Як використовувати елементи конструктора ланцюжків чат-бота

У SendPulse ви можете створити чат-бота, який буде вітати нових підписників, консультувати, продавати ваші товари, а також збирати та фільтрувати дані та відправляти їх до вас у систему для подальшої обробки. Усі елементи ланцюжка можна перетягувати в робоче поле, натискаючи на них лівою кнопкою миші.

У статті розглянемо, які елементи можна додати до ланцюжка чат-бота.

Старт

Ви можете вибрати першим елементом, з якого запускається ланцюжок, такі блоки: «Повідомлення», «Фільтр», «Випадковий вибір», «Запит API» або «Дія».

Наприклад, через блок «Фільтр» і «Запиту API» можна перевірити дані підписника і персоналізувати спілкування, запустивши ланцюжок тільки тим користувачам, у яких є або немає запитуваних даних або розгалузити ланцюжок і відправити різні повідомлення. А за допомогою блоку «Випадковий вибір» ви можете урізноманітнити автовідповіді бота або створити A/B тест.

Щоб зробити блок стартовим елементом, з’єднайте потрібний елемент із блоком «Старт» (Start).

Щоб переглянути, який тригер запускає ланцюжок, натисніть на блок «Старт» (Start).

Повідомлення

За допомогою елемента «Повідомлення» (Message) можна створити повідомлення будь-якого типу й додати до нього різні блоки: текст, відео, галерею, кнопки або запитати дані користувача тощо.

Текст

У текстовому блоці наберіть текст повідомлення. Обмеження за довжиною одного текстового блоку – 4000 символів. Ви також можете вставляти змінні для персоналізації інформації та емодзі.

Для цього натисніть {} у верхньому правому куті текстового поля та виберіть потрібну змінну зі списку. Кожен підписник отримає повідомлення зі значенням змінної з його контакту.

Saving a button in a message

Ви можете додати такі змінні.

Користувальницькі змінні у контактів Ви можете передавати їх під час підписки, задавати та змінювати вручну в «Аудиторії» та автоматично в ланцюжку через елементи «Дія — встановити змінну», «Введення даних» та «Запит API».
Системні змінні бота Можна вставити текст останнього повідомлення підписника за допомогою last_message, додати ID підписника за допомогою contact_id та ID підписника в Telegram — telegram_id.
Глобальні змінні бота Ви можете створити свої змінні в налаштуваннях бота і використовувати повідомлення із заздалегідь заданими значеннями, спільними для всіх підписників. Стандартно доступні змінні $bot_name, $bot_id та $current_date (поточна дата).

Кнопки

Зв’язують елемент «Повідомлення» (message) з іншими елементами ланцюжка. Щоб додати кнопку до повідомлення, під полем введення тексту натисніть «+ Додати кнопку» (+ Add button).

Adding a button to a message

Виберіть тип кнопки: «Продовжити ланцюжок» (Continue flow), «Посилання» (Link) або «Оплата» (Payment).

Введіть ім’я вашої кнопки, зверніть увагу, що є обмеження до 20 символів. Ви можете додати емодзі до тексту кнопки.

Текст на кнопці має бути зрозумілим — важливо, щоб користувач розумів,що станеться після натискання кнопки й що саме він вибирає. Слідкуйте, щоб наступний блок відповідав тексту кнопки, до якої він буде прив’язаний, і щоб не порушилася логіка.

Для кнопки типу «Посилання» (Link) можна також прикріпити посилання на сторонній ресурс.

Щоб додати додаткові елементи до повідомлення (Message), натисніть «Додати» (Add) і виберіть потрібний елемент.

Saving a button in a message

Зображення

Нададє можливість надсилати зображення в повідомленні. Натисніть кнопку «Вибрати файл» (Select file), щоб завантажити зображення з комп’ютера або пристрою. Або перетягніть файл у поле завантаження.

Uploading images to a message

Щоб завантажити зображення за посиланням, виберіть «Завантажити зображення за URL» (Upload image by URL) у меню, що випадає, і вкажіть посилання на картинку в полі.

Uploading images to a message

Також можна вказати динамічний шлях до зображення. Наприклад, за допомогою елемента «Запит API» (API request) або з події a360 запуску ланцюжка по API ви можете передавати картинку товару і використовувати цю змінну в наступному повідомленні, відображаючи клієнту дані про замовлення.

Для цього виберіть змінну або вкажіть JSON path у полі та передавайте в значенні змінної шлях до зображення.

Картка

Елемент, де користувачі можуть презентувати те, що вони продають. Картка може містити зображення продукту, його назву, опис та кнопку. Щоб додати кілька карток, натисніть кнопку «+».

