання ланцюжка

Важливо продумати архітектуру та логіку свого чат-бота, щоб користувач легко знайшов відповіді на свої запитання або успішно оформив своє замовлення, надавши потрібну інформацію.

Сформулюйте завдання робота, розбийте його функції на розділи, розпишіть взаємозв'язки блоків і потім переходьте до створення сценарію чат-бота в конструкторі, додаючи елементи один за одним.

Щоб розпочати налаштовувати ланцюжок, виберіть тригер та натисніть Редагувати ланцюжок (Edit flow). Якщо ви створювали новий тригер, натисніть Створити ланцюжок.

Рекомендуємо ознайомитися зі стратегіями та різновидами чат-ботів складання бота на нашому блозі та в записах вебінару на нашому YouTube каналі. Також ви можете вибрати готовий шаблон ланцюжка, скопіювати з іншого боту або сгенерувати за допомогою OpenAI.

Розглянемо, які елементи ви можете додати. Всі елементи є опціональними, ви можете зупинитися і на першому елементі повідомлення, не додаючи інші.

Старт

Ви можете вибрати першим елементом, з якого запускається ланцюжок, такі блоки: Повідомлення, Фільтр, Випадковий вибір, Запит API або Дія.

Наприклад, через блок Фільтр і Запит API можна перевірити дані підписника і персоналізувати спілкування, запустивши ланцюжок тільки тим користувачам, у яких є запитаних даних або розгалузити ланцюжок і відправити різні повідомлення. А за допомогою блоку Випадковий вибір ви можете урізноманітнити автовідповіді або створити A/B тест.

Щоб зробити блок стартовим елементом, з'єднайте потрібний елемент із елементом Старт (Start).

Щоб переглянути, який тригер запускає ланцюжок, натисніть на Старт.

Елемент Повідомлення

Ви можете створювати звичайні повідомлення або надсилати шаблонні повідомлення. Звичайні повідомлення можна надсилати лише протягом 24 годин з моменту отриманого повідомлення від підписника, а шаблонні повідомлення можна надсилати в будь-який час.

Звичайне повідомлення

За допомогою Звичайного повідомлення (Regular message) ви можете створити повідомлення будь-якого типу та додати до нього різні блоки: текст, медіафайли, кнопки або запитати дані у користувача тощо.

Наприклад, в останньому блоці ланцюжка ви можете подякувати читачеві, підтвердити замовлення та відправити інформацію із зібраними змінними, уточнивши чи правильно вказано всі дані тощо.

Текст

Елемент Текст застосовується для додавання тексту.

У текстовому блоці введіть текст повідомлення до 512 символів. Ви також можете вставляти змінні, щоб персоналізувати інформацію та емодзі.

Кнопка

За допомогою елементу Кнопка ви можете залучити підписника та задати напрям подальшому сценарію бота, додати посилання та прийняти оплату.

Щоб додати кнопку, натисніть Додати кнопку (Add button). Введіть назву та виберіть тип кнопки: Продовжити ланцюжок, Список або Оплата.

Кнопка з типом Список відкриває список клікабельних елементів-опцій. Можна додати до 10 елементів. Можна розмістити всі елементи в одній секції або зробити десять секцій по одному елементу.

В одному блоці Повідомлення можна додати або одну кнопку-список, або до трьох звичайних кнопок.

Картинка

За допомогою елементу Картинка можна урізноманітнити інформацію повідомлення візуальним контентом, узгодженим із текстом.

Щоб додати картинку, натисніть Додати та виберіть елемент Картинка. Виберіть спосіб завантаження зображення: файл або за посиланням. У посиланні ви можете передавати динамічні значення.

Товар

Якщо у вас налаштований каталог з товарами у Facebook Commerce Manager, то ви можете додати картку товару.

Щоб додати елемент, натисніть Додати (Add) та оберіть Товар (Product). Введіть ID каталогу, ID товару, текст повідомлення та текст підпису.

