Як створити сценарій ланцюжка для Viber чат-бота
Конструктор ланцюжків — головний інструмент налаштування вашого бота, який буде вітати нових підписників, консультувати, продавати товари та повідомляти менеджера про питання клієнтів у чат-боті. А також збирати, фільтрувати дані та відправляти їх до вас у систему для подальшої обробки.
Нижче наведено опис всіх можливих стартів та елементів ланцюжка, які можна додати.
Вибір старту ланцюжка
За замовчанням доступні «Привітальна серія», «Стандартна відповідь» та «Відписка від бота». Також ви можете створювати свої тригери.
Виберіть ваш бот. Перейдіть у вкладку «Структура бота» та виберіть тип запуску для редагування.
Вітальна серія
Надсилається відразу після підписки користувача на ваш чат-бот.
Такий ланцюжок знайомить підписника з вашим чат-ботом, в ньому ви зможете розповісти про свій бот і його можливості — чим чат-бот буде корисним, яку інформацію може дати, як часто надсилатиме розсилки та якого змісту.
Стандартна відповідь
Запускається у відповідь на запитання підписників поза рамками сценаріїв чат-бота, а також під час надсилання боту картинки. Тут ви можете додати повідомлення з текстом, що менеджер скоро зв'яжеться і відповість на ваше запитання.
Можете виставити інтервал запуску ланцюжка від 1 хвилини до 24 годин — тоді бот не повторно запускатиметься при введенні тієї ж команди.
Після відписки
Ланцюжок із повідомленням, який запуститься після команди відписатися /stop
або /unsubscribe
.
Тригерна
Ви можете створювати свої слова — тригери, на які бот реагуватиме і запускатиме ланцюжок.
Натисніть кнопку «Створити новий тригер». Напишіть команду зі слова або кількох слів. Наприклад, «Замовлення», «Квитки», «Ціна», «Тариф», «Доставка», «Умови доставки».
Також ви можете вибрати час, протягом якого забороняється повторний виклик.
Читайте детальніше: Як керувати тригерами ланцюжків чат-бота.
Якщо користувач введе частину вашої команди, бот запропонує йому відповідь у вигляді кнопки з назвою вашого тригера після натискання на неї запуститься ланцюжок.
Щоб вимкнути цю функцію, перейдіть до налаштувань чат-бота і виберіть опцію «Вимкнути підказки від бота при неточній відповідності до повідомлення».
Конструювання ланцюжка
Важливо продумати архітектуру та логіку свого чат-бота, щоб користувач з легкістю знайшов відповіді на свої запитання або успішно оформив своє замовлення, надавши потрібну інформацію.
Сформулюйте завдання робота, розбийте його функції на розділи, розпишіть взаємозв'язки блоків і потім розпочинайте створення сценарію чат-бота в конструкторі, додаючи елементи один за одним.
Старт
Ви можете вибрати першим елементом, з якого запускається ланцюжок, такі блоки: «Повідомлення», «Фільтр», «Випадковий вибір», «Запит API» або «Дія».
Наприклад, через блок «Фільтр» і «Запит API» можна перевірити дані підписника, і персоналізувати спілкування, запустивши ланцюжок тільки тим користувачам, у яких є запитання або розгалужити ланцюжок і відправити різні повідомлення. А за допомогою блоку «Випадковий вибір» ви можете урізноманітнити автовідповіді бота або створити A/B тест.
Щоб зробити блок стартовим елементом, з'єднайте потрібний елемент із блоком «Старт».
Щоб переглянути, який тригер запускає ланцюжок, натисніть на блок «Старт».
Елемент «Повідомлення»
За допомогою елемента «Повідомлення» ви можете створити повідомлення будь-якого типу та додати до нього різні блоки: текст, відео, галерею, кнопки або запитати дані користувача та інше.
Ви можете надсилати безлімітні повідомлення в межах 24 годин та 10000 штук поза рамками вікна.
Елемент «Повідомлення» можна вставляти і в інші місця ланцюжка. Наприклад, в останньому блоці ланцюжка ви можете подякувати читачеві, підтвердити замовлення та надіслати інформацію із зібраними змінними, уточнивши чи все правильно.
Текст
У текстовому блоці введіть текст до 2000 символів без пробілів. Якщо у повідомленні є кнопки, розмір повідомлення обмежується 80 символами. Ви також можете вставляти змінні для персоналізації інформації та емодзі.
Для цього натисніть {} у верхньому правому куті текстового поля і виберіть потрібну змінну зі списку. Кожному користувачеві буде надіслано повідомлення зі значенням змінної з його контакту.
Ви можете додати такі змінні.