Сервіс дає змогу додавати до десяти карток в один елемент. Для перемикання між картками натискайте стрілки вліво, вправо. Щоб видалити картку, натисніть хрестик. Функція доступна лише для месенджерів Facebook.

Файл

Дає можливість ділитися документами зі своїми підписниками. Натисніть кнопку «Завантажити з диска» (Upload from disk) або перетягніть файл у поле завантаження, щоб додати його до повідомлення.

Якщо у вас налаштований каталог із товарами у Facebook Commerce Manager, то в чат-ботах WhatsApp ви можете додати картку товару (card or a list of products). Картки товару можна використовувати, скажімо, для реклами готелю, авіарейсів, туристичних напрямків та транспортних засобів.

Введіть ID каталогу, ID товару, текст повідомлення та текст підпису. Щоб додати кілька товарів, поділіть товари на секції.

Читайте також: «Як додати картку товару в чат-боті WhatsApp».

Затримка

Елемент, що імітує набір тексту. Цей елемент не може бути останнім у блоці, тобто після нього потрібно додати ще текст, зображення або файл. Вкажіть час у секундах, протягом якого індикатор введення показуватиметься для підписника.

Input indicator details

Співвідношення часу набору тексту та розміру повідомлення, перед яким встановлюєте затримку.

Ручне введення

Дає можливість підписникам вводити довільне значення, яке ви можете валідувати за типом і зберігати в змінні у вкладці «Аудиторія» (Audience). У такий спосіб можна дістати телефон, email, посилання, геолокацію, дати тощо.

Ви також можете вибрати період очікування відповіді від користувача. Якщо користувач не відповів упродовж вибраного часу, очікування відповіді від користувача закінчиться й чат-бот більше не перевірятиме введені дані на валідність, щоб записати відповідь.

Під повідомленням також можна створювати кнопки швидкої відповіді, щоб користувач не вводив свої значення, а вибрав з наявних. Ви можете додати до десяти клавіш швидкої відповіді.

Ви можете додати швидкі відповіді для даних із типом валідації Рядок (String), Число (Number) і Регулярні вирази (Regular expressions). Наприклад, для введення користувачем конкретного слова, введення кількості товару або вибору категорії товару.

Швидкі відповіді (Клавіатурне меню)

Також ви можете додати інший тип кнопок — «Швидкі відповіді» (передвстановлені відповіді-підказки для користувачів чат-бота). На відміну від функції «Введення даних», «Швидкі відповіді» не зберігають інформацію про користувача, але ви можете їх використовувати, щоб, наприклад, розширити допустиму кількість кнопок і прив'язати кожну з них до наступного елемента та розділити гілки сценарію.

Якщо ви активували «Чекати на відповідь підписника», кнопки швидкої відповіді поза функцією введення даних користувача не будуть активні. Тобто вам потрібно використовувати кнопки швидкої відповіді лише один раз — або як швидкі відповіді при введенні даних, або як кнопки клавіатурного меню.

Крім того, такі кнопки можна використовувати як додаткове меню, яке допоможе покращити навігацію чат-бота.

Щоб додати кнопки швидкої відповіді, натисніть «Швидкі відповіді» на панелі редагування блоку «Повідомлення» та введіть назву кнопки: emoji або текст до 20 символів. Для встановлення динамічних значень вставте ім'я змінної, збереженої в аудиторії, у вигляді {{your_variable}}. Натисніть Enter, щоб зберегти кнопку.

Adding a quick reply

Ви можете розгалузити сценарій і відправити наступне повідомлення, залежно від того, користувач ввів запитані дані (гілка із зеленої точки) чи ні (гілка з червоної точки).

Видаляйте елементи натисканням кнопки видалення, переміщайте вгору і вниз за допомогою стрілок. Кнопки з’являються під час наведення курсора миші на елемент.

Ланцюжок

Дає можливість додати інший ланцюжок до того, який ви створюєте. Перетягніть елемент «Ланцюжок» (Flow) до редактора та зв’яжіть його з кнопкою, яка ініціює запуск нового ланцюжка. На панелі «Ланцюжок» (Flow) розгорніть меню «Запустити інший ланцюжок» (Start another flow) і виберіть ланцюжок, який ви хочете додати.

Selecting a flow

Дія

Елемент «Дія» видно лише вам. Виберіть на панелі ліворуч елемент та перетягніть його після відстежуваного блоку.

