Як створити автоматизований ланцюжок для онлайн-чату на сайті

Автоматичний ланцюжок онлайн-чату дозволяє допомогти клієнтам у виборі програми або товару на вашому сайті, а також відповісти на поширені запитання. Відвідувачам сайта не треба шукати інформацію самостійно, вони можуть одразу написати в чат.

Онлайн-чат також дає можливість звернутися до клієнта з запитом про додаткові дані, щоб продовжити спілкування іншим способом. Наприклад, ви можете запросити номер телефону для подальшої комунікації або надати посилання на чат-бота, щоб клієнт міг підписатися і не пропустити жодної важливої інформації.

В статті розглянемо, як можна створити ланцюжок для онлайн-чату.

Вибір старту ланцюжка

За замовчуванням вам доступні «Вітальна серія», «Стандартна відповідь» та «Після відписки» тригери. Також ви можете створювати свої тригери.

Виберіть ваш бот. Перейдіть на вкладку «Структура бота» та виберіть тип запуску.

Вітальна серія

Відправляється при надсиланні першого повідомлення до онлайн-чата.

В ньому ви зможете розповісти, чим онлайн-чат буде корисним підписнику, яку інформацію може дати, як швидко зможе відповісти менеджер. Підключити вітальну серію можна для запуску інших тригерних ланцюжків.

Стандартна відповідь

Запускається у відповідь на запитання підписників поза рамками сценаріїв онлайн-чату. Тут ви можете додати повідомлення з текстом, що менеджер підключиться протягом робочого дня та відповідь на ваше запитання.

Можете виставити обмеження для повторного запуску ланцюжка від 1 хвилини до 24 годин — тоді бот повторно не запускатиметься.

Після відписки

Ланцюжок з одним повідомленням, який запуститься після відключення автоматичних відповідей бота за допомогою команд /stop та /unsubscribe в чаті.

Тригерна

Ви можете створювати свої слова — тригери, на які бот реагуватиме і запускатиме ланцюжок.

Натисніть кнопку «Створити новий тригер» (Create new trigger). Введіть команду з одного слова або кількох слів. Наприклад, «Замовлення», «Квитки», «Ціна», «Тариф», «Доставка», «Умови доставки».

Також ви можете виставити заборону повторного виклику.

Після створення тригера натисніть «Додати» (Add) та почніть налаштування ланцюжка.

Конструювання ланцюжка

Важливо продумати архітектуру та логіку свого онлайн-чату, щоб користувач легко отримав відповіді на свої запитання або залишив свої контактні дані для подальшої комунікації.

Сформулюйте завдання бота, розбийте його функції на розділи, розпишіть взаємозв'язки блоків і потім розпочинати створення сценарію онлайн-чата в конструкторі, додаючи елементи один за одним.

Всі елементи є опціональними, ви можете зупинитися і на першому елементі «Повідомлення» (Message), не додаючи інші.

Рекомендуємо ознайомитися зі стратегіями та різновидами чат-ботів складання онлайн-бота на нашому блозі та в записах вебінару на нашому YouTube каналі.

Старт

Ви можете вибрати першим елементом, з якого запускається ланцюжок, такі блоки: «Повідомлення», «Фільтр», «Випадковий вибір», «Запит API» або «Дія».

Наприклад, через блок "Фільтр" і "Запит API" можна перевірити дані підписника, і персоналізувати спілкування, запустивши ланцюжок тільки тим користувачам, у яких є запитання або розгалужити ланцюжок і відправити різні повідомлення. А за допомогою блоку «Випадковий вибір» ви можете урізноманітнити автовідповіді.

Щоб зробити блок стартовим елементом, з'єднайте потрібний елемент із блоком «Старт».

Щоб переглянути, який тригер запускає ланцюжок, натисніть на блок «Старт».

Елемент «Повідомлення»

За допомогою елемента «Повідомлення» ви можете створити текстове повідомлення та додати до нього різні блоки: текст, зображення або файл.

Текст

Введіть текст повідомлення. Обмеження за довжиною одного текстового блоку – 512 символів з пробілами. Ви також можете додавати змінні у текст.

В наступних повідомленнях ви можете додавати зібрані змінні, щоб уточнити правильність введених даних користувачем. Для цього натисніть {} у верхньому правому куті текстового поля та виберіть потрібну змінну зі списку. Кожен підписник отримає повідомлення з введеною ним інформацією в конкретній змінній.

Ви можете додати такі змінні.