Щоб додати кілька товарів, поділіть товари на секції.

Файл

Доступно на тарифі Pro і вище, а також на час безплатного семиденного пробного періоду

За допомогою елементу Файл ви можете додавати файли в будь-якому форматі, крім файлів, що виконуються, розміром до 20 МБ. Завантажуйте квитки, картки, чек-листи, інструкції або інші додаткові матеріали.

Щоб додати елемент, натисніть Додати та виберіть елемент Файл. Виберіть спосіб завантаження зображення: файл або за посиланням.

Аудіо

Доступно на тарифі Pro і вище, а також на час безплатного семиденного пробного періоду

Використовується для відправки аудіодоріжок.

Щоб додати файл, натисніть Додати та виберіть елемент Аудіо. Виберіть спосіб завантаження зображення: файл або за посиланням.

Ви також можете відмітити, щоб показувати медіафайл як голосове повідомлення.

Відео

Доступно на тарифі Pro і вище, а також на час безплатного семиденного пробного періоду

Використовується для відправки відеофайлів.

Щоб додати файл, натисніть Додати та виберіть елемент Відео. Виберіть спосіб завантаження зображення: файл або за посиланням.

Чекати відповідь підписника

За допомогою елементу Чекати на відповідь підписника ви можете збирати відповіді від підписників та записувати їх у змінну для подальшого використання.

Активуйте Чекати на відповідь підписника. Виберіть тип валідації, повідомлення у разі неправильного введення даних та змінну, в яку зберігати дані.

Переміщення елементів

За промовчуванням кожен елемент, що додається в блок, стає в кінець. Наведіть на елемент, який потрібно перемістити, і ви зможете перемістити його вниз або вгору.

Шаблонне повідомлення

За допомогою типу повідомлення За шаблоном ви можете надсилати шаблони транзакційних повідомлень, які пройшли модерацію у Facebook.

Перейдіть на вкладку За шаблоном (Template) та виберіть шаблон.

Якщо ви додавали до шаблону змінні, виберіть їх зі списку в запропонованих місцях. Кожному користувачеві надішлеться повідомлення зі значенням змінної для його контакту в аудиторії.

Якщо до шаблону ви додавали зображення, виберіть файл із вашого пристрою.

Продовження ланцюжка

З'єднати наступний елемент після блоку Повідомлення можна за допомогою кнопки або функції Чекати відповідь підписника. Також ви можете продовжити ланцюжок, не чекаючи відповіді користувача.

Рекомендуємо використовувати разом із блоком Пауза, щоб перевіряти, чи взаємодіяв підписник із ланцюжком, і надсилати повідомлення через певний час.

Ви можете продовжити ланцюжок після натискання на кнопку як у звичайному повідомленні, так і в шаблонному, але для шаблонних немає можливості продовжити ланцюжок після кліка на кнопку-посилання.

Ви можете з'єднати нескінченну кількість блоків через блоки, де передбачено взаємодію з користувачем, і до 100 блоків через кнопку Продовжити.

Натисніть на синій кружок у блоці та протягніть лінію від одного елемента до іншого елемента, щоб зв'язати їх.

Натисніть на лінію двічі, щоб з'явилася кнопка видалення зв'язку.

Неприв'язаний блок ланцюжка світиться жовтим, нагадуючи користувачеві, що його необхідно підв'язати.

Блок із незаповненими полями підсвічуватиметься червоним. Наприклад, ви вибрали кнопку, але не назвали її, вибрали посилання, але не вказали його. Поки ви не заповните поля, ви не зможете вийти з елемента чи конструктора із збереженням.

Елемент Ланцюжок

Ви можете полегшити структуру вашого робота, перевівши підписника на інший ланцюжок.

Після вибору елемента Ланцюжок (Flow) виберіть зі списку створений раніше ланцюжок.

На блоці Ланцюжок гілка закінчується. Після цього блоку ви не зможете продовжувати цей ланцюжок, додаючи інші елементи.