Потім виберіть, яку саме дію зробити:

Відкрити чат (Open the chat) Відкриває чат із передплатником у розділі «Діалоги»
Відписати від бота (Unsubscribe from the bot) Відключає передплатника від отримання масових та автоматичних розсилок бота
Додати чи видалити тег (Add / Remove tags) Додає тег передплатнику, видаляє доданий тег
Встановити змінну (Add variable) Встановлює значення змінної, яка надається або оновиться для передплатника; також можна створити нову змінну
Відправити вебхук (Send webhook) Надсилає POST запит із даними підписника на вашу URL
Створити угоду (Create deal) Створює угоду в CRM під час виконання певної дії, наприклад, натискання кнопки «Купити»
Заблокувати чи розблокувати в групі або каналі (Block / Unblock in a group or channel)  Блокує або розблоковує підписника у вибраній групі чи каналі
Оповістити мене (Notify me) Надсилає повідомлення до системного бота або групи Telegram, де чат-бот доданий адміністратором

Читайте докладніше: «Як використовувати елемент «Дія»».

Фільтр

Сегментуйте клієнтів за їхніми персональними даними та отриманням попередніх повідомлень. Виберіть на панелі зліва елемент і перетягніть його після блоку, з якого розпочнеться розгалуження сценаріїв.

Потім виберіть саму умову. Ви можете комбінувати умови, додаючи оператори кожному або будь-якому, або додавати незалежні додаткові умови.

Читайте детальніше: «Як використовувати елемент «Фільтр» у конструкторі ланцюжків».

Комбінуйте умови, додаючи оператори «кожному» або будь-якому (all), або додавайте незалежні додаткові умови.

Після додавання умов додайте до кожного з варіантів виконання умови (зелена точка) або не виконання умови (червона точка) на наступні елементи ланцюжка.

Пауза

Це період, упродовж якого підписнику не надсилаються автоматичні повідомлення. Пауза може бути встановлена у хвилинах, годинах або днях.

Ви можете вибрати паузу в проміжку, використовуючи опцію «Тимчасовий період», або до певного часу, використовуючи опцію «До часу» (Till Time) та «До дати» (Till date).

Опція «До дати» (Till date) доступна тільки для чат-ботів Telegram.

Виберіть «Тимчасовий період» і встановіть паузу між надсиланням елементів ланцюжка від 1 хвилини до 24 годин. Використовуйте її в ланцюжку, скажімо, для прогрівання клієнта. Через вказаний час надішлеться наступне повідомлення.

У разі вибору паузи між блоками в 1 день і більше можна встановити час — о котрій годині відправляти повідомлення. Наступним днем вважається прохід годинникової стрілки через 00:00 за часовим поясом, виставленим у налаштуваннях особистого кабінету.

Також ви можете вибрати «До часу» (Till time) або «До дати» (Till date) і встановити затримку до певного часу. Наприклад, ви можете використовувати цю опцію для позначення робочого часу або часу акції.

Також за допомогою елемента «Пауза» (Pause) ви можете задавати умову виконання наступного елемента ланцюжка: відправляти завжди або у разі неактивності підписника.

Запит API

Виконайте запит на сторонній сервер, щоб створити об’єкти або дістати інформацію. Отримуйте дані та використовуйте їх далі в роботі.

Отримані дані можна записати в змінну або додавати до наступного повідомлення у вигляді JSONPath.

Виберіть на панелі зліва елемент «Запит API» (API Request element) і перетягніть його після блоку, з якого розпочнеться розгалуження сценаріїв. Виберіть тип запиту та введіть URL-адресу, на яку надішлеться запит.

Selecting a flow

Після перевірки запиту та отримання успішної відповіді налаштуйте відповідність. Якщо потрібно зберегти значення з відповіді на змінну, виберіть ключ з отриманого запиту та змінну, у яку зберігати. Якщо потрібно використати отримане значення один раз без запису в змінну, скопіюйте {{$['somekey']['nestedkey']}} та використовуйте в наступному елементі повідомлення.

Selecting a flow

Випадковий вибір

Налаштуйте рандомне надсилання елементів чат-бота, розгалужуючи його сценарій, щоб влаштовувати квізи та турніри та A/B тестування.

Перетягніть елемент «Випадковий вибір» (Random choise) на робочу область, з’єднайте його з елементом, від якого починається розгалуження сценарію.

Налаштуйте співвідношення для кожного з варіантів — який відсоток користувачів отримає кожен із варіантів, або розбийте ланцюжок у рівному співвідношенні. Чим вище значення, тим більша ймовірність і тим більше користувачів отримають цей варіант.

    Оцініть, наскільки стаття була корисною "Як використовувати елементи конструктора ланцюжків чат-бота"

    Оцінка: 4 / 5

    Спробуйте бота для розсилок в Facebook Messenger безкоштовно