Користувальницькі змінні контактів Такі змінні створюються автоматично в ланцюжку через елементи «Дія — встановити змінну», «Введення даних» та «Запит API». Також їх можна додавати вручну в розділі «Аудиторія» та в чатах з контактами.

Читайте також: «Як створити змінну користувача».

Системні змінні бота Можна вставити текст останнього повідомлення підписника за допомогою last_message, додати ID підписника за допомогою contact_id.
Глобальні змінні бота Ви можете створити свої змінні в налаштуваннях бота і використовувати повідомлення із заздалегідь заданими значеннями, спільними для всіх підписників. Стандартно доступні змінні $bot_name, $bot_id та $current_date (поточна дата).

Кнопки

Додайте кнопки, щоб з'єднати елемент «Повідомлення» (Message) з іншими елементами, надати посилання на сторонній ресурс або додати можливість оплати. Це один з головних елементів комунікації користувача з ботом – завдяки кнопці підписник залучається та задає напрямок подальшому сценарію бота.

Щоб додати кнопку, натисніть «Додати кнопку». Виберіть тип кнопки: «Продовжити ланцюжок», «Посилання» або «Оплата». Ви можете додати три кнопки в одному елементі «Повідомлення».

Введіть текст для вашої кнопки: введіть до 20 символів або емодзі.

Текст на кнопці має бути зрозумілим. Користувач повинен розуміти, Що станеться після натискання кнопки та що саме він вибирає.Слідкуйте, щоб наступний блок відповідав тексту кнопки, до якого він прив'язаний, щоб не порушилася логіка.

Рекомендуємо додавати кнопку «Повернутися назад» та «Повернутися в головне меню» після всієї інформації, щоб користувач міг змінити свій вибір і піти іншою гілкою. Таким чином, логіка вашого бота не застрягне на одному повідомленні.

Для кнопки типу «Посилання» ви можете також прикріпити посилання на сторонній ресурс і продовжити ланцюжок. Посилання може містити до 512 символів.

Швидкі відповіді

Також ви можете додати інший тип кнопок - «Швидкі відповіді» (передвстановлені відповіді-підказки для користувачів чат-бота). На відміну від функції «Ввід данних», «Швидкі відповіді» не зберігають інформацію про користувача, але ви можете використовувати їх, щоб, наприклад, розширити допустиму кількість кнопок і прив'язати кожну з них до наступного елемента і розділити гілки сценарію.

Якщо ви активували «Чекати на відповідь підписника», кнопки швидкої відповіді поза функцією введення даних користувача будуть неактивні. Тобто вам потрібно використовувати кнопки швидкої відповіді лише один раз: або як швидкі відповіді при введенні даних, або як кнопки клавіатурного меню.

Щоб додати кнопки швидкої відповіді, натисніть «Швидкі відповіді» на панелі редагування блоку «Повідомлення» та введіть назву кнопки: emoji або текст до 20 символів. Можна додати до 10 кнопок.

Такі кнопки показуються користувачеві під полем введення тексту. Можна приховати кнопки та відобразити назад, натиснувши у полі введення тексту на відповідний значок, розташований праворуч.

Після надсилання наступного повідомлення швидкі відповіді пропадають. Щоб швидко викликати повідомлення із цими кнопками, рекомендуємо створити для нього тригер і ланцюжок у ньому.

Картинка

Урізноманітнюйте інформацію вашого повідомлення візуальним контентом, який буде узгоджений із текстом.

Натисніть кнопку «Виберіть файл» (Select file), щоб завантажити зображення з комп'ютера або пристрою, або перетягніть файл у поле завантаження.

Щоб завантажити зображення за посиланням, оберіть «URL» у випадаючому меню та вкажіть посилання на картинку в полі.

Також можна вказати динамічний шлях до зображення. Наприклад, за допомогою елемента «Запит API» ви можете передавати картинку і використовувати цю змінну в наступному повідомленні, відображаючи клієнту дані про замовлення.

Для цього виберіть змінну або вкажіть JSON path у полі та передавайте у значенні змінної шлях до зображення. Таким чином, кожен клієнт отримає зображення на своє замовлення.

Файл

Ви можете додавати файли в будь-якому форматі, крім файлів, що виконуються, розміром до 20 МБ. Завантажуйте відео, документи, інструкції або інші додаткові матеріали.

Натисніть кнопку «Виберіть файл» (Select file), щоб завантажити файл з комп'ютера або пристрою або перетягніть файл у поле завантаження.

Щоб завантажити файл за посиланням, виберіть «URL» у випадаючому меню та вкажіть посилання на файл в полі.