Елемент Дія

За допомогою елемента Дія ви можете виконувати певні дії з контактом або його даними. Виберіть на панелі ліворуч елемент та перетягніть його після відстежуваного блоку. Потім виберіть, яку саме дію зробити.

Елемент Фільтр

За допомогою елементу Фільтр ви можете сегментувати клієнтів за їхніми персональними даними та отриманням попередніх повідомлень.

Виберіть на панелі зліва елемент Фільтр і перетягніть його після блоку, з якого розпочнеться розгалуження сценаріїв.

Потім виберіть саму умову. Ви можете комбінувати умови, додаючи оператори кожному або будь-якому, або додавати незалежні додаткові умови.

Після додавання умов додайте до кожного з варіантів виконання умови (зелена точка) або не виконання умови (червона точка) на наступні елементи ланцюжка.

Елемент Запит API

Доступно на тарифі Pro і вище, а також на час безплатного семиденного пробного періоду

За допомогою елементу Запит API ви можете виконувати запити на сторонній сервер, щоб створити об'єкти або отримати інформацію. Отримуйте дані та використовуйте їх далі в боті.

Отримані дані можна записати в змінну або додавати до наступного повідомлення у вигляді JSONPath.

Виберіть на панелі зліва елемент Запит API і перетягніть його після блоку, з якого розпочнеться розгалуження сценаріїв. Виберіть тип запиту та введіть URL-адресу, на яку надішлеться запит.

Після перевірки запиту та отримання успішної відповіді налаштуйте відповідність.

Елемент Пауза

За допомогою елементу Пауза ви можете встановити період, протягом якого підписнику не надсилаються автоматичні повідомлення. Паузу можна встановити у хвилинах, годинах або днях.

Використовуйте її в ланцюжку, наприклад, для прогрівання клієнта. Через вказаний час надішлеться наступне повідомлення.

Виберіть на панелі зліва елемент Пауза та відредагуйте його в панелі.

Зверніть увагу: WhatsApp дозволяє надсилати наступне повідомлення після взаємодії з користувачем лише протягом 24 годин.

Елемент Випадковий вибір

За допомогою елементу Випадковий вибір ви можете налаштовувати рандомну відправку елементів чат-бота, розгалужуючи його сценарій, щоб влаштовувати квізи, турніри та A/B тестування.

Перетягніть елемент Випадковий вибір на робочу область, з'єднайте його з елементом, від якого починається розгалуження сценарію.

Елемент Коментар

Використовуйте елемент Коментар, щоб додавати коментарі для себе чи своєї команди щодо того, як працює ланцюжок. Елемент бачите тільки ви та інші члени команди.

Перетягніть блок Коментар із бокового меню та введіть текст коментаря у панелі праворуч. Ви можете додавати до 512 символів, посилання та емодзі.

Збереження та запуск ланцюжка

Після додавання всіх блоків та перевірки зв'язків між ними збережіть ланцюжок перед виходом. Для цього праворуч зверху натисніть кнопку Зберегти та відправити собі, щоб протестувати ланцюжок і перевірити, чи все працює коректно. Потім можете вибрати Зберегти та вийти (Save and exit).

В ланцюжку повинен бути хоча б один блок Повідомлення або Дія.

Переглянути загальну кількість надісланих та прочитаних повідомлень та переходів у ланцюжку та окремо для кожного повідомлення можна у вкладці Структура бота.

Ви також можете відстежувати статистику натискань на кнопки в ланцюжку повідомлення. Натисніть на цифру на кнопці, щоб подивитися, хто на неї натискав.

    Оцініть, наскільки стаття була корисною "Як створити автоматизований ланцюжок для WhatsApp чат-бота"

    Оцінка: 4 / 5

    Назад

    Як налаштувати тригери запуску ланцюжка для WhatsApp чат-бота

    Далі

    Як створити рекламу в WhatsApp для запуску чат-бота

    Популярне в нашому блозі

    Спробуйте бота для розсилок в Facebook Messenger безкоштовно