Користувальницькі змінні у контактів | Ви можете передавати їх під час підписки, задавати та змінювати вручну в «Аудиторії» та автоматично в ланцюжку через елементи «Дія — встановити змінну», «Введення даних користувача» і «Запит API». |
Системні змінні бота | Можна вставити текст останнього повідомлення підписника за допомогою last_message і додати ID підписника за допомогою contact_id . |
Глобальні змінні бота | Ви можете створити свої змінні в налаштуваннях бота і використовувати повідомлення із заздалегідь заданими значеннями, спільними для всіх підписників. Стандартно доступні змінні $bot_name , $bot_id та $current_date (поточна дата). |
Кнопка
Щоб з'єднати елемент «Повідомлення» з іншими елементами, додайте кнопку або елемент введення даних. Це один з головних елементів комунікації користувача з ботом – завдяки кнопці передплатник залучається та задає напрямок подальшому сценарію бота.
Ви можете додати три кнопки в одному елементі «Повідомлення». Максимальна кількість кнопок від 1 до 3 в одному ряду.
Щоб додати кнопку, натисніть «Додати кнопку». Виберіть тип кнопки: «Продовжити ланцюжок», «Посилання» або «Оплата».
Введіть текст для вашої кнопки — зверніть увагу, що є обмеження до 20 символів. Ви можете додати емодзі до тексту кнопки.
Текст на кнопці повинен бути зрозумілим — важливо, щоб користувач знав, що станеться після натискання кнопки і що саме він обирає. Слідкуйте, щоб наступний блок відповідав тексту кнопки, якого він буде прив'язаний, щоб не порушилася логіка.
Для кнопки типу «Посилання» ви можете також прикріпити посилання на сторонній ресурс.
Щоб користувач міг продовжити ланцюжок натискання кнопки з посиланням, в налаштуваннях чат-бота у вкладці «Загальні» вам потрібно активувати опцію «Трекінг посилань».
Рекомендуємо додавати кнопку «Повернутись назад» і «Повернутись у головне меню» після всієї інформації, щоб користувач міг змінити свій вибір і піти іншою гілкою. Таким чином, логіка вашого бота не застрягне на одному повідомленні.
Картинка
Урізноманітнюйте інформацію вашого повідомлення візуальним контентом, який буде узгоджений з текстом.
Для цього натисніть «Додати» та виберіть «Зображення». Перетягніть або завантажте файл із зображенням. Ви можете додати картинку у форматах JPG та PNG, та розміром до 5MB.
Щоб завантажити зображення за посиланням, виберіть «Завантажити зображення за URL» у випадаючому меню та вкажіть посилання на картинку в полі.
Також можна вказати динамічний шлях до зображення. Наприклад, за допомогою елемента «Запит API» або з події a360, запуску ланцюжка за API ви можете передавати картинку товару та використовувати цю змінну у наступному повідомленні, відображаючи клієнту дані про замовлення.
Для цього виберіть змінну або вкажіть JSON path у полі та передавайте у значенні змінної шлях до картинки. Таким чином, кожен клієнт отримає зображення на своє замовлення.
Файл
Ви можете додавати файли в будь-якому форматі, крім файлів, що виконуються, розміром до 5 МБ. Прикріпіть квитки, чек-листи, сертифікати, чеки, інструкції та інші додаткові матеріали.
Натисніть кнопку «Виберіть файл» (Choose file), щоб завантажити файл з комп'ютера або пристрою або перетягніть файл у поле завантаження.
Щоб завантажити файл за посиланням, виберіть «Завантажити файл за URL» у випадаючому меню та вкажіть посилання на файл в полі.
Також можна вказати динамічний шлях до файлу. Наприклад, за допомогою елемента «Запит API» або з події a360, запуску ланцюжка за API ви можете передавати файл з та використовувати цю змінну у наступному повідомленні, відображаючи клієнту дані замовлення.
Для цього виберіть змінну або вкажіть JSON path у полі та передавайте у значенні змінної шлях до файлу. Таким чином, кожен клієнт отримає файл на своє замовлення.
Медіафайли: «Аудіо» та «Відео»
Ви також можете додавати аудіо- та відеоповідомлення в ланцюжки, які програватимуться безпосередньо в месенджері. Максимальний розмір файлу, що завантажується — 20 МБ
Таким чином, наприклад, ви можете прикріплювати відео лекції та голосові консультації прямо в боті без відправки вашого підписника на сторонні ресурси.
Картка
Формат каруселі дозволяє показувати до 10 карток. В одну картку можна додати зображення, в заголовок — до 80 символів, в опис — до 80 символів і 3 кнопки з посиланням на інший ланцюжок, на зовнішнє джерело або форму оплати.