Також можна вказати динамічний шлях до файлу. Наприклад, за допомогою елемента «Запит API» ви можете передавати файл з та використовувати цю змінну у наступному повідомленні, відображаючи клієнту дані замовлення.

Для цього виберіть змінну або вкажіть JSON path у полі та передавайте у значенні змінної шлях до картинки. Таким чином, кожен клієнт отримає зображення на своє замовлення.

Затримка

Розбивайте великий текст на невеликі абзаци до 4 рядків та розділяйте елементом «Затримка» (Delay). Пауза імітує індикатор друку тексту.

Цей елемент не може бути останнім у блоці, тобто після нього потрібно додати ще текст, картинку чи файл. Вкажіть час у секундах, протягом якого індикатор введення буде показуватися в чаті.

Враховуйте час набору тексту та розмір наступного повідомлення, перед яким встановлюєте затримку.

Введення даних користувача

Ви можете збирати відповіді від підписників та записувати їх у змінну для подальшого використання.

Онлайн-чат взаємодіє тільки з тими користувачами, які зайшли на сайт. Вони не стають постійними підписниками боту, а спілкуються з ним безпосередньо через сайт. Тому рекомендуємо збирати дані, за якими можна ідентифікувати користувача за допомогою введення даних користувача, поки він не покинув онлайн-чат.

Активуйте «Чекає на відповідь підписника». Виберіть тип валідації, повідомлення при неправильному введенні даних та змінну, в яку зберігати дані. Налаштовуєте валідацію для цього значення — «Рядок», «Число», «Дата», «Дата і час», «Еmail», «Телефон», «Посилання», «Геолокація» «Регулярний вираз», «Картинка чи Документ».

Нижче введіть текст, який побачить відвідувач, якщо введені ним дані будуть некоректні.

Виберіть або додайте змінну, в якій буде збережена відповідь відвідувача.

Отримані електронна адреса, телефон та всі інші змінні зберігаються в «Аудиторію» онлайн-чату.

Ви також можете вибрати період очікування відповіді. Якщо користувач не відповів протягом вибраного часу, очікування відповіді від користувача закінчиться і онлайн-чат більше не перевірятиме введені дані на валідність, щоб записати відповідь.

Переміщення елементів

За замовчуванням кожен елемент, що додається, в блоці стає в кінець. Наведіть на елемент, який потрібно перемістити, і ви зможете перемістити його вниз або вгору.

Продовження ланцюжка

З'єднати наступний елемент після блоку «Повідомлення» можна за допомогою функції «Введення даних» або з’єднати з іншим елементом, не чекаючи відповіді користувача. Рекомендуємо використовувати разом з блоком «Пауза», щоб перевіряти, чи підписник з ланцюжком взаємодіяв, і відправляти повідомлення через певний час.

При плануванні сценарію ланцюжка зверніть увагу, що ви не можете одночасно продовжити ланцюжок за допомогою конектора «Продовжити» та використовувати введення даних користувача.

Ви можете з'єднати нескінченну кількість блоків через блоки, де передбачено взаємодія з користувачем, і до 100 блоків через кнопку «Продовжити».

З'єднання елементів

Натисніть на синій кружок у блоці та протягніть лінію від одного елемента до іншого елемента, щоб зв'язати їх.

Натисніть на лінію, щоб з'явилися кнопки з видаленням зв'язку.

Неприв'язаний блок ланцюжка світиться жовтим, нагадуючи користувачеві, що його необхідно підв'язати.

Блок із незаповненими полями підсвічуватиметься червоним. Наприклад, ви обрали введення даних користувачем, але не додали змінну.

Поки ви не заповните поля, ви не зможете вийти з елемента чи конструктора зі збереженням.

Елемент «Дія»

Елемент «Дія» видно лише вам. Виберіть на панелі ліворуч елемент та перетягніть його після відстежуваного блоку.

Потім виберіть, яку саме дію зробити.

Відкрити чат (Open the chat) Відкриває чат з відвідувачем у розділі «Діалоги».
Відписатися від бота (Unsubscribe from the bot) Зупиняє автовідповіді.
Додати чи видалити тег (Add / Remove tags) Додає тег підписнику чи видаляє доданий тег.
Встановити змінну (Add variable) Встановлює значення змінної, яка надається або оновиться для підписника; також можна створити нову змінну.
Відправити вебхук (Send webhook) Надсилає POST запит із даними підписника на вашу URL.
Створити угоду (Create deal) Створює угоду в CRM під час виконання певної дії, наприклад, після введення відвідувачем своїх даних.
Оповістити мене (Notify me) Надсилає повідомлення до системного бота. Для цього в налаштуваннях онлайн-бота треба активувати опцію «Оповістити мене».

Елемент «Ланцюжок»

Ви можете полегшити структуру вашого бота, перевівши читача на інший ланцюжок.

Після вибору дії «Ланцюжок» виберіть зі списку створений раніше ланцюжок. Нижче за посиланням ви можете переглянути та відредагувати у конструкторі ланцюжок, який вибрали.

На блоці «Ланцюжок» гілка закінчується. Після цього блоку ви не зможете продовжувати редагований ланцюжок, додаючи інші елементи.

Елемент «Фільтр»

Сегментуйте клієнтів за різними даними, наприклад, номер телефону конкретної країни, якщо відвідувач попередньо залишив його. Також, ви можете фільтрувати відповіді онлайн-чату відповідно до робочого графіку компанії, наприклад з понеділка по п’ятницю відправляти одне повідомлення, а в суботу та неділю — інше.

Виберіть на панелі зліва елемент і перетягніть його після блоку, з якого розпочнеться розгалуження сценаріїв.

Потім виберіть саму умову. Ви можете комбінувати умови, додаючи оператори кожному або будь-якому, або додавати незалежні додаткові умови.

Читайте детальніше: «Як використовувати елемент «Фільтр» у конструкторі ланцюжків».

Після додавання умов додайте до кожного з варіантів виконання умови (зелена точка) або не виконання умови (червона точка) на наступні елементи ланцюжка.

Елемент «Пауза»

Це період, протягом якого підписнику не надсилаються автоматичні повідомлення. Пауза може бути встановлена у секундах, хвилинах або годинах.

Також за допомогою елемента «Пауза» можна задавати умову виконання наступного елемента ланцюжка: відправляти завжди або при неактивності підписника.

Елемент «Запит API»

Доступно на тарифі Pro і вище, а також на час безплатного семиденного пробного періоду

Виконайте запит на сторонній сервер, щоб створити об'єкти або отримати інформацію. Отримуйте дані та використовуйте їх далі в боті.

Отримані дані можна записати в змінну або додавати до наступного повідомлення у вигляді JSONPath.

Виберіть на панелі зліва елемент «Запит API» і перетягніть його після блоку, з якого розпочнеться розгалуження сценаріїв. Виберіть тип запиту та введіть URL-адресу, на яку надішлеться запит.

Після перевірки запиту та отримання успішної відповіді налаштуйте відповідність. Якщо потрібно зберегти значення з відповіді на змінну, виберіть ключ із отриманого запиту та змінну, в яку зберігати. Якщо потрібно використати отримане значення один раз без збереження в змінну, скопіюйте {{$['somekey']['nestedkey']}} та використовуйте у наступному елементі повідомлення.

Читайте докладніше: «Як надсилати та отримувати дані із зовнішніх джерел».

Елемент «Випадковий вибір»

Налаштуйте рандомну відправку елементів онлайн-чата, розгалужуючи його сценарій, щоб влаштовувати квізи, турніри та A/B тестування.

Перетягніть елемент «Випадковий вибір» на робочу область, з'єднайте його з елементом, від якого починається розгалуження сценарію.

Читайте також: «Як використовувати елемент «Випадковий вибір»».

Збереження та запуск ланцюжка

Після додавання всіх блоків та перевірки зв'язків між ними збережіть ланцюжок перед виходом. Для цього праворуч зверху натисніть кнопку «Зберегти та вийти» (Save and exit).

Управління ланцюжками

Ви можете вмикати та вимикати ланцюжки. Для цього виберіть ланцюжок і переключіть його на потрібний режим.

Вимкнені ланцюжки світяться сірим.

Аналіз результатів

Ви можете переглянути загальну кількість надісланих та прочитаних повідомлень та переходів у ланцюжку та окремо для кожного повідомлення у вкладці «Структура бота».

Відвідувачі ідентифікуються за їхнім місцеперебування — ці дані записуються як ім’я.

    Оцініть, наскільки стаття була корисною "Як створити автоматизований ланцюжок для онлайн-чату на сайті"

    Оцінка: 4 / 5 (0)

    Назад

    Як підключити онлайн-чат

    Далі

    Як додати код чату на сайт за допомогою Google Tag Manager

    Спробуйте бота для розсилок в Facebook Messenger безкоштовно