Щоб додати більше карток, натисніть + праворуч.
Сервіс дозволяє додавати до десяти карток в один елемент. Для перемикання між картками натискайте стрілки вліво, вправо. Щоб видалити картку, натисніть на відповідну іконку.
Введення даних користувача
Ви можете збирати відповіді від передплатників та записувати їх у змінну для подальшого використання. Передплатник може ввести довільне значення, а ви налаштовуєте валідацію для цього значення — рядок (для текстових значень), число, дата, телефон, емейл, посилання, регулярний вираз і зображення або документ.
Активуйте функцію «Чекати на відповідь передплатника». Виберіть тип валідації, повідомлення при неправильному введенні даних та змінну, в яку зберігати дані.
Отримані електронна адреса, номер телефону та інші дані користувача зберігаються в автоматично створеній адресній книзі Email сервісу.
Введіть час очікування відповіді.
Ви також можете створювати кнопки швидкої відповіді, щоб користувач не вводив свої значення, а вибрав з існуючих. При виборі кнопки зі швидкою відповіддю у функції введення даних, значення кнопки запишеться в змінну в аудиторії бота. Ви можете додати до десяти клавіш швидкої відповіді.
Швидкі відповіді
Також ви можете додати інший тип кнопок — «Швидкі відповіді» (попередньо встановлені відповіді-підказки для користувачів чат-бота). На відміну від кнопок швидких відповідей у «Введення даних», ці кнопки не зберігають інформацію про користувача, але ви можете використовувати їх, щоб, наприклад, розширити допустиму кількість кнопок і прив'язати кожну з них до наступного елемента і розділити гілки сценарію.
Якщо ви активували «Чекати на відповідь підписника», кнопки швидкої відповіді поза функцією введення даних користувача будуть неактивні. Тобто вам потрібно використовувати кнопки швидкої відповіді лише один раз — або як швидкі відповіді при введенні даних, або як кнопки клавіатурного меню.
Переміщення елементів
За замовчуванням кожен елемент, що додається, в блоці стає в кінець. Наведіть на елемент, який потрібно перемістити, і ви зможете перемістити його вниз або вгору.
Продовження ланцюжка
З'єднати наступний елемент після блоку «Повідомлення» можна за допомогою кнопок всіх типів або функції «Введення даних». Також ви можете продовжити ланцюжок, не чекаючи відповіді користувача. Рекомендуємо використовувати разом із блоком «Пауза», щоб перевіряти, чи взаємодіяв передплатник із ланцюжком, і надсилати повідомлення через певний час.
При плануванні сценарію ланцюжка зверніть увагу, що ви не можете одночасно продовжити ланцюжок за допомогою конектора «Продовжити» та використовувати швидку відповідь.
З'єднання елементів
Натисніть на синій кружок у блоці та протягніть лінію від одного елемента до іншого елемента, щоб зв'язати їх.
Натисніть на лінію двічі, щоб з'явилися кнопки з видаленням зв'язку.
Неприв'язаний блок ланцюжка світиться жовтим, нагадуючи користувачеві, що його необхідно підв'язати.
Блок із незаповненими полями підсвічуватиметься червоним. Наприклад, ви вибрали кнопку, але не назвали її, вибрали посилання, але не вказали його. Поки ви не заповните поля, ви не зможете вийти з елемента чи конструктора із збереженням.
Елемент «Запуск ланцюжка»
Ви можете полегшити структуру вашого робота, перекинувши читача на інший ланцюжок.
Після вибору дії «Ланцюжок» виберіть зі списку створений раніше ланцюжок.
На блоці «Ланцюжок» гілка закінчується. Після цього блоку ви не зможете продовжувати редагований ланцюжок, додаючи інші елементи.
Елемент «Дія»
Елемент «Дія» видно лише вам. Виберіть на панелі ліворуч елемент та перетягніть його після відстежуваного блоку.
Потім виберіть, яку саме дію зробити:
Відкрити чат (Open the chat) | Відкриває чат із передплатником у розділі «Діалоги» |
Відписати від бота (Unsubscribe from the bot) | Відключає передплатника від отримання масових та автоматичних розсилок бота |
Додати чи видалити тег (Add / Remove tags) | Додає тег передплатнику, видаляє доданий тег |
Встановити змінну (Add variable) | Встановлює значення змінної, яка надається або оновиться для передплатника; також можна створити нову змінну |
Відправити вебхук (Send webhook) | Надсилає POST запит із даними підписника на вашу URL |
Створити угоду (Create deal) | Створює угоду в CRM під час виконання певної дії, наприклад, натискання кнопки «Купити» |
Оповістити мене (Notify me) | Надсилає повідомлення до системного бота або групи Telegram, де чат-бот доданий адміністратором |
Елемент «Фільтр»
Сегментуйте клієнтів за їхніми персональними даними та отриманням попередніх повідомлень. Виберіть на панелі зліва елемент і перетягніть його після блоку, з якого розпочнеться розгалуження сценаріїв.
Потім виберіть саму умову. Ви можете комбінувати умови, додаючи оператори кожному або будь-якому, або додавати незалежні додаткові умови.
Читайте детальніше: «Як використовувати елемент «Фільтр» у конструкторі ланцюжків».
Після додавання умов додайте до кожного з варіантів виконання умови (зелена точка) або не виконання умови (червона точка) на наступні елементи ланцюжка.
Елемент «Запит API»
Виконайте запит на сторонній сервер, щоб створити об'єкти або отримати інформацію. Отримуйте дані та використовуйте їх далі в боті.
Отримані дані можна записати в змінну або додавати до наступного повідомлення у вигляді JSONPath.
Виберіть на панелі зліва елемент «Запит API» і перетягніть його після блоку, з якого розпочнеться розгалуження сценаріїв. Виберіть тип запиту та введіть URL-адресу, на яку надішлеться запит.
Після перевірки запиту та отримання успішної відповіді налаштуйте відповідність. Якщо потрібно зберегти значення з відповіді на змінну, виберіть ключ із отриманого запиту та змінну, в яку зберігати. Якщо потрібно використати отримане значення один раз без збереження в змінну, скопіюйте {{$['somekey']['nestedkey']}}
та використовуйте у наступному елементі повідомлення.
Читайте докладніше: «Як надсилати та отримувати дані із зовнішніх джерел».
Елемент «Пауза»
Це період, протягом якого передплатнику не надсилаються автоматичні повідомлення. Пауза може бути встановлена у хвилинах, годинах або днях.
Ви можете вибрати паузу в проміжку, використовуючи опцію «Тимчасовий період», або до певного часу або дати, використовуючи опції «До часу» та «До дати».
Виберіть «Часовий період» і встановіть паузу між відправкою елементів ланцюжка від 1 хвилини до 24 годин. Використовуйте її в ланцюжку, наприклад, для прогрівання клієнта. Через вказаний час буде надіслано наступне повідомлення.
При виборі паузи між блоками в 1 день і більше можна встановити час - о котрій годині відправляти повідомлення. Наступного дня вважається прохід годинникової стрілки через 00:00 за часовим поясом, виставленим у налаштуваннях особистого кабінету.
Також ви можете вибрати «До часу» і встановити затримку до певного часу. Наприклад, ви можете використовувати цю опцію для визначення робочого часу або часу дії акції.
Виберіть «До дати», щоб вибрати певне число. Це стане в нагоді, якщо попереду є святкові дні, під які можна адаптувати елементи ланцюжка.
Також за допомогою елемента «Пауза» ви можете задавати умову виконання наступного елемента ланцюжка: надсилати завжди або при неактивності передплатника.
Елемент «Випадковий вибір»
Налаштуйте рандомну відправку елементів чат-бота, розгалужуючи його сценарій, щоб влаштовувати квізи, турніри та A/B тестування.
Перетягніть елемент «Випадковий вибір» на робочу область, з'єднайте його з елементом, від якого починається розгалуження сценарію.
Читайте також: «Як використовувати елемент “Випадковий вибір"».
Збереження та запуск ланцюжка
Після додавання всіх блоків та перевірки зв'язків між ними збережіть ланцюжок перед виходом. Для цього праворуч зверху натисніть кнопку «Зберегти та відправити собі», щоб протестувати ланцюжок і перевірити, чи все працює коректно.
Також ви можете зберегти оновлену версію ланцюжка, залишивши поточну версію без змін. Для цього натисніть «Зберегти ланцюжок як новий». Новий ланцюжок збережеться у розділі «Ланцюжки».
Зверніть увагу, що в ланцюжку повинен бути хоча б один блок «Повідомлення» або «Дії».
І потім можете вибирати «Зберегти та вийти».
Аналізуйте результати
Ви можете переглянути загальну кількість надісланих та прочитаних повідомлень та переходів у ланцюжку та окремо для кожного повідомлення у вкладці «Структура бота».
Ви також можете відстежувати статистику натискань на кнопки в ланцюжку повідомлення. Натисніть цифру на кнопці, щоб подивитися, хто натискав на кнопку.
Оновлено: 04.08.2